MyFeed Personalized Content
הריון ולידה
מאמר
הוספה למועדפים

הכל על ניתוח קיסרי וההכנה ללידה

בשבוע 35 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת דפוסי הכנה ללידה וגם על ניתוח קיסרי. למידע ופרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר חברת מטרנה - הכי קרוב לאמא.

כל מה שרצית לדעת על ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא ניתוח בו מתבצע חתך לרוחב בטן היולדת ודרך החתך הזה מבוצע חתך נוסף גם ברחם האם, דרכו מיילדים את התינוק. לאחר לידת התינוק מוציאים את השיליה דרך החתך ותופרים.

מה קורה במהלך הניתוח?

לפני כל ניתוח, וכמובן גם לפני ניתוח קיסרי עוברת היולדת הכנות לניתוח: נפתח וריד לעירוי, מורים ליולדת להיות בצום, לוקחים דגימת דם, והאישה חותמת על טופס הסכמה לנתוח. צוות חדר הניתוח הכולל רופא מנתח, רופא מרדים, אחות ורופא ילדים ממתינים לאישה בבואה את חדר הניתוח. בעת הניתוח מבצעים את החתך מוציאים את התינוק, מוציאים את השיליה ותופרים חזרה. בעת סיום הניתוח האישה מובלת לחדר ההתאוששות למשך כשעה, ולאחר מכן למחלקת היולדות. אשפוז של יולדת שילדה בניתוח קיסרי יהיה בין ארבעה לחמישה ימים.

האם אישה שעברה קיסרי אחד תאלץ ללדת רק בקיסרי גם בהמשך?

בעבר כך היה הדבר. אישה שילדה בניתוח קיסרי נגזר עליה להמשיך וללדת רק בניתוחים קיסריים, אולם כיום, אישה אשר הגיעה למצב של התאוששות מלאה מהניתוח תוכל לשוב וללדת בלידה טבעית רגילה. באישה שעברה שני ניתוחים קיסיריים גדל הסיכון, ולכן מכן והלאה היא נאלצת ללדת רק בניתוח קיסרי.

מדוע יש צורך בניתוח קיסרי?

יש צורך לבצע ניתוח קיסרי באם העובר מצוי במנח עכוז או במנח רוחבי, באם יש מום ברחם, באם העובר גדול מאוד, באם ישנה צניחה של חבל הטבור, באם לאם יש מחלות רקע, או כמובן באישה שעברה כבר שני ניתוחים קיסריים.
כיום, מאפשרים ליולדות החרדות מתהליך הלידה, מהבדיקות הפולשניות ומאי הוודאות לבצע ניתוח קיסרי.

סוגים של ניתוחים קיסריים: 

ניתוח קיסרי אלקטיבי: ניתוח קיסרי זה הוא ניתוח המתוכנן מראש ונקבע לתאריך יעד מסויים. ניתוחים אלו בדרך כלל מבוצעים בשבועות 38-39, כאשר העובר כבר בשל ללידה.

ניתוח קיסרי חירום: ניתוח זה מתבצע כאשר קיימת מצוקה של האם או העובר, והיולדת מועברת במהירות לחדר הניתוח על מנת לחלץ את העובר כמה שיותר מהר.