דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
מטרנה גולד עם HMO
מהו HMO?
אריזות מוצרי מטרנה ללא תוספת סוכר
טיפים 24+

טיפים 24+

לגילאי 24+ חודשים

  • בחרו מזונות שיספקו כמות נאותה של ברזל וסידן
  • שלבו מים בתפריט הפעוט. 
  • קבעו סדר יום קבוע המקנה בטחון ומשרה רוגע על תינוקות וילדים קטנים. בארוחות הקפידו על אכילה במקום אחד – פינת האוכל או המטבח ולא תוך כדי פעילויות אחרות.
  • כבדו את רצונו של ילדכם לסיים לאכול, אותם הוא מביע באמצעים מילוליים ולא מילוליים, כאשר הוא לא מעוניין להמשיך ולאכול 
  • שמשו כמודל לחיקוי – אם אתם רוצים שילדכם יאכל בריא תקפידו לאכול כך בעצמכם. אם התפריט של כל המשפחה יהיה מגוון, יכלול פירות וירקות מכל הצבעים ובכל יום, יכיל גם דגנים מלאים ויהיה מוגבל בממתקים ובחטיפים – זה מה שהילדים יתרגלו לאכול ויקבלו זאת כמובן מאליו
  • תנו להם לבחור – עודדו את תחושת העצמאות של הילדים בכך שתאפשרו להם לבחור מה לאכול. הציעו להם 2-3 אפשרויות לבחירה ואל תשאלו שאלה פתוחה וכללית מדי כמו " מה בא לכם לאכול?"
  • תנו לקטנים להרגיש גדולים –  כדאי לשתף את הפעוטות והילדים בהכנת הארוחה ובסידור השולחן ותופתעו לגלות עד כמה כדאי לשתף את הילדים בהכנת הארוחה בהתאם לגילם וליכולתם ולהפוך את ארוחת הערב לבילוי מהנה
  • שהם נהנים מכך ומגיעים לארוחה פתוחים ונכונים להתנסויות חדשות.

תפקידי ההורים:

✓ לקבוע מהם סוגי המזונות המוצעים
✓ את זמני הארוחות ומיקומן
✓ לחנך ולהקנות הרגלי אכילה נבונים תוך מתן דוגמה אישית בהיותנו מודל לחיקוי.

תפקידי הילדים:

✓ לבחור מה הם רוצים לאכול מתוך מה שהצענו להם ובכך לבטא את העדפותיהם האישיות
✓ להחליט כמה לאכול- תינוקות בריאים נולדים עם מנגנון רעב ושובע והם מווסתים את כמות האוכל שלהם בהתאם לצרכים האמיתיים של הגוף וחשוב שנכבד זאת.

 

{**}