MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

מתי לספר על ההיריון למשפחה, לסביבה ולחברים?

יש כאלו שמספרים מיד לאחר שהבדיקה יוצאת חיובית. יש כאלו שממתינים כמה שבועות עד אחרי השקיפות או הסקירה הראשונה. ואתם?

מתי כדאי לחשוף את ההריון בפני המשפחה והחברים?

ההריון מהווה התרגשות עצומה של בני הזוג, בייחוד אם מדובר בהריון ראשון. ברור שבני הזוג ירצו לשתף את הסביבה הקרובה להם בשמחתם, הרי מדובר בחוויה נפלאה ואדירה אשר ירצו לחלוק עם הקרובים והאהובים. יחד עם זאת, לעולם אין לדעת כיצד יתפתח ההריון, ובשליש הראשון העובר עדיין מצוי בתקופת סכנה, כך שהמצב עשוי להתהפך בין רגע. הפחד משינויים בהריון או מעין הרע מעלה חששות בקרב זוגות המצפים לילד בכל מה שנוגע לשיתוף של הסביבה. אם כך, מתי יכול להיות הזמן המתאים לספר למשפחה את הבשורה?

התשובה כמובן אינה חד משמעית ותלויה בהרגשה האישית של בני הזוג. זוגות רבים יסתפקו בהופעה של שני פסים בבדיקת ההריון על מנת לבשר במהירות להורים ולמשפחה הקרובה. זוגות אלו חווים פרץ חזק של רגשות והתלהבות, המלווים בשמחה אדירה וברצון עז לשתף את המשפחה בשמחתם. השמחה כה עזה שקשה מאוד לשמור על איפוק, וקשה הישאר אדיש לקיומו של ההריון.

מן הצד השני זוגות רבים חוששים לבשר על בשורת ההריון כאשר ההריון הוא עוד צעיר, וישנו חשש סביר להפלה. באם בני הזוג חושפים את ההריון בפני המשפחה ולאחר מכן חווים הפלה חלילה, הקושי והעצב עשויים להיות שבעתיים לולא המשפחה היתה שותפה לשמחה. זוגות אשר חוו קושי מסויים בכניסה להריון חוששים אף יותר, והם מעדיפים להיות בצד הבטוח ואחרי השליש הראשון, לפני שיפרסמו את קיומו של ההריון בפרהסיה.

פרסום ההריון בקרב המשפחה והקרובים חושף את הזוג הצעיר להערות ועצות מצד יודעי דבר. כל אישה אשר ילדה בעצמה או מכירה מישהי שילדה תרגיש פתאום בנוח להתערב ולתת עצות לאישה ההרה. בכל משפחה קיימת דודה שתיקח על עצמה להורות לכם כמה לישון, מה לאכול ומה הכי טוב בעבור האישה ההרה. אנשים רבים ינעצו מבטים בבטן של האישה ההרה ויתעניינו בהתקדמות כאילו מדובר בהריון שלהם, ויש אף שיגדילו לעשות וילטפו את הבטן באינטימיות מוגזמת. לפיכך, זוגות רבים בוחרים להמנע מכל ההערות האלו, או לפחות לדחות אותם בכמה שבועות, וממתינים מעט לפני שיחשפו את ההריון בפני הסביבה.

יחד עם זאת, חשוב שתזכרו כי לא ניתן להסתיר את מהות ההריון לעד, ותגיע התקופה בה תצוץ הבטן ולא תוכלו להמנע מלספר את סיפורכם.

אם נסכם, אנשים שונים יהנגו בצורה שונה בעניין ההריון. כל זוג יבחר את הזמן המתאים ביותר בעבורו לספר למשפחה ולקרובים על ההריון, וכל זמן שיבחר יהיה בסוף הזמן הנכון ביותר בעבורו.