דלג לתפריט ראשי(מקש קיצור 1) דלג לתוכן(מקש קיצור 2) דלג לתפריט תחתון(מקש קיצור 3)דלג למפת אתר (מקש קיצור 4)
תזונת תינוקות

המלצות עדכניות לתזונה נבונה בגיל שנתיים

ילד בריא המתפתח בקצב תקין, מפתח עם הזמן כישורי אכילה, במקביל לרכישת יכולות מוטוריות, שפתיות וחברתיות. כישורי האכילה באים לידי ביטוי בין היתר במעבר מיניקה לצריכת מזון מבקבוק ובהמשך במעבר להזנה בכפית, עד ליכולת הזנה עצמית של מזון מגוון, כיתר בני הבית, לקראת גיל שנתיים.

בגיל שנתיים מצופה כי הילד יסוב לשולחן עם שאר בני המשפחה, יאכל את המוגש לכולם בכמויות תואמות לצרכיו, ידע לבקש מזון כשיזדקק לו, ויביע העדפות טעם בגבולות המקובל. בנוסף רוב הילדים אוכלים בגיל זה חלק מהארוחות במסגרות שמחוץ לבית ולהורים יש מעט מאוד שליטה על התפריט.

אז על מה מומלץ להקפיד?

להעשיר את התפריט המשפחתי בדגים
להימנע ככל האפשר בבישול בשימוש במלח וצריכת מזונות עשירים במלח – בד"כ מזונות מוכנים
להעדיף שמנים כגון קנולה, סויה, במקום מרגינה וחמאה גם בבישול
להימנע מהוספת סוכר ושימוש במשקאות ממותקים וכמובן ממתקים
להקפיד להגיש בכל ארוחה ירקות ובארוחות ביניים פירות (במקום ממתקים וחטיפים)
בשר ועוף:

להסיר עור מהעוף
לרכוש בקר רזה – בשר בקר רזה לא מכיל יותר שומן מעוף אבל עשיר מאוד בברזל

להעשיר את התפריט בקטניות למינהן
לשים דגש על מוצרים מחיטה מלאה

זכרו, התמדה בחשיפה למזון מגוון ובריא ודוגמא אישית שלכם ההורים, יובילו בסופו של דבר את הילדים לנסות גם.

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) יצאה בהמלצות לגבי תזונת פעוטות מגיל שנתיים ואילך:
המלצות אלו נבעו מהצורך לחינוך לתזונה נבונה מגיל שנתיים לאור עליה באחוזי ההשמנה בילדים.
ההמלצות הן:

  • פעילות גופנית של 60 דק' בכל יום
  • להעדיף מזונות על בסיס דגנים מלאים
  • להעדיף מוצרי חלב דלים או ללא שומן
  • לבסס תזונה עשירה בפירות וירקות ולהגביל צריכת מיצי פירות
  • להשתמש בשמנים מהצומח כגון זית וקנולה וללא שומן טרנס
  • להעלות את צריכת הדגים, בעיקר דגים שמנים, לפחות פעמיים בשבוע
  • לצמצם צריכה של מזונות ומשקאות עם תוספי סוכר
  • בחירה והכנה של המזונות עם מעט או ללא מלח
  • הגבלת צריכת שומן רווי פחות מ-7%, שומן טראנס פחות מ-1%

בנוסף לאלו, לאחרונה פרסם משרד הבריאות הישראלי חוזר מנכ"ל בנושא הארוחות בצהרונים לגילאי 3-10.
מטרתו קידום תזונה נאותה, רכישת דפוסי אכילה בריאים ומניעת מחלות כרוניות. קיום הסטנדרטים שבחוזר, מהווים קווים מנחים לצורכי תזונה וחינוך תזונתי של הילדים אשר יישומם צפוי להשליך רבות על בריאות האוכלוסייה בהווה ובעתיד.

רוצה לקבל תפריט יומי ושבועי לתינוקך? חדש באתר מטרנה - תפריט עם מבחר הצעות ומתכונים לארוחות מזינות, המתאימות לתינוקות ולפעוטות. לקבלת ה"טפריט" לחצו כאן

פעוט שמח אוחז בכף
{**}