MyFeed Personalized Content
מאמר
הוספה למועדפים

רשימת קניות לתינוק

קניות ועוד קניות הן כנראה אחד המאפיינים של החודש התשיעי. אז כדי שלא תקנו סתם מוצרים, ארגנו עבורכם מדריך להצטיידות לקראת בואו של התינוק עם רשימת קניות שכדאי להכין לפני הלידה.

בכל ההריון הייתם עסוקים בבדיקות, אולטרסאונד והתרגשות מהבטן הגדלה. עכשיו לקראת סוף ההריון, כמעט שאין יותר בדיקות והבטן מפריעה להירדם בלילה, יש זמן לחשוב על הכנות לקראת בואו של הבייבי. 
ההכנות כוללות בעיקר קניית רהיטים או דיונים על צורת השינה המועדפת עליכם ההורים (ספוילר לעתיד – לא משנה איזו מיטה תבחרו, אתם כנראה לא תשנו לילות רצופים בחצי שנה הקרובה) ועל חיתולים הנקה והאכלה.

אז מה באמת צריך להכין לקראת הלידה לתינוק החדש?
אם מדובר בלידה ראשונה, סביר להניח שאין לכם שום דבר בבית וכדאי להתחיל לרכז רשימת קניות לתינוק מקיפה ולקנות בהתחלה רק את הדברים החשובים ביותר. אפשר תמיד להשלים אחרי הלידה כל מה שקשור לטקסטיל וביגוד וכמובן צעצועים. 


לפני שקונים כדאי לזכור

1. תקבלו המון מתנות. חברים ומשפחה יקנו לכם כנראה לא מעט מוצרים, משחקים, צעצועים ולכן חשוב בהתחלה להתמקד ברשימת קניות לתינוק עם מה שצריך לשבועיים הראשונים ואחרי קבלת המתנות תראו מה כדאי להשלים. היצמדו לרשימה שתכינו וותרו על קנייה גדולה של בגדים או צעצועים, שאותם כנראה תקבלו כמתנות.
2. התינוק או התינוקת קטנטנים אבל הם גדלים מהר, למעשה בשנה הראשונה הם משלשים את משקלם, והבגד המתוק שקניתם לפעמים יילבש רק פעם אחת ויהפוך לקטן. נסו להיות ממוקדים במה שצריך ולא לקנות כמויות.

חדש או יד 2?

קניית מוצרי יד שנייה הפכה לטרנד בשנים האחרונות ומעבר לטרנד – חלק לא קטן מהמוצרים נמצאים בשימוש לטווח קצר בלבד. למעשה אין שום סיבה לא לקנות מוצרים יד 2 או לקחת מחברים ביגוד ועוד. 
לפני שאתם לוקחים מחברים או קונים יד 2 כדאי לברר האם למוצר, כמו מיטה או סלקל, יש תו תקן והאם הוא תקין. צעצועים כדאי לכבס או לשטוף ולוודא שאין חלקים קטנים משוחררים (כמו עיניים לבובות) וכמובן לברר שהסלקל היה בשימוש נכון ולא עבר פגיעה.

מוצרים ורהיטים:

מיטה או עריסה:  התינוק הקטן חייב מקום משלו ואתם כנראה מסתובבים בין חנויות ומתלהבים מהמגוון. לא משנה איזו מיטה או עריסה תבחרו, כדאי לבדוק לפני הקנייה שיש לה תו תקן והיא עשויה מחומרים בטיחותיים. למעשה מהקנייה הראשונה שלכם תחשפו לעולם חדש של מוצרים עם תווי תקן ובטיחות שחשובה לתינוק הקטן. כמובן שניתן לרכוש או להשכיר מיטות מתחברות למיטה שלכם, היא תיצמד למיטה ותאפשר קרבה ופחות קימה בלילות מהמיטה החמימה לתינוק.
אפשר להוסיף לינק למבצע של מתחברת באתר
שידת החתלה: יש שיטענו שניתן להחליף לתינוק חיתול גם על המיטה שלכם ולהלביש אותו שם, אבל כנראה ששידת החתלה מאפשרת, מבחינת הגובה שלה, החתלה נוחה יותר. גם כאן חשוב לברר מה תו התקן של השידה ולבחור שידה בטיחותית, כולל מגרות שלא יטרקו על אצבעות הבייבי.
סל קל או כיסא לרכב: בעבר חובה היה להוציא תינוק מבית החולים עם סלקל, היום אין חובה כזאת ועדיין אם אתם מתכננים לנסוע ברכב עם התינוק חשוב לרכוש אחד כזה. חשוב שהסלקל וכיסא הבטיחות יתיאמו לצרכים שלכם ולמשקל הילד וכמובן שיישאו בתו תקן. 
עגלה: משולבת או אמבטיה? חצי משולבת או טיולון? מסתבר שלקניית עגלות יש מילון מושגים שכדאי להכיר. בבחירת העגלה חשבו מה הצרכים שלכם וגם מה גודל תא המטען של הרכב שלכם. 
אחרי שבחרתם ציוד ראשוני וריהוט כדאי להוסיף לרשימת הקניות לתינוק גם מוצרים כמו חיתולים, וביגוד.

החתלה

חיתולים: חיתולים הם כנראה המוצר שיהיה על התינוק מרגע לידתו. בבית החולים תקבלו חיתולים (אבל לא מגבונים) שישמשו אתכם במהלך השהות בבית יולדות. כדאי לדאוג לחיתולים לבית. ישנם חיתולים עם פתח לטבור ובחלק מהחיתולים גם פס מיוחד שמשנה את הצבע כשהחיתול מלא.
מגבונים: בשנים הקרובות תשתמשו במגבונים כל הזמן. חפשו מגבונים שמיועדים לתינוקות ללא חומרים המזיקים לעור כמו SSL
משטח החתלה: מומלץ לחתל על משטח החתלה שיגן מפני פספוסים. יש משטחי החתלה חד פעמיים
קרם החתלה: מומלץ לימים הראשונים ואחר כך לשימוש לפי הצורך
אמבטיה ורחצה
מגבת: מומלץ לקנות 2 מגבות. יש מגבות עם כובע קפוצון שיעטפו את התינוק כולל ראשו העדין
סבון ושמפו לתינוקות: זה הזמן להכיר את המבחר ולבחור סבון ושמפו עדין שמתאים לעורו הרגיש והעדין של התינוק
שמן אמבטיה: ניתן לרחוץ את התינוק עם שמן אמבטיה או להוסיף שמן מיוחד למי האמבטיה. 
אמבטיה: את התינוק בחודשים הראשונים תרחצו באמבטיה. כדאי שיהיה לכולם נוח, מומלץ על אמבטיה על רגליים שתעזור לכם לא להתכופף
דפני: דפני הוא למעשה שם כללי לכל המוצרים שיתמכו בתינוק באמבטיה וישאירו לכם ידיים פנויות. יש מתקנים מפלסטיק ויש מבד צף עם קלקר. בחרו מה שמתאים לכם 
מדחום לאמבטיה: לא חייבים אבל מד החום יעזור לכם להבין אם טמפרטורת המים טובה לתינוק
מספריים לציפורניים: כנראה שבחודש הראשון עוד לא תגזרו לבייבי ציפורניים, אבל כדאי לקנות ולשמור בבית מספרים קטנים שיתאימו לציפורניים והאצבעות הקטנטנות.
עוד מידע על האמבטיה הראשונה – כאן 

מצעים וטקסטיל

כנראה שאין גבול לכמות הבגדים שתרצו לקנות וגם לכביסות שלכם. צרפנו רשימה מומלצת ראשונית. בהמשך תוכלו להחליט מה שימושי לכם יותר ולרכוש עוד. את כל הטקסטיל מומלץ לכבס לפני השימוש.
•    מרכך ואבקת כביסה לתינוקות
•    שמיכה לעגלה
•    שמיכה למיטה
•    3 סדינים למיטה או לעריסה
•    3 סדינים לעגלה
•     6 רגליות 
•    6  בגדי גוף 
•    חליפה ראשונה ליציאה הבייתה מבית החולים
•    4  אוברולים – אותם תלבישו מעל לביגוד הראשוני של רגליות ובגדי גוף
•    כובע – בעונות מעבר או בחורף
•    6 זוגות גרביים – מומלץ להלביש עוד שכבה מעל לרגליות ולכן הגרביים.
•     6 חיתולי טטרה- חיתולים מבד 100% כותנה 
•    6  חיתולי פלנל- חיתולים מבד פלנל . משמשים כתחליף לסדין ועוזרים להחתלה מחוץ לבית

האכלה והנקה

פדים להנקה: אם בחרת להניק כדאי להשתמש בהתחלה בפדים שיספגו את החלב.
חזיית הנקה: מומלץ להשתמש בחזיות הנקה, איתן קל להניק, בגלל הסגירה המיוחדת שלהן
משאבת הנקה: אפשר לא לרכוש בימים הראשונים אלא בהמשך וניתן גם להשכיר לתקופה
שקיות לשימור חלב שאוב: ניתן לשמור במקרר או להקפיא כשעל השקית נרשם התאריך.
טיפות ויטמין D: תינוקות אמורים לקבל תוספות של ויטמין D. חשוב להתעדכן עם רופא הילדים או אחות טיפת חלב בכמות הטיפות שניתנות

כמה מוצרים ששווה להכיר אבל לא בטוח שצריך

הורים רבים טוענים שהמוצרים הבאים מקלים על החיים. לא בטוח שחייבים אותם מהיום הראשון אבל כדאי בהחלט להכיר אותם ולהכניס לרשימת הקניות לתינוק, שאולי תרכשו בהמשך.
פח לחיתולים: פח לחיתולים הוא פח שנסגר היטב ושומר על הריחות של החיתולים בשקיות מיוחדות. נכון שניתן להכניס כל חיתול מלוכלך לשקית ולסגור, אבל יש כאלה שטוענים שהפח משדרג ושומר על ריח נעים בחדר.
מנשא לתינוק: החנויות עמוסות במגוון של מנשאים. מנשאים מסורתיים, מנשאי גב ובטן. לכל מנשא יתרונות אחרים אבל חשוב מזה - לכל הורה יש העדפה שונה ומנשא אחר נוח לו או לה. שימו לב בקניית מנשא מי הנושא את התינוק ואם שני ההורים משתמשים במנשא חשוב לראות שהוא מתכוונן לפי גובה ההורה.
סל כביסה: הורים רבים מעדיפים להפריד את הכביסה של הבייבי מהכביסה של שאר המשפחה, לפחות בשנה הראשונה. אם החלטתם להפריד כביסה, חשוב לדאוג גם לסל כביסה ייעודי. 
מוניטור נשימתי/בייביסנס/ מוניטור מצלמה: שיעזור בזמן שאתם בחדר השני.

והכי חשוב – נסו ליהנות מהקניות ומההכנות ולידה קלה