דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3) דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
אישה בהריון

שבועות הריון: שבוע 38 להריון - מה קורה לך ולעובר?

כאן תמצאי מידע על התפתחות העובר שלך ועל כל מה שעובר עליך בשבוע 38 להריון וגם טיפים לתזונה בהריון

מה עובר עליך בשבוע 38 להריון?

את ממשיכה לשים לב לשינויים, דוגמת הפרשה דמית, ירידת מי שפיר וירידה בתנועות העובר. כל אלה מחייבים בדיקת רופא.
שבוע 38 הוא כבר בהחלט זמן מצוין להתחיל לחשוב בו על תהליך הלידה, וכיצד לעבור אותו באופן הטוב ביותר. זהו תהליך מתיש וארוך, הדורש לא מעט כוחות נפשיים ופיזיים. בן זוגך או מי שילווה אותך בלידה יכולים בהחלט לעזור לך ולהקל עלייך.
איך? כך, למשל:
תמיכה רגשית
עידוד, תמיכה רגשית ומילים טובות לאורך התהליך בהחלט יחזקו אותך ויעזרו לך לעבור את הלידה.
לעשות את כל הדברים הקטנים
את כבר על המיטה, העניינים מתחילים לזוז, אבל לא ממש בריצה... את צריכה מישהו שיקרא לאחות, יסדר לך את הכרית, ירים אותך או יוריד אותך במיטה, יקרא למרדים להוסיף אפידורל, יביא לך מים, יענה לאימא שלך בנייד, וכולי וכולי. כשתהיי שם תמצאי שיש המון דברים קטנים כאלה שצריך לעשות..
לעסות הוא יודע?
הצירים מכאיבים מאוד והגב דואב, עיסוי מתאים (שיש לקוות שהוא למד מבעוד מועד), תרגול נשימות יחד איתך, שינויי תנוחות – כל אלה יקלו עלייך לא מעט.
והאמיצים שבבני הזוג יזכו לקראת סוף תהליך הלידה לכופף את ברכייך יחד עם המיילדת, ולצפות בעובר הקטן יוצא לאוויר העולם.

העובר בשבוע הריון 38

הערכת המשקל המשוערת של העובר היא בסביבות 3.100 ק"ג. זה רק אומדן, והמשקל משתנה בין עוברים זכרים לעוברים ממין נקבה (זכרים גדולים יותר) ובהתאם לנתונים הגנטיים.     

תזונה מומלצת עבורך בשבוע זה

כדאי לאכול:
חושבים כבר על חזרה לג'ינס.
הלידה עצמה מפחיתה כשישה קילוגרמים, ובשבועות הראשונים תרדי עוד כשניים-שלושה ק"ג, רובם עודפי נוזלים. מה שיישאר זה בדרך כלל מאגרי השומן שנצברו במהלך ההיריון. את אולי מרגישה שאת אוכלת פחות, מתמלאת מהר במהלך הארוחה, אבל זכרי גם שאת מן הסתם גם מוציאה פחות קלוריות, כי את מתנועעת פחות. 

ניתן ליטול:
ממשיכים בתוספים.
את כבר עייפה, רואה כבר את הלידה מתקרבת, ושואלת אם אפשר להפסיק את התוספים, הרי העובר כבר מוכן ומושלם.

למה זה עוזר:
חוסרים תזונתיים בברזל, ויטמין D ואומגה 3 נפוצים אצל האם כתוצאה מהעברה מועדפת לעובר. הם יידרשו לתינוק גם במהלך ההנקה ויגבירו את הסיכון לחסר אצל האם. לכן חשוב להמשיך לאורך כל ההיריון ובמהלך ההנקה.

במידה ותפריטך אינו מגיע לקצובה המומלצת של רכיבים לאישה הרה ניתן לשלב: מולטי-ויטמין לאישה הרה. תוסף אומגה 3 עשיר ב-DHA. תוסף ברזל – בהתאם להנחיית רופא.

מתי ואיך לקחת:
ליטול תוסף ברזל בנפרד משאר התוספים. עם הארוחה או על בטן ריקה, איך שנוח לך.          

שבועות הריון: שבוע 38 להריון - מה קורה לך ולעובר?