MyFeed Personalized Content
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לבנות מהתנ"ך

בין אם אתם דתיים ובין אם לא, התנ"ך הוא אוצר של השראה גם בנושא שמות לבנות. ליקטנו עבורכם עשרה שמות מעוררי השראה מהתנ"ך, כדי שתוכלו לקחת אותם בחשבון, בבחירת השם לתינוקת החדשה:

מומלץ שתבחרו את השם לתינוקת שלכם לפי התכונות של הגיבורה התנכית שאתם מעריכים ושהייתם רוצים שיהיו לביתכם. שימו לב כי לא מומלץ לבחור שם של דמות תנכית שלילית או שקורותיה היו לא חיוביים. מומלץ לערוך תחקיר קצר אודות הדמויות השונות כדי להבין לעומק את משמעותם. בחירה בשם של דמות תנכית לביתכם יכולה להיות מעצימה מאוד אם דמות זו מוזכרת בהקשר חיובי, אך בעייתית מאוד אם היא מוזכרת בהקשר שלילי.
שם לבנות מהתנ"ך לא חייב להיות שם של דמות תנכית. הוא יכול להיות שם של פעולה, צמח, תופעת טבע ועוד המוזכרים במקורות. ישנם יתרונות לבחירת שם עם משמעות תנכית, שכן הם פורטים על מיתר דתי ותרבותי משותף לרובנו.

ליקטנו עבורכם עשרה שמות מעוררי השראה מהתנ"ך, כדי שתוכלו לקחת אותם בחשבון, בבחירת השם לתינוקת החדשה:


אביגיל

השם אביגיל מוזכר בתנ"ך ומשויך לדמותה התנכית אביגיל אשת דוד המלך, אך בנוסף, לשם משמעות מילולית בעלת עוצמה רבה. אביגיל הייתה דמות תנכית מרכזית ונודעה בשם יופייה הרב ובזכות יושרה, חוכמתה וצדיקותה, כפי שמסופר בספר שמואל א', פרק כ"ה, פסוק ג', "וְשֵׁם הָאִישׁ נָבָל, וְשֵׁם אִשְׁתּוֹ אֲבִגָיִל; וְהָאִשָּׁה טוֹבַת-שֶׂכֶל וִיפַת תֹּאַר". כמו כן, משמעותו המילולית של השם מתייחסת אל שילוב המילים "אבי" ו – "גיל", כלומר, אבי או משפחתי או בוראי, הוא מקור לשמחה גדולה.
קראו עוד על השם אביגיל >

יעל

השם יעל מתייחס לדמות התנכית, יעל אשת חבר הקיני. יעל היא דמות מרכזית ומתוארת כמי שהרגה את סיסרא וסייעה במלחמה בינו לבין דבורה הנביאה וברק בן אבינועם. "וַתִּקַּח יָעֵל אֵשֶׁת-חֶבֶר אֶת-יְתַד הָאֹהֶל וַתָּשֶׂם אֶת-הַמַּקֶּבֶת בְּיָדָהּ, וַתָּבוֹא אֵלָיו בַּלָּאט, וַתִּתְקַע אֶת-הַיָּתֵד בְּרַקָּתוֹ, וַתִּצְנַח בָּאָרֶץ; וְהוּא-נִרְדָּם וַיָּעַף, וַיָּמֹת", ספר שופטים, פרק ד', פסוק כ"א. כמו כן, יעל הייתה שופטת בישראל ושמה משמש גם לתיאור בעל חיים ממשפחת הפריים, שחי בלהקות בתנאי שטח מגוונים. על כן השם מיוחס אל תכונות של מנהיגות, חכמה, אומץ, עוצמה, חיבור לטבע וחיבור לסביבה.
קראו עוד על השם יעל >

מיכל

מיכל הוא שם נפוץ ופופולארי מאוד לילדה והוא מגיע מן התנ"ך, שם משמש לתיאור הדמות התנכית מיכל, בתו של שאול המלך. מיכל הייתה ביתו הצעירה וגם אשתו הראשונה של דוד המלך, שעזרה לו לברוח כאשר אביה רצה להרגו. "וַתֶּאֱהַב מִיכַל בַּת-שָׁאוּל, אֶת-דָּוִד; וַיַּגִּדוּ לְשָׁאוּל, וַיִּשַׁר הַדָּבָר בְּעֵינָיו", ספר שמואל א, פרק' י"ח, פסוק כ'. על כן השם מיכל נקשר אל ערכים של גבורה, אהבת אמת, שאפתנות, יוזמה, נחישות, תושייה ונאמנות.
קראו עוד על השם מיכל >

נטע

השם נטע מתייחס בתנ"ך לתיאור לצמח אשר נשתל באדמה, ונהוג לכנותו גם שתיל או שורש, כפי שנאמר בספר תהילים, פרק ק"ד, פסוק ט"ז, "יִשְׂבְּעוּ, עֲצֵי יְהוָה אַרְזֵי לְבָנוֹן, אֲשֶׁר נָטָע". כמו כן, נזכר השם בספר ישעיהו, פרק ה', פסוק ז', " כִּי כֶרֶם יְהוָה צְבָאוֹת, בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְאִישׁ יְהוּדָה, נְטַע שַׁעֲשׁוּעָיו", ומתאר הקשר של נטיעת שורש מהותית ולא פיזית, המתייחסת לאדם ולמורשתו. על כן מסמל השם נטע יציבות, ביטחון וחיבור חזק ועמיד למסורת ולמשפחה.
קראו עוד על השם נטע >

נועה

נועה הוא שם שמקורו בתנ"ך ומשמש לתיאור הדמות התנכית נועה בת צלפחד, אחת מחמשת בנותיו של צלפחד. השם נועה נזכר בתנ"ך בספר במדבר, פרק כ"ו, פסוק ל"ג, "וּצְלָפְחָד בֶּן-חֵפֶר, לֹא-הָיוּ לוֹ בָּנִים כִּי אִם-בָּנוֹת: וְשֵׁם, בְּנוֹת צְלָפְחָד מַחְלָה וְנֹעָה, חָגְלָה מִלְכָּה וְתִרְצָה" . סיפורן של נועה ואחיותיה גרם ליצירת פסק הלכתי בכל הנוגע לירושת האב, במקרה ואין לו בנים, כפי שקרה במקרה שלהן. על כן, השם הוא מיוחד במינו ומתייחס אל מעלות של צדק, חיבור עמוק למשפחה, שוויון הזדמנויות, מעורבות חברתית ואהבה.

קראו עוד על השם נועה >

אביטל

אביטל הוא שם המתייחס לדמות התנכית אביטל, שהייתה אחת מנשותיו של דוד המלך ואם בנו, שפטיה, כפי שמתואר בספר שמואל ב', פרק ג', פסוק ד', "וְהַחֲמִישִׁי, שְׁפַטְיָה בֶן-אֲבִיטָל". כמו כן, השם מורכב מהמילים – "אבי" ו- "טל", אשר שילובן יחד יוצר משמעות מיוחדת, הנקשרת אל זיקה לבית ולמשפחה ולנפלאות הטבע ותהליכיו, משום שהמילה "טל" היא למעשה תיאור של טיפות מים הנוצרות מהלחות שבטרם לזריחת החמה.
קראו עוד על השם אביטל >

רות

רות הוא שמה של רות המואבייה שעל שמה נקראה מגילת רות. "וַתֹּאמֶר רוּת אַל תִּפְגְּעִי בִי לְעָזְבֵךְ לָשׁוּב מֵאַחֲרָיִךְ כִּי אֶל אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין עַמֵּךְ עַמִּי וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי" (רות א', ט"ז). רות המואבייה התאלמנה מבעלה, בן משפחת יהודה שמשפחתו גלתה לשדה מואב בעקבות רעב בארץ ישראל. כאשר שבה חמותה נעמי בשברון לב למולדתה, דבקה בה רות וסירבה לעוזבה, בניגוד לעורפה, כלתה השנייה של נעמי שבחרה להפנות לה עורף ולהישאר במואב. רות היא הגיורת המפורסמת ביותר בהיסטוריה היהודית, ודמותה מסמלת צניעות, אצילות, נחישות ודבקות במטרה. בחירה בשם רות מסמלת את שאיפת ההורים כי ביתם תהיה דומה באופייה ובאישיותה לרות המואבייה.
קראו עוד על השם רות >

לבנת

השם לבנת מופיע בתנ"ך כשם של נחל: "וּפָגַע בְּכַרְמֶל הַיָּמָּה וּבְשִׁיחוֹר לִבְנָת" (יהושוע י"ט, כ"ו). כמו כן, השם לבנת נגזר מהשורש ל.ב.ן והינו בעל זיקה לצבע הלבן המסמל טוהר, ניקיון וזוך. בהתאם לכך, השם לבנת מסמל טוהרה וזכות, לצד זיקה למרקם הגיאוגרפי של ארץ ישראל ולספר התנ"ך. השם לבנת מתאים להורים המעוניינים להעניק לביתם שם אשר יביע את תחושת הקשר העמוקה שהם חשים כלפי ארץ ישראל ונופיה, ואת הכבוד הרב שהם רוחשים לספר התנ"ך. במבט אל העתיד, הבחירה בשם לבנת משקפת את שאיפת ההורים כי ביתם תהיה בעלת אופי שלוו ורוגע כשל נחל, אצילית וטהורה, אשר תחלוק עם הוריה את אהבתם הגדולה למולדת.
קראו עוד על השם לבנת >

שירה

השם שירה הוא שם מיוחד במינו עבור בת ומגיע מן התנ"ך, שם משמש לתיאור זמר, פיוט או מזמור, כפי שנזכר בספר שמות, פרק ט"ו, פסוק א', "אָז יָשִׁיר-מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת, לַיהוָה, וַיֹּאמְרוּ". השיר מיוחס אל חגיגה, מצב רוח טוב ויכולת מבורכת לשמח את ההמונים, כמו על תכונות של כריזמטיות, אהבה לחופש ולבריות, כישרון לאמנות, יכולות יצירתיות ודמיון עשיר. כמו כן, האות "ה" מעניקה לשם מימד של קדושה, כיוון והיא אחת מהאותיות המרכיבות את שמו של אלוהים.
קראו עוד על השם שירה >

דבורה

השם דבורה מוזכר בתנ"ך בהתייחס לדבורה הנביאה, אשת לפידות, אשר שפטה את ישראל וסייעה לניצחון במלחמת סיסרא. "וְהִיא יוֹשֶׁבֶת תַּחַת תֹּמֶר דְּבוֹרָה בֵּין הָרָמָה וּבֵין בֵּית אֵל בְּהַר אֶפְרָיִם וַיַּעֲלוּ אֵלֶיהָ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לַמִּשְׁפָּט." (שופטים ד', ח'). דבורה הנביאה שמשה כנביאה וכשופטת ומוזכרת בתנ"ך כמי שזכתה לדרגת נבואית הודות למעשיה הטובים. מן השירות המפורסמות שבתנ"ך היא שירת דבורה, אותה שוררה לאחר הניצחון במלחמה נגד סיסרא. דבורה שייכת גם לעולם החי והיא מתאפיינת בחריצות, בנאמנות לחברותיה ולמלכה וביכולת תפוקה גבוהה. בחירה בשם דבורה מבטאת את שאיפת ההורים כי ביתם תהיה בעלת כושר מנהיגות, בעלת מידות טובות, אסרטיבית, אמביציונרית, חרוצה ונאמנה למשפחתה.
קראו עוד על השם דבורה >