MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

ההבדלים המהותיים בין לידה ראשונה לשנייה

בזמן שבוע 25 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת מהם ההבדלים המהותיים בין לידה ראשונה לשנייה. לפרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר חברת מטרנה.

ההבדלים המהותיים בין לידה ראשונה לשנייה

את נמצאת לפני לידתך השנייה. התרגשות גדולה אוחזת בך שהרי את צפויה להביא אח לבכורך. יחד עם זאת ההתרגשות אינה עצומה כהתרגשות שאחזה בך לפני הלידה הראשונה. מסתבר שהחוויה הראשונה היא העוצמתית ביותר. המפגש עם הבלתי נודע, הציפייה האדירה לעבור חוויה שמעולם לא עברת. אין כמו לידה ראשונה, כפי שאין כמו ילד ראשון, ובל נכחיש הדבר...ולמרות שכל הילדים שנולדים אהובים במידה שווה העוצמה שבמפגש הראשון עם הלידה וההורות הוא מפגש אדיר וראשון בסוגו. אך כדאי לדעת - כל לידה היא סיפור בפני עצמו, ואל לך לצפות לשידור חוזר של לידה מספר אחת.

האם לפני הלידה השנייה את יותר רגועה או לא? הכול בעיני המתבוננת...

לפני הלידה השנייה את כבר מנוסה. ניסיון תורם לרוגע. ניסיון הוא ידע וידע הוא כוח.

את יודעת לזהות צירים, את יודעת להרגיש מתי "הגיע הזמן". את מכירה תנוחות הנוחות לך בצירים ואף אחות או רופא לא מכיר את גופך טוב ממך.

את יודעת לזהות מהי ירידת מים, באיזה שלב של הלידה את נמצאת  ומה צפוי לפנייך.

הידע תורם לך לשליטה במצב, וכאשר את מרגישה בשליטה רמת החרדה יורדת ומשפיעה לטובה על התהליך.

מצד שני, את יודעת מה צפוי לך. אם את מבנות המזל אשר ילדו לידה ראשונה קצרה וקלילה – אשריך וטוב לך. העניין הוא שנשים רבות סובלות מלידה ראשונה קשה וא-ר-ו-כ-ה. מה לעשות, מכיוון שהגוף לא עבר אף פעם לידה לוקח לו זמן להתרגל לתהליך. עתה תוכלי לצפות שהתהליך יהיה פחות ארוך. מצד שני, לא תמיד הדברים עובדים כך. מכאן שאת עלולה למצוא עצמך במטוטלת רגשות של חרדה מצד אחד וביטחון מצד שני. היש מבלבל מזה ?

מי יבטיח לך שהפעם הלידה תסתיים כפי שהסתיימה הראשונה ? אף אחד. אם הלידה הראשונה הייתה קלה אין בטחון שגם הפעם יהיה כך. הערכת המשקל שונה, גילך שונה, ובקיצור: התנאים השתנו.

מצד שני, אם סבלת בלידתך הראשונה, ייתכן כי עתה תזכי ל"חוויה מתקנת". אולי הפעם כאשר מדובר בעובר קטן בקילו מאחיו הבכור ישחק לך המזל והוא יחליק בקלות החוצה ?

כך או אחרת, לידה שנייה היא הרפתקה חדשה ומסע נוסף אל הלא נודע. מצד שני, ה"נוף" מעט מוכר יותר והדבר עשוי להרגיע. וגם זה לטובה.