MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

איך בוחרים עגלה לתינוק

רגע לפני שאתם עושים את הרכישה הכי גדולה שלכם במוצרי התינוקות, הצטרפו אלינו כדי להכיר את המושגים הבסיסים ולקבל טיפים לבחירה מתאימה לכם

עגלת תינוקות היא כנראה ההוצאה הכי גדולה בקניית מוצרי תינוקות. המחירים משתנים בין המותגים ומה שבטוח שמדובר בבחירה משמעותית שתלווה אתכם בטיולים ולפעמים גם בבית. מה כדאי לדעת על עגלות תינוקות ואיך מתחילים לבחור?

לפני הבחירה בדקו מה אתם צריכים- האם זה ילד ראשון או שלישי? האם יש אח נוסף שצריך להשתמש בעגלה או שאולי מתוכננים אחים נוספים בקרוב. כל אלה יעזרו לכם להחליט איזו עגלה נכונה לכם.

גם למקום המגורים, לדוגמה קומת מגורים, מעלית או מדרגות יש משמעות בבחירה. אם אתם צריכים לסחוב את העגלה אתם חייבים לרכוש עגלה קלה לסחיבה, ואם המעלית קטנה, כדאי למדוד את הרוחב שלה ולהבין אילו עגלות בכלל רלוונטיות לכם.

עגלה משולבת, טיולון ועריסה

עגלה משולבת, אמבטיה וטיולון הם מושגים שאתם חייבים להתחיל להכיר. הם מסבירים איזו עגלה בחרתם- האם יש בה אמבטיה גדולה וטיולון נפרד או שאולי היא קלה יותר ובעלת רכיב אחד. 
אמבטיה או עריסה שימושית בעיקר בחודשים הראשונים ומאפשרת לתינוק לשכב בזווית של 180 מעלות בנוחות מרבית וכמובן לשכב גם על הבטן. אבל שוב השימוש בחלק זה הוא בדרך כלל לזמן קצר יחסית, חודשי התינוק הראשונים.

עגלת טיולון בלבד

בשוק מגוון טיולונים ללא עריסות. מעטים מאפשרים בעצם את שני העולמות. עגלת הטיולון במקרה זה חוסכת עבורנו את הקנייה הנוספת של עריסה וכן את הקיפול של עגלה עם העריסה, שהוא קצת מורכב יותר. אם בחרתם טיולון כדאי לבחור כזה שזווית הפתיחה שלו מתקרבת לכ- 175 מעלות. 

משקל:

העגלה מורכבת משלדה ומאמבטיה או הטיולון. כל העסק הזה ביחד יכול להיות כבד מאד ומסורבל. רוב היבואנים מפרסמים את משקל העגלה וכדאי לחפש אותו בבחירה שלכם. עגלות כבדות מדי של יותר מ 13 קילו יהיו מסורבלות. 

קיפול העגלה:

לא כולם נותנים על זה את הדעת, אבל מסתבר שגודל העגלה אחרי הקיפול קריטי- לפני הקנייה חשבו רגע איזה רכב יש לכם ואפילו מדדו את תא המטען שלו. חשוב לבחור עגלה שתתאים לרכב ולא תתקפל בצורה שלא נכנסת לרכב המשפחתי. כמובן שכדאי לבחור עגלה שמתקפלת בקלות לגודל קטן יחסית כדי שיהיה נוח לנסוע ברכב.

ומה לגבי הפרטים הקטנים?

כידוע לנו הפרטים הקטנים יכולים לעשות הבדל גדול. יש לתת את הדעת על אלמנטים נוספים כמו טרמפיסט שמתחבר לעגלה, כיסוי מפני גשם וכו'.

אחד הדברים היותר מאתגרים בהורות הוא הטיול לגינה השכונתית עם שני ילדים בגילאים שונים– אחד בן שנתיים ואחת שרק נולדה, וממש לא פשוט לסחוב אותם עם כל הציוד עליכם. ישנן עגלות שבדיוק עונות על הצורך הזה. באמצעות חיבור מגנטי פשוט, הן מתחברות לכמה עגלות שרק רוצים. ניתן לחבר לה סלקל וגם אמבטיה

גם בעגלה, כמו בכל מקום, כדאי להתבונן ולבדוק את הפרטים הקטנים שבעגלה:
בעיקר בדקו שהעריסה או המושב מתחברים בקלות לשלדה.
בדקו גם אם הריפוד נעים למגע, האם ניתן להסיר אותו, לנגב אותו, לכבס אותו, ואת עמידותו לחום ולשמש ישירה. כביסה במקרה של קטנטנים משמעותית מאד.

סל ואחסון:

תליית שקיות על ידיות העגלה היא אחת מחמש הסיבות המובילות לפגיעה בתינוקות בעגלה . חפשו סל גדול בעגלה שיהיה נוח לאחסון ולא יעמיס על העגלה ויגרום לנפילה שלה.

 

  • דברו עם חברים והבינו מראש איזו עגלה אתם רוצים (משולבת או לא)
  • קחו בחשבון אם אתם צריכים להתנהל עם 2 ילדים צמודים כדאי למצוא פתרון נוח ומהיר, שמאפשר גם להתנהל עם עגלה אחת לבד.
  • בדקו גדלי עגלה ומשקל
  • בחרו עגלה שהריפוד ניתן להסרה וכיבוס
  • בקנייה- בקשו מהמוכרים שיקפלו לכם את העגלה ויתנו לכם להתנסות בקיפול ותפעול.
  • תתחדשו