דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

את בשבוע 20 להריון

גלי מה מתרחש בגופך בזמן שבוע הריון 20. מה את חשה וכיצד עלייך לנהוג. למידע נוסף היכנסי לאתר מטרנה.

את בשבוע ה 20 להריון

רחמך מגיע כעת לגובה הטבור, והפס האנכי בין הטבור למפשעה נעשה מודגש מאוד.
אל דאגה– ברוב המקרים פס זה נעלם לאחר הלידה.

אשר למשקל: בהיריון אי אפשר ולא צריך להיות שדופה ורזה מדי. לשם חיזוק הגוף תצטרכי לאכול היטב, בלי ייסורי מצפון על קילוגרמים שאולי תתקשי להוריד אחר כך. בנוסף, כמובן, החזה שלך גדל, ירכייך מתרחבות, ועשויי להיווצר "ריפוד" בזרועותייך. גם הפנים עשויים להתעגל יותר.
עם זאת, לזלילה בלי הפסקה יהיה מחיר לאחר הלידה. לכן, מי שהשכילה לאכול בצורה נבונה במהלך ההיריון תזכה גם לבריאות טובה לה ולעובר וגם להרזייה מהירה בבוא העת, לאחר בוא התינוק לאוויר העולם.

כמה מומלץ להעלות במשקל בזמן ההיריון?
בסך הכול בתקופת ההיריון מומלץ להעלות שמונה עד תשעה קילוגרמים, או 12 עד 15 קילוגרמים, בהתאם למבנה שלך. לצורך זה יש להגדיל את צריכת הקלוריות היומית ב-300 קלוריות לכל היותר. נשים שמנות או רזות מדי יצטרכו להעלות פחות מהמומלץ, או יותר מהמומלץ, בהתאמה (עדיף להיוועץ בדיאטנית).
• בשליש הראשון של ההיריון מומלץ שתוספת המשקל תהיה 1-1.5 ק"ג בחודש (יש נשים
  הרות שדווקא מרזות בשליש הראשון, בגלל הקאות).
• בשליש השני של ההיריון מומלצת עלייה ממוצעת של 1.5 ק"ג בחודש.
• בשליש השלישי של ההיריון מומלצת עלייה ממוצעת של 2 ק"ג בחודש.

למידע נוסף על שבוע הריון 20

{**}