דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

תזונה מומלצת בשבוע הריון 35

גלי מה עלייך לאכול ומה עלייך להימנע מלאכול בשבוע 35 להריון

תזונה מומלצת בשבוע הריון 35

כדאי לאכול: בשר בקר הודו ועוף, ביצים
חסר בוויטמין B12 יכול לגרום לאנמיה, ירידה במצב הרוח והזיכרון, טשטוש ראייה, התכווצויות עצביות ("טיקים") וחוסר חיוניות. אם את מרגישה תסמינים אלו, כדאי לבדוק את מצב ה-B12 אצלך.
ויטמין B12 שייך לקבוצת ויטמיני B. בין תפקידיו: השפעה על בניית ועל תפקוד הכדוריות האדומות ועל תפקוד עצבי. בהיריון ובהנקה יש גידול בדרישה לוויטמין זה, הפועל יחד עם חומצה פולית לבניית תעלת העצבים העוברית.
ויטמין B12 נמצא רק במזון שמקורו מהחי: בשר בקר הודו ועוף, ביצים, מעט במוצרי חלב ודגים.
לפי סקרי תזונה ישראלים, 20% מהאוכלוסייה הישראלית הבוגרת, כולל אנשים שאינם צמחוניים,  סובלת ממחסור בוויטמין זה.

המלצות:
• אכלי לפחות שלוש פעמים בשבוע מנה של בשר בקר רזה או הודו אדום כמקור תזונתי
  מצוין לוויטמין B12 ולברזל.
• אכלי ביצה אחת כל יום.
• שלבי בתפריט שתיים-שלוש מנות של מוצרי חלב רזים (כך תרוויחי גם סידן).
• בדקי את רמות ה-B12 שלך בבדיקת דם אם אינך צורכת מזונות אלו באופן מספק.
• השלימי בכל מקרה בתוסף מולטי-ויטמין לאשה הרה המכיל ויטמין B12.

ניתן ליטול: מולטי-ויטמין להיריון, גם להשלמת B12
למה זה עוזר: למניעה של חסרים תזונתיים המתפתחים במהלך ההיריון וההנקה, שאי אפשר להשלים אותם רק באמצעות תזונה. למשל, ויטמין B12.
במידה ותפריטך אינו מגיע לקצובה המומלצת של רכיבים לאישה הרה ניתן לשלב: מינון מתאים ובטוח של ויטמינים ומינרלים בכמות הקרובה לקצובה היומית, עם דגש על חומצה פולית במינון של לפחות 400 מק"ג, ויטמין B12, יחד עם ויטמין A כבטא קרוטן, ויטמיןD , ברזל, סידן, יוד ועוד.
מתי ואיך לקחת: עם הארוחה.

למידע נוסף על שבוע הריון 35

אישה בהריון שוכבת לצידה פירות
{**}