דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
מטרנה גולד עם HMO
מהו HMO?
אריזות מוצרי מטרנה ללא תוספת סוכר
טיפים 12-24

טיפים 12-24

לגילאי 12-24 חודשים

עצמאות: אכילה עצמאית היא שלב חשוב בדרך לעצמאות התינוק. יש תינוקות שנלהבים ומאד רוצים לאכול לבד, ויש כאלו שמעדיפים שיאכילו אותם בכפית עד גיל מבוגר יחסית. גם אם רב האוכל הגיע לרצפה או לשיער, תנו חיזוקים חיוביים על התנהגות חיובית ונסו להתעלם או להגיב במתינות להתנהגויות שליליות על מנת שלא לחזקן. זכרו שהפעוט אינו זורק בכוונה על הרצפה וזוהי דרכו לרכוש מיומנויות אכילה עצמאית.

  • בחרו מזונות שיספקו כמות נאותה של ברזל וסידן
  • שלבו מים בתפריט הפעוט. 
  • צרפו את הפעוט לארוחות המשפחתיות ואפשרו לו תחושת שייכות וקשר חברתי עם האחרים.
  • קבעו סדר יום קבוע המקנה בטחון ומשרה רוגע על תינוקות וילדים קטנים. בארוחות הקפידו על אכילה במקום אחד – פינת האוכל או המטבח ולא תוך כדי פעילויות אחרות.
  • שמשו כמודל לחיקוי – אם אתם רוצים שילדכם יאכל בריא תקפידו לאכול כך בעצמכם. אם התפריט של כל המשפחה יהיה מגוון, יכלול פירות וירקות מכל הצבעים ובכל יום, יכיל גם דגנים מלאים ויהיה מוגבל בממתקים ובחטיפים – זה מה שהילדים יתרגלו לאכול ויקבלו זאת כמובן מאליו.
  • תנו להם לבחור – עודדו את תחושת העצמאות של הילדים בכך שתאפשרו להם לבחור מה לאכול. הציעו להם 2-3 אפשרויות לבחירה ואל תשאלו שאלה פתוחה וכללית מדי כמו " מה בא לכם לאכול?"
  • תנו לקטנים להרגיש גדולים –  כדאי לשתף את הפעוטות והילדים בהכנת הארוחה ובסידור השולחן ותופתעו לגלות עד כמה שהם נהנים מכך ומגיעים לארוחה פתוחים ונכונים להתנסויות חדשות.
  • היו יצירתיים והפכו את הצלחת ל'ציור' מזמין שילדים אוהבים

תפקידי ההורים:
✓ לקבוע מהם סוגי המזונות המוצעים
✓ את זמני הארוחות ומיקומן
✓ לחנך ולהקנות הרגלי אכילה נבונים תוך מתן דוגמה אישית בהיותנו מודל לחיקוי.

תפקידי הילדים:
✓ לבחור מה הם רוצים לאכול מתוך מה שהצענו להם ובכך לבטא את העדפותיהם האישיות
✓ להחליט כמה לאכול- תינוקות בריאים נולדים עם מנגנון רעב ושובע והם מווסתים את כמות האוכל שלהם בהתאם לצרכים האמיתיים של הגוף וחשוב שנכבד זאת.

 

 

{**}