MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 12-24 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

איך מכינים את הפעוט לבואו של אח חדש למשפחה?

לידה של אח או אחות חדשה הוא מאורע משמח מאד להורים אבל לא בהכרח לאח הבכור במשפחה שנהנה עד עכשיו ממלוא תשומת הלב ועם הצטרפות התינוק החדש למשפחה עומד בפני תקופה חדשה ובה שינויים אליהם עוד יצטרך להסתגל.

אז איך מכינים את הנסיך שלנו לקראת בואו של נסיך או נסיכה חדשה למשפחה? לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם (ולו).

הכינו אותו מראש –

חשוב שתכינו את הגדול מראש ותספרו לו על המאורע הצפוי הגדול גם כשמדובר בפעוט קטן עד גיל שנתיים, רק חשוב שתעשו זאת בהתאם לגילו ואל תקדימו מדי . הסבירו לו שבקרוב הוא יהיה "אח גדול" לאח או אחות קטנים ויוכל ללמד אותם דברים שהוא כבר מכיר ויודע. ממש בסמוך ללידה ספרו לו שאמא תהיה בבית חולים כמה ימים, משם היא תחזור עם התינוק החדש וגם אם תהיה קצת עייפה ועסוקה בהתחלה כולכם אוהבים אותו מאד מאד כמו תמיד.

גלו הבנה לרגשותיו –

גם אם כל המשפחה חוגגת ומתרגשת זה לא אומר שגם הוא יביע פרץ של שמחה. תהיו מוכנים לקבל מנעד של רגשות החל באדישות והתעלמות מוחלטת ועד פרצי כעס וקנאה. יש פעוטות שעם כל ההכנה שעשיתם עדיין  יתקשו להבין את גודל השינוי במשפחה ורק לאחר החזרה הביתה ובניית השגרה החדשה יפנימו את הרכב המשפחה החדש ויתחילו להסתגל אליו בהדרגה. בשלב הזה תנו לו להביע את עצמו והיו פתוחים להכיל באהבה את תחושותיו.

הקדישי לו זמן רק משלו –

מטבע הדברים כאמא לאחר הלידה תהיי כרוכה סביב התינוק הקטן שעות ארוכות. חשוב שתמצאי במהלך היום זמן שבו תוכלי להיות רק עם ילדך הגדול מבלי שהתינוק הקטן "יפריע". אם הגדול נמצא כבר במסגרת מחוץ לבית נסי למשל למצוא מי שישמור על הקטנטן ובואי לבד לאסוף אותו מהגן. או בקשי  עזרה בכך תדאגי לא להיות לבד בשעות אחה"צ עם שובו מהגן כך שתוכלי למצוא זמן לשחק רק איתו.

שחררו –

התקופה הראשונה שלאחר הלידה היא תקופת הסתגלות לשינוי במבנה המשפחה ובסדר היום לו הורגלתם עד כה. בתקופה זו גם את זקוקה למנוחה לאחר ההריון והלידה וגם תשומת הלב שלכם צריכה להתחלק בין הילדים. לכן זה לא הזמן להקפיד על סדר מופתי או על הצטיינות בנקיון הבית. קבלו כל הצעת עזרה אפשרית שתחסוך מכם עבודה וכח  אותם תצטרכו בשביל להיות שם בשביל שניהם.

זכרו שבבוא הזמן כבר לא תוכלו לדמיין איך זה היה קודם ובסופו של דבר ילדים אוהבים שיש להם אחים גם אם הם רבים או מקנאים.

שיהיה במזל טוב!