MyFeed Personalized Content
12-6 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

כיצד לבחור צעצועים לתינוקות

כיצד נדע להתאים את הצעצוע הנכון לתינוק שלנו? מדי חודש ואף מדי שבוע התינוק שלנו לומד דברים חדשים ויודע לעשות "חוכמות" חדשות. לכן, צעצועים הם גירויים חשובים שעשויים לעזור לו להתקדם ולהתפתח. מצד שני, אל לנו לדחוק בתינוק ולתת לו צעצועים אשר יגרמו לו תחושת תסכול ואשר יגרמו לנו ל"חור" בארנק. בחירת צעצועים לתינוקות צריכה להיעשות בקפידה.

גיל 0-6 חודשים:

ראשית, אל לכם להציף את התינוק בגירויים. הדבר הנכון לעשות הוא לגרות את מוחו המתפתח של התינוק בצורה נכונה ומגוונת, ללא אתגרים מיותרים. וכן, במיוחד חשובים בגיל זה הם הדיבור, קשר העין, מגע עור אל עור, וזאת אף יותר מכל צעצוע.
כדאי לחשוף את התינוק בפני גירויים פשוטים: תמונות וצעצועים תלויים אליהם יסתכל בזמן ההחתלה, או בזמן הנסיעה וכד'. עם הזמן ילמד להושיט ידיים ולגעת בהם. יותר מאוחר, עם התפתחות השימוש בידיים צעצועים אלה ואחרים ישמשו אותו על מנת לחקור אותם במגע ידיו.

תחילת זחילה: ניתן לשים את אותם הצעצועים ששימשו את התינוק עד כה במרחק מה ממנו, על מנת לעודד אותו לנוע לכיוונם. צעצועים נוספים מומלצים: שמיכות פעילות, בריכת פעילות וכד'.

גיל 6 – 12 חודשים

בחירת צעצועים לתינוקות בגילאים הללו הוא שונה, בגיל זה התינוק מתחיל לפתח את שלב הניידות (זחילה,עמידה, צעדים ראשונים והליכה). התינוק הצעיר מעוניין יותר מכל לחקור את העולם: בידיים ובפיו, הוא אינו מפסיק ולעולם אינו שבע מלגלות דברים חדשים. מרגע שגילה את עניין הניידות והעצמאות המגולמת בתוך כך הוא יתעניין פחות בקשקשנים/רעשנים שנקנו לו בשפע עם לידתו. עתה יתעניין בכדורים, צעצועים על גלגלים, צעצועים המצריכים לחיצה על כפתור על מנת לקבל תגובה, (טלפונים ושלטי טלויזיה הם להיט בגילאים אלה) וכד'.

צעצועים לכל גיל:

כדאי להקפיד ולקרוא לתינוק מגיל צעיר. האינטונציה, שטף הדיבור, החשיפה לצליל השפה חשובים להתפתחות התינוק. כן, הוא מבין אתכם גם בגיל צעיר, מפנים ומעבד במוחו הרך כל פסיק של גירוי אשר תקפידו להעניק לו.
מוזיקה. כאמור, תמיד תגרה את מוחו ותנעים את הזמן. נכון ונעים לכל גיל.

להנות מהפשטות

לעיתים תשקיעו בצעצוע יקר מאוד ומהר מאוד תגלו כי תינוקכם דווקא נהנה מהאריזה של המשחק היקר או מהפרחת בועות סבון ממתקן שעולה כשני שקלים...זהו לקח חשוב ושיעור מאלף אשר תינוקכם יעניק לכם...
החול בארגז החול, העלים בגינה, הדשא, הפרחים הם כולם גירויים מרתקים, טבעיים וטובים מספיק לילדכם החוקר את העולם.

לבחור בקפידה צעצועים לתינוקות

באופן כללי, חשוב לזכור כי אין סוף למגוון הצעצועים המוצעים כיום בשוק. על מנת להמנע מקניות מיותרות, כדאי להשקיע בצעצוע איכותי או שניים לכל גיל משמעותי ולא יותר מכך. התינוק ממילא מואס בהם עם גדילתו והמקום בבית מוגבל בכל מקרה.

בנוסף, כדאי לקחת בחשבון כי התינוק הצעיר יפיק הנאה מפריטים רבים המצויים בבית ממילא: סירים, מחבתות, מכסים, כלי מטבח גדולים מעץ (כפות וכד'), בדים וכד'. לצורך כך כדאי רק לבדוק את בטיחות הפריטים לפני הגשתם אליו, אך היתרון הוא כי כולם בחינם, ומצויים בשפע בסביבה....