MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

HMO בחלב האם

שנים שחוקרים את רכיב ה-HMO בחלב אם - המספק לתינוקות יונקים הגנה חיסונית טובה יותר, והצליחו לזהות את מבנהו המדויק של ה-HMO 2’FL השכיח ביותר בחלב אם.

מה זה HMO

זהו רכיב פעיל שנמצא רק בחלב אם, שם הוא מהווה את הרכיב השלישי בכמותו לאחר לקטוז ושומן (למעט מים). עד היום זוהו כ-200 סוגים שונים של HMO שקיימים בחלב אם של נשים כתלות בשונות גנטית, כאשר מתוכם הHMO השכיח ביותר נקרא 2'FL.
HMO הינם קבוצה מגוונת של אוליגוסכרידים- פחמימות טבעיות בעלות תפקיד ביולוגי בחלב האם. הם עמידים לאנזימים הנמצאים במערכת העיכול והם אלו שאחראים על התפתחות תקינה של המיקרוביום (אוכלוסיית חיידקי המעי) שהינו תהליך מרכזי בהתפתחות ההגנה החיסונית של תינוקות יונקים.

היתרונות של HMO

HMO הינם רכיבים פעילים בחלב אם שנועדו להגן על התינוק! הם עושים זאת באמצעות 4 אפקטים:

אפקט פרה ביוטי - HMO מעודדים את שגשוג החיידקים הטובים במערכת העיכול של התינוק, תהליך חיוני ומרכזי בהתפתחות מערכת החיסון של התינוק. נוכחות HMO מעודדת באופן סלקטיבי את תפקודם של החיידקים הפרוביוטיים הידידותיים במערכת העיכול מה שמסייע לתפקוד טוב יותר של מערכת החיסון.

אפקט המלכודת- HMO נצמדים לחיידקים פתוגניים מעוררי מחלה מה שמסייע ללכוד אותם ולפגוע ביכולתם להיצמד לתאי מערכת העיכול ובכך לגרום לזיהומים.

אפקט המחסום- HMO מחזקים את מחסום המעי ובכך משפרים את עמידות מערכת העיכול המתפתחת בפני חדירת גורמים מחוללי מחלות.

אפקט הוויסות - HMO משפיעים ישירות על הרכב התאים במערכת החיסון ובכך מווסתים את התגובה החיסונית.

למידע נוסף:

חלב אם - ההגנה הכי טובה לתינוק שלך. לקריאה >

מה הופך את חלב האם למזון הטוב ביותר בעולם? לקריאה >