דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

תזונה מומלצת בשבוע הריון 34

גלי מה עלייך לאכול בשבוע 34 להריון? אילו תוספי תזונה בהריון?

מה רצוי לאכול בתקופה זו של ההריון?

בתקופה זו של ההריון נפוצים מאוד שינויים ברמות הסרוטונין. עקב השפעת ההורמונים השונים על המוח, והשינויים ברמת הסרוטונין נוצרת השפעה גם על מצבי הרוח של האישה ההרה. עם הירידה בסרוטונין תוקף את האישה ההרה חשק למתוק. אכילה של פחמימות תעלה את רמות הסרוטונין ותשפר את מצב הרוח, אבל רק לטווח קצר, ואז שוב יווצר חשק עז למתוק, לכן עדיף לצרוך פחמימות מורכבות, אשר משמרות את רמת הסרוטונין גבוהה לאורך זמן עד לארוחה הבאה.
 
במהלך תקופה זו של ההריון רצוי:
• חשוב מאוד להימנע ככל האפשר מצריכת ממתקים, המעלים ומורידים את רמת הסרוטונין
  במהירות, ומשפיעים על מצבי הרוח.
• אכלי לחם, רצוי לחם מלא, לאורך כל היום.
• אכלי ארוחות קטנות המכילות פחמימות מורכבות מידי שלוש עד ארבע שעות.
• אם מופיע הצורך למתוק מרחי על הלחם מעט ריבה, דבש או טחינה גולמית.
• אם יש לך צורך במשהו מתוק בכל זאת, נסי לאכול פירות יבשים, או הקפידי על אכילה
  מתונה של מתוק.

אילו תוספים כדאי ליטול במהלך תקופת הריון זו?
בשבועות אלו נפח הדם של האם כמעט כפול ממה שהיה לפני ההריון, לכן חשוב מאוד להקפיד על נטילת ברזל. ברזל הוא מינרל חשוב לצורך בניית הכדוריות האדומות בגוף, להובלת החמצן בדם לאיברים השונים, ולתפקוד השריר. נטילה של ברזל תמנע מצבים של אנמיה כתוצאה מעלייה משמעותית בנפח הדם, הגורמת לירידה בכמות ההמוגלובין.
במהלך ההריון מומלץ לצרוך ברזל המשולב עם תזונה עשירה בברזל ובוויטמין C.
מכיוון שהברזל לבד אינו חומר יציב, חייבים לשלב אותו במולקולה הגורמת לייצובו. לכן קיימים בשוק תכשירי ברזל שבהם הברזל הקשור למולקולת סולפאט, פומארט או למולקולת ביסגליצינאט. מחקרים העלו כי ברזל המשולב עם ביסליצינאט גורם פחות תופעות לוואי במהלך העיכול. הסוג והמינון המומלץ לנטילה הוא הסוג שימליץ עליו הרופא.

למידע נוסף על שבוע הריון 34

{**}