דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

תזונה מומלצת בשבוע הריון 27

גלי מה עלייך לאכול וממה להימנע בשבוע הריון 27.

תזונה מומלצת בשבוע הריון 27

מה כדאי לאכול בתקופה זו של ההריון?
• בתקופה זו של ההריון רצוי להרבות בשתייה, אך כדי לא לרוץ לשירותים במהלך שעות
  הלילה, יש לסיים כמות השתייה המומלצת כבר בשעות אחר הצהריים המאוחרות.
• חשוב מאוד להקפיד על תפריט עשיר בסידן המכיל סרדינים, מוצרי חלב, שקדים ועוד מיני
  מזונות העשירים בסידן.
• נסי לשלב בתפריט מזונות העשירים במגנזיום כמו פולי סויה, קטניות, אגוזים, גרעינים
   ודגנים מלאים.
• נסי לשתות מי טוניק או ביטר לימון לפני השינה, אך לא יותר מבקבוק אישי ביום. הכינין
  המצוי במשקאות האלה מקל על התכווצויות הרגליים הנפוצות בהריון בתקופה זו.
• הקפידי על עלייה מתונה במשקל.

אילו תוספים ניתן ליטול במהלך תקופה זו של ההריון?
במידה ותפריטך אינו מגיע לקצובה המומלצת של רכיבים לאישה הרה ניתן לשלב במהלך תקופה זו תוסף סידן, בעיקר אם את רגישה ללקטוז. אמנם, לא הוכח מחקרית כי תוספי סידן יעילים כנגד ההתכווצויות שאת חווה, אך ברור שנשים אצלן צריכת הסידן נמוכה צריכות להשלים את החסר על ידי תוספים, על מנת להגיע לקצובה היומית המומלצת. השלמת הקצובה היומית לסידן תורמת לשמירה על מאגרי הסידן האימהיים, שמירה על משק עצם, בעלת השפעה אפשרית על מניעת התכווצויות וויסות לחץ דם, ומאפשרת לעובר לקבל את כמות הסידן לה הוא זקוק לצורך התפתחות תקינה.
חובה להיוועץ עם הרופא לפני הנטילה. תוסף מזון זה מומלץ לקחת על קיבה ריקה. כמו כן, מומלץ להפריד בין תוסף הסידן לשאר התוספים, כמו מולטי-ויטמין וברזל.

למידע נוסף על שבוע הריון 27

{**}