דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

תזונה מומלצת בשבוע הריון 30

גלי מה עלייך לאכול וממה עלייך להימנע בשבוע הריון 30.

תזונה מומלצת בשבוע הריון 30

מה רצוי לאכול בשבוע זה של ההריון?
בטרימסטר השלישי חל גידול ניכר במשקל המוח של העובר. האם מספקת לעובר המתפתח באמצעות התזונה ומאגרי הגוף את חומרי הגלם הדרושים לעיצוב גופו ומוחו. מוחו של העובר הנבנה זקוק לחומצות שומן שאותם מספקת לו האם. חומצת השומןDHA  מסוג אומגה 3 היא רכיב חשוב מאוד בתהליך זה. חומצה זו מגיעה באופן כמעט בלעדי מהתזונה היומית שלך, וממאגרים הקיימים בגופך.המקור התזונתי העיקרי לחומצות שומן חשובות אלו הם דגי ים קרים כמו הליבוט, סלמון, מקרל, סול, הרינג ובקלה. המלצות ארגוני הבריאות בעולם מורות כי על האם לצרוך לפחות 200 עד 300 מ"ג ביום מחומצת השומן DHA במהלך ההיריון ובהנקה. ההמלצה היא לצרוך כל שבוע שתיים עד שלוש מנות (מנה אחת מהווה כ-150 גרם דג) של דגי ים קרים. ההמלצה הזו מצטרפת לשאר ההמלצות לגבי הגבלה על צריכת דגים בהיריון, לא יותר מפעמיים בשבוע, עקב סכנת זיהום במתכות כבדות.
אופן הכנה מומלץ: צליה/אפיה/בישול בגלל איסור צריכה של מזון שאינו עבר עיבוד טרמי, פירושו מזון שאינו מבושל (אין לצרוך דג נא או דג מעושן).

אלו תוספים ניתן ליטול בשבוע זה של ההריון?
בתקופה זו של ההריון מומלץ ליטול אומגה 3, המסייעת להתפתחות תקינה של מוח העובר. אומגה 3 היא חומצות שומן החשובה להתפתחות מערכת העצבים של העובר.
על אישה הרה ומיניקה לצרוך לפחות 200 עד 300 מ"ג DHA ביום. כמוסת אומגה 3 ייעודית להיריון ולהנקה. רצוי ליטול תוסף זה יחד עם הארוחה. ניתן לקחת אומגה 3 בסמיכות לתוסף ברזל ומולטי-ויטמין. אם תוסף זה עושה בחילה או ריח של דג, ניתן לנסות לצרוך בארוחה בנפרד מהתוספים האחרים ובשעות בהן את חשה פחות בחילה. החזקת התוסף במקרר תפחית את ריחו של הדג באופן משמעותי.
הערות חשובות: תוספי אומגה 3 של חברות העומדות בקריטריונים הנדרשים הם נקיים לחלוטין ממתכות כבדות וממזהמים.
למידע נוסף על שבוע הריון 30

{**}