MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

גירויים להתפתחות התינוק

בלי צעצועים כלל. כיצד תוכלו לגרות את חושיו של תינוקכם ובכך לתרום להתפתחותו
 

בשבועות הראשונים לחייו של התינוק, כמעט ואין לו צורך בצעצועים, משום שהדבר שהכי מעניין אותו הוא פני אדם. עיניו יכולות להתמקד בטווח של כ-20 ס"מ בלבד (בדיוק המרחק של עינייך ממנו כאשר את מחזיקה אותו), והוא נהנה לבחון את פנייך ולגעת באיברים השונים שמרכיבים אותם. הוא מרותק אלייך בייחוד כשאת מחייכת או מדברת אליו. בגיל שלושה חודשים הוא כבר יוכל להבדיל בין פנייך לפניהם של זרים.

קולות אנושיים: התינוק כבר שומע הכל מרגע שהוא נולד. הוא מקשיב בריכוז מיוחד לדיבור של בני אדם (אפילו שהוא לא מבין את המילים ואת משמעותן), מאזין לדברייך ומבחין בנימת קולך. לכן חשוב שתדברי אליו בנחת ורוגע – ולא בזעם ובצעקות. הסבירי לתינוק כל דבר שאת עושה לו. תוכלי גם להראות לו ספרי תמונות ולהסביר לו מה רואים בכל תמונה. ככל שתדברי איתו יותר – כך הוא יבין יותר מהר את משמעות המילים.

מוזיקה לאוזניו: זה כיף גדול לשיר לתינוקות. את יכולה לשיר כל שיר שאת אוהבת, ולאו דווקא שירי תינוקות. התינוק שלך יוכל ליהנות גם מהאזנה למוסיקה שאת אוהבת.

תמונות: כדאי לך לשים במיטתו ספר תמונות (בטווח של כ-20 ס"מ מעיניו). למרות שהוא רואה בצבעים, עד גיל חודשיים התינוק שלך מבחין טוב יותר בשחור ולבן, וניתן לתת לו תמונות בגוונים אלו. אחרי גיל חודשיים מומלץ לעבור לתמונות צבעוניות, וכדאי להחליף אותן מדי פעם, כדי לתת לו גירויים חדשים.

מובייל: המובייל מפתח אצל התינוק את חוש הראייה והשמיעה – הוא עוקב אחרי הדמויות המסתובבות שעל המובייל ומקשיב לצליליו של שיר הערש.

מראה שעל הקיר: מראה יכולה להיות גירוי חווייתי מרתק לתינוק שלך, שיוכל ליהנות מצפייה בפניו – אפילו שהוא עדיין לא יודע שהן הפנים שלו. כאשר תחזיקי אותו מול מראת קיר גדולה, הוא יראה אותך מחזיקה תינוק, ולאט לאט ילמד להבין שהדמות שבראי היא הוא עצמו.

משחקים פיזיים: מחיאת כפיים ומשחקי אצבעות ("סבתא בישלה דייסה" ודומיה) חביבים במיוחד על תינוקות. אפשר גם להקפיץ את התינוק בזהירות על הברכיים, תוך שאת שרה לו שיר מתאים. התינוק ייהנה גם מנדנוד קצוב, לצלילי שיר על נדנדה.