MyFeed Personalized Content
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לבנות באות י'

בחירת שם לתינוקת החדשה היא משימה לא פשוטה. ישנם שמות יפהפיים לבנות, אולם לא תמיד שני בני הזוג אוהבים את אותו שם באותה המידה. לאות י' יש לא מעט שמות יפים לבנות להציע לכם, ולכן אספנו עבורכם עשרה שמות יפים לבנות המתחילים כולם באות י' כדי לתת לכם קצת השראה לקראת הלידה הקרובה.

יעל

מקור השם יעל הוא בתנ"ך. זהו שם המתייחס לדמות התנכית, יעל אשת חבר הקיני. יעל היא דמות מרכזית וחשובה ומתוארת כמי שהרגה את סיסרא וסייעה במלחמה בינו לבין דבורה הנביאה וברק בן אבינועם. "וַתִּקַּח יָעֵל אֵשֶׁת-חֶבֶר אֶת-יְתַד הָאֹהֶל וַתָּשֶׂם אֶת-הַמַּקֶּבֶת בְּיָדָהּ, וַתָּבוֹא אֵלָיו בַּלָּאט, וַתִּתְקַע אֶת-הַיָּתֵד בְּרַקָּתוֹ, וַתִּצְנַח בָּאָרֶץ; וְהוּא-נִרְדָּם וַיָּעַף, וַיָּמֹת", ספר שופטים, פרק ד', פסוק כ"א. בנוסף לזאת, יעל הייתה שופטת בישראל.
השם יעל משמש גם לתיאור בעל חיים ממשפחת הפריים, שחי בלהקות בתנאי שטח מגוונים. על כן השם מיוחס אל תכונות של מנהיגות, חכמה, אומץ, עוצמה, חיבור לטבע וחיבור לסביבה.
קראו עוד על השם יעל >

יסמין

השם יסמין לקוח מן השפה העברית ועולם הצומח והוא משמש לתיאור שיח בר המתאפיין בתפרחת ריחנית בצבעים צהוב או לבן. הענקת שם זה לילדה מייצג מכלול של תכונות כמו עדינות, חן, הדר, תפארת, יופי וריחניות. כמו כן, מלמד השם על חיבור ליסודות הטבע, למחזוריות החיים ולעולם רוחני, לפלא הבריאה ולקשר מיוחד עם האדמה והסביבה.
קראו עוד על השם יסמין >

יהל

הפועל יהל נגזר מהמונח "הילה" ומשמעותו היא יאיר, יפיץ הילה ויזרח. בהתאמה, השם יהל מבטא את התרגשות ההורים עם הולדת בנם / ביתם ואת תחושתם כי הבייבי החדש/ה ת/ימלא את הבית בהילת אור קסומה. מעבר לכך, הבחירה בשם יהל משקפת את שאיפת ההורים כי בנם / ביתם יהיו בעלי אישיות קורנת ומאירה, אשר יאירו בנוכחותם את סביבתם. ניתן לייחס לשם רובד עמוק ומאמין: השם יהל מבטא את שאיפת ההורים כי בורא העולם יהל מאורו על עם ישראל ויגאל אותו מכל צרותיו, בבניין בית המקדש ובגאולה השלמה.
קראו עוד על השם יהל >

ים

השם ים הוא כינוי למקווה מים גדול, שבו מים מלוחים. מקור השם הוא בתנ"ך ומצוין בספר דברים, פרק ג', פסוק י"ז, "וְהָעֲרָבָה, וְהַיַּרְדֵּן וּגְבֻל מִכִּנֶּרֶת, וְעַד יָם הָעֲרָבָה יָם הַמֶּלַח, תַּחַת אַשְׁדֹּת ". הים הוא סמל תרבותי המייצג את עוצמתה של הבריאה ואת עוצמתו של האל שיצר דבר עצום שכזה, ולכן שם זה מיוחד במינו, ונושא עמו ערכים של חופש, חיבור לאדמה ולסביבה וקשר חזק עם הבורא.
קראו עוד על השם ים >

יהלי

השם יהלי מגיע מן השפה העברית ומקורו בשם התנכי יהל, שפירושו יפיץ אור, יזרח או יאיר, ולו משמעות חיובית המנבאת בשורות ואנרגיות טובות. השם מצוין בספר איוב, פרק ל"א, פסוק כ"ו "אִם אֶרְאֶה אוֹר כִּי יָהֵל, וְיָרֵחַ יָקָר הֹלֵךְ". הוספת האות י' אל השם מוסיפה לו קדושה, משום שאות זה היא אחת מאותיות שמו של אלוהים, ובנוסף מעניקה לו משמעות של שייכות אישית כאמור, יהל שלי.
קראו עוד על השם יהלי >

יובל

יובל הוא שם המוזכר בתנ"ך על שם הדמות המקראית יובל בן למך, לו חשיבות רבה כיוון שהמציא את תורת הנגינה. "וְשֵׁם אָחִיו, יוּבָל: הוּא הָיָה אֲבִי, כָּל-תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב", ספר בראשית, פרק ד', פסוק כ"א. בנוסף, השם יובל נזכר בתנ"ך ככינוי לפלג מים או ואדי, כפי שנזכר בספר ירמיהו, פרק י"ז, פסוק ח', , "וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל-מַיִם, וְעַל-יוּבַל יְשַׁלַּח שָׁרָשָׁיו". על כן, שם זה מייצג תכונות של יצירתיות, עדינות, חופש, חיבור לטבע ונועם הליכות.
קראו עוד על השם יובל >

ירדן

השם ירדן מתייחס אל הנהר הארוך ביותר בארץ ישראל, ופירושו המילולי הוא ירד מדן, כלומר הנהר מקבל את מקורותיו מנחלים אשר נמצאים בצפון הארץ, שהוא אזור נחלתם של שבט דן. השם נזכר בתנ"ך בספר יהושוע, פרק א', פסוק י"ד, "נְשֵׁיכֶם טַפְּכֶם, וּמִקְנֵיכֶם, יֵשְׁבוּ, בָּאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַן לָכֶם מֹשֶׁה בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן". על כן, לשם ירדן משמעות ייחודית המסמלת עוצמה ומחזוריות, זרימה וחיבור לפלא הבריאה והטבע.
קראו עוד על השם ירדן >

ירין

השם ירין הוא שם מיוחד, בעל משמעויות ייחודיות ומגיע מן השפה העברית. פירוש השם מתייחס למעשה לפעולה עתידית של שירה, עליצות ורון. על כן, מיוחסים לשם ערכים של חיוביות ואופטימיות, יכולת לשמח קהל, אהבה לבריות, מצב רוח טוב, יצירתיות, דמיון וכישרון. כמו כן, השם מכיל את האות "י" פעמיים המעניקה לו מימד של קדושה, כיוון והיא אחת האותיות המרכיבות את שם אלוהים.
קראו עוד על השם ירין >

יולי

השם יולי הוא שם מקורי בעל צליל ייחודי ומגיע מן השפה הלטינית, שם מציין למעשה את אחד מחודשי השנה- חודש יולי. החודש נקרא בשם זה מפני שאחד הדיקטטוריים המרכזיים בהיסטוריה, יוליוס קיסר, נולד בחודש זה ועל כן, מיוחסות לשם תכונות של מנהיגות, גדלות, עוצמה, השפעה, אומץ, חוזק וייחודיות. כמו כן מכיל השם את האותיות "י" ו-"ו", שמרכיבות את שמו של אלוהים ולכן מעניקות לשם מימד של קדושה ורוחניות.
קראו עוד על השם יולי >

יערה

השם יערה מגיע מן התנ"ך והשפה העברית, מעולם החי ומעולם הצומח ומתאר חלת דבש וכן צמח מטפס. יערה הוא שמה של חלת דבש בה הדבורים בונים תאים וממלאים בדבש, כפי שנזכר בספר שמואל א', פרק י"ד, פסוק כ"ז, " וַיִּטְבֹּל אוֹתָהּ בְּיַעְרַת הַדְּבָשׁ; וַיָּשֶׁב יָדוֹ אֶל-פִּיו, וַתָּאֹרְנָה עֵינָיו". כמו כן, בשפה העברית, יערה הוא שמו של צמח מטפס המתאפיין בתפרחת לבנה או צהובה. על כן, שם זה מיוחד במינו ומייצג חיבור חזק אל הטבע ואל פלא הבריאה.
קראו עוד על השם יערה >

 

לעוד רעיונות לשמות- הכנסו לעמוד שמות לבנות