MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 12-24 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

8 יתרונות לילדים שגדלים עם כלבים

כל ילד מגיע לרגע הזה שבו הוא מבטא את רצונו לכלב משלו. אנחנו כהורים, לא מצליחים להימנע מלחשוב על כל המטלות והתוספות הכלכליות שנלוות לכלב, אבל האם ידעתם שלגידול כלב יש יתרונות לבריאות ולהתפתחות של הילדים שלכם? 

נכתב בשיתוף עם: ד"ר עינת יס, מומחית לרפואה פנימית של חיות מחמד ויועצת

5. ליהנות ממערכת חיסונית טובה יותר

מחקרים מצאו כי תינוקות עד גיל שנה, שגדלו בבית עם חיית מחמד (בעיקר עם כלבים), נטו לחלות בתדירות נמוכה יותר בשנה הראשונה שלהם לחיים –יתכן והדבר מצביע על שיפור ביכולת מערכת החיסון שלהם. מחקרים מצאו גם כי ילדים שגדלים עם כלבים חווים סיכון מופחת לפתח אלרגיות .

6. לפתח אינטיליגנציה רגשית

גידול וטיפול בכלב מאפשרים לילדים להתנסות ולתרגל כישורים שונים כמו דאגה לאחר, ויתור על אנוכיות, להבין מה האחר רוצה גם ללא שפה, לפתח קשב לסימנים מעבר לדיבור, לחוש גאווה, לפתח אמפטיה ועוד.

7. ללמוד לבטא אהבה

היכולת לבטא אהבה היא נרכשת. הראו לילדיכם כיצד ללטף את הכלב באהבה וברכות, תוכלו לנסות לגרד את הבטן או הצוואר של כלבכם יחד, כדי למצוא את הנקודה הזו שבה הוא מזיז את רגלו האחורית ומגרד באוויר (מאוד מצחיק). הזכירו לילדכם שהכלב הוא יצור חי עם רגשות, שכואב לו אם מושכים לו באוזניים או בזנב ושהוא עצוב אם כועסים עליו. הראו לו כיצד חיבוק וליטוף משמחים את הכלב והזנב מקשקש לו.

8. בעלי חיים מסייעים לילדים להרגיש שמחה

אנחנו נעשה הכל כדי שהילדים שלנו יהיו שמחים ומאושרים. אולי אחד היתרונות הגדולים ביותר של כלבים, לילדים בגיל הרך, הוא שהם עושים ילדים מאושרים. אינטראקציה עם בעלי חיים הוכחה במבוגרים כמעלה את רמות הסרוטונין והדופמין, שהם ההורמונים האחראים לתחושות של רגשות חיוביים. וחוץ מזה, לשחק ולבלות זמן עם כלבים זה פשוט כיף.


ילדים וכלבים הם בלתי נפרדים. לגדול עם כלב יכול להעשיר את חייהם של ילדים בכל כך הרבה מובנים. מחקרים רבים בדקו את השפעת חיות המחמד על ילדים ונמצא כי ילדים שהינם בעלי חיות מחמד הם אמפטים יותר, בעלי בטחון עצמי גבוה יותר ומשתתפים יותר בפעילויות חברתיות וספורטיביות. צירוף כלב למשפחה שלכם עשוי להיות אחת המתנות הגדולות ביותר שתוכלו לתת לילדיכם.