דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

תזונה מומלצת בשבוע הריון 31

גלי מה עלייך להאכול וממה עלייך להימנע במהלך שבוע 31 להריון

תזונה מומלצת בשבוע הריון 31

כדאי לאכול: מזון מלא, סיבים
המשימה העיקרית היא יש לטפל בעצירות ולדאוג לריכוך היציאות, כדי למנוע היווצרות טחורים או להקל עליהם.

מה כדאי לעשות כדי למנוע עצירות?
-להעדיף מאכלים מלאים: אכלי מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, התורמים להגדלת נפח 
 הצואה וכתוצאה מכך מזרזים את מערכת העיכול. הכניסי לתפריט לחם מלא, אורז מלאה,
 פסטה מחיטה מלאה, שיבולת שועל וקווקר. העדיפי דגני בוקר עם סיבים.
-לא לקלף: בכל ארוחה אכלי ירק ופרי בלתי קלופים. בקליפה יש חומרי תזונה טובים וסיבים
 תזונתיים, שיתרמו לזירוז מערכת העיכול ולתחושת שובע.
-להרבות בשתייה: שתי לפחות עשר כוסות ביום.
-למצות: כדי לעודד את פעילות מערכת העיכול, שלבי בתזונתך מיצי ירקות ופירות כמו
 אשכולית, שזיפים, סלק ועגבניות. פירות יבשים כמו שזיפים ותאנים מכילים חומרים
 התורמים להגברת פעילות מערכת העיכול. יוגורט פרוביוטי יכול גם הוא לתרום חיידקים
 טובים למערכת העיכול.
-סדר שיהיה פה: ארוחות קבועות המכילות סיבים תזונתיים והרבה נוזלים יכולים לתרום להסדרת היציאות. אל תתאפקי ללכת לשירותים, גם אם הזמן נראה לא מתאים; התאפקות מובילה לעצירות.

ניתן ליטול: סיבים פונקציונאליים - פרהביוטיקה
כדי להגדיל את נפח הצואה ולגרום למרקם רך, כדאי להוסיף לירקות ולדגנים מלאים גם סיבים פרהביוטיים.
מה הם סיבים פונקציונאליים: סיבים תזונתיים ייחודיים.
למה הם עוזרים: הגדלת נפח הצואה וריכוך הצואה, התורמים להגברת תנועתיות המעי. חיזוק פעילות החיידקים הטובים במערכת העיכול.
איפה יש במזון: עולש, ארטישוק ירושלמי.
המלצה בהיריון: לצרוך בהתאם להנחיות על התוסף, בשילוב עם תזונה עשירה בסיבים.
מתי ואיך לקחת: להתחיל באופן הדרגתי, עד המינון המומלץ. לשתות 1-2 כוסות מים עם נטילת הסיבים. כדאי לקחת בקביעות בוקר או ערב, לפי מה שנוח. יש להפריד לפחות שעתיים בין נטילה של תוספים לבין תוספת הסיבים.
הערה: ההשפעה אינה מיידית, יש להמשיך עם הטיפול לפחות שבוע.

למידע נוסף על שבוע הריון 31

אישה בהריון מביטה בפירות בשולחן
{**}