דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

תוספות חשובות בהריון

אילו תוספות וויטמינים חשובים כדאי להוסיף לתזונה שלך בזמן ההריון

תוספות חשובות:

  • חומצה פולית – ויטמין החיוני בתקופת ההיריון. ההמלצה היא ליטול אותו כ- 60 עד 90 יום לפני ההפריה ובמהלך ההריון. מחקרים הראו שחומצה פולית מפחיתה בצורה ניכרת את הסיכון להתפתחות מום מולד בתעלות העצבים. מינון התוסף: 400 מק"ג. בנוסף יש לשלב בתפריטך מזונות העשירים בויטמין זה.
  • ברזל – חיוני למניעת אנמיה ואספקת חמצן נאותה לאם ולעובר. יש ליטול החל מהשליש השני ועד 6 שבועות לאחר הלידה. מינון התוסף:  30 מ"ג  או בהתאם לרמות הפריטין. בנוסף יש לשלב בתפריטך מזונות העשירים במינרל זה.
  • מולטי ויטמין – במידה ותפריטך אינו מגוון ואינך  מגיעה לקצובה המומלצת של ויטמינים ומינרלים לאישה הרה ניתן לשלב תכשיר זה. (שימי לב  שיכיל סידן, ויטמין D, יוד, B12, חומצה פולית וברזל.)
     
  • אומגה 3 – במהלך השליש השלישי להריון חלה גדילה מואצת של תאי המוח של העובר. ה- LC-PUFA הן חומצות שומן חיוניות החשובות בהתפתחות ובתפקוד מערכת העצבים המרכזית והראייה של העובר. מחקרים רבים מציינים את הקשר בין LC-PUFA מסוג DHA ליכולת שכלית וחדות ראיה טובה יותר בתינוק הנולד. מחקר אחר הראה כי תוצאות מבחני IQ בגיל 4 שנים של ילדים שאמותיהם קיבלו תוספת DHA במהלך ההיריון וההנקה היו גבוהים יותר בהשוואה לילדים שאמותיהם לא קיבלו את התוספת. מקורות טובים ל- DHA הם דגי מים קרים: מקרל, סלמון אטלנטי, הליבוט, הרינג,טונה, בס, קוד ועוד. רמות DHA טובות יושגו אם תצרכי 1-2מנות דג בשבוע ועדיף דג לא מטוגן. במידה ואינך נוהגת לאכול דגים, יש ליטול תוסף המכיל לפחות 200 מ"ג  DHA ביום, החל מהשליש השלישי להריון וגם במהלך ההנקה.
אישה בהריון ובידה ויטמינים
{**}