דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
מטרנה גולד עם HMO
מהו HMO?
אריזות מוצרי מטרנה ללא תוספת סוכר
טיפים 6-9

טיפים 6-9

לגילאי 6-9 חודשים

מתי להתחיל עם מוצקים? לא מוקדם מדי אך גם לא מאוחר: סביב גיל חצי שנה ובתנאי שהתינוק כבר בשל ומראה סימני מוכנות כגון החזקת ראש יציבה, תיאום בין העיניים הידיים והפה והתעניינות באוכל שאתם אוכלים.

  • בשלב זה התמ"ל עדיין משמש את המרכיב העיקרי בתזונה .תיתכן ארוחה נוספת של הנקה או תחליף חלב במשך היממה ע"פ צרכי התינוק. 

  • בחרו מזונות שיספקו כמות נאותה של ברזל כגון בשר הודו אדום, בקר , קטניות ודייסות לתינוקות מועשרות בברזל

  • העשירו את מנת הפירות בתוספות מעניינות כמו טחינה, אבוקדו, שקדיה או דייסת מטרנה

  • במרק הירקות מומלץ לשלב ירקות מכל הצבעים ככל העולה על רוחכם: דלעת, קישוא, ברוקולי, גזר, עגבניות, בטטה ועוד.. ולא לשכוח גם את הירוקים - פטרוזיליה וכוסברה (אותם מומלץ להוציא לפני הטחינה)

  • ותרו על המלח ואבקות המרק, השתמשו בעשבי תיבול טבעיים כמו סלרי, פטרוזיליה, כוסברה ושום

  • כבדו את תגובות הילד למזון החדש, תנו לו את הזמן - לראות, להריח, לטעום - לחוות את הרגע!

  • כבדו את סימני הילד  לשובע - אין הכרח "לסיים הכל מהצלחת" או להתקבע על כמויות. כאשר הוא אינו רוצה לאכול סיימו את הארוחה. אל תאכילו אותו במניפולציה או תוך כדאי הסחת דעת

  • שלבו מים בתפריט התינוק.  הקניית הרגלים נכונים וטעמים בריאים כבר מגיל צעיר - חשובה!

  • חשיפה לטעמים. העדפת מזונות מתחילה מגיל צעיר מאוד- לכן חשוב מ"הביס הראשון" להציע מגוון.

  • אל תמהרו להחליט שהוא לא אוהב מזון כזה או אחר על סמך ניסיונות מועטים. תינוקות רבים זקוקים להצגה חוזרת ונשנית של מזונות חדשים עד שהם מסתגלים לטעמם ומתחילים לאהוב אותם.

  • לדייסה מקום של כבוד: היא מהווה דרך טובה ביותר לתת את הדגנים הראשונים לתינוק ומגיעה במרקם ובהרכב שהותאמו במיוחד לתינוקות.

  • האכילו בנחת ובאווירה רגועה. כך ילמד התינוק לחוות את הטעמים והמרקמים החדשים בצורה מודעת ולא תוך הסחת הדעת.

  • לא חייבים לסיים הכול מהצלחת, שימו לב לסימני רעב/שובע שתינוקכם מאותת לכם, וכבדו אותם.

  • הרגילו את תינוקכם לטעמים הטבעיים של המזון, ותרו על המלח ואבקות המרק, השתמשו בעשבי תיבול טבעיים כמו סלרי, פטרוזיליה, כוסברה ושום.

  • זכרו כי חשיפה חוזרת למגוון טעמים תוביל את התינוק להיות פתוח להתנסות בטעמים חדשים

{**}