MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לבנים של פעם שהפכו היום לשמות יוניסקס

בשנים האחרונות אנחנו רואים סביבנו יותר ויותר בנות עם שמות שפעם היו שמות לבנים בלבד. אם בשנים האחרות תופעת שמות היוניסקס, כמו רוני, ירדן, יובל או שי, הפכה לשכיחה, הרי שלאחרונה, עוד ועוד שמות, שהיו פעם נחלת הבנים, הופכים לשמות המשותפים לבנים ולבנות.

די שכיח למצוא באותו הגן את בארי הבן ובארי הבת, או את זיו הבן וזיו הבת. שמות נוספים הם למשל:  ליאור, עפר, דני, ניר, ניתאי, מאור, מתן, אימרי ועוד – את כולם כבשו הבנות.
אספנו עבורכם כמה שמות יפים שפעם היו רק לבנים והיום הם שמות יוניסקס יפים ל-2 המינים.

אורי

משמעות השם אורי היא למעשה האור שלי, מה שמרמז על חיבור אינטימי ואישי של האדם עם עצמו, סביבתו ומשפחתו. השם אור הוא בעל כוח ומייצג אנרגיה אלוהית, חזקה ובעלת עוצמה מיוחדת, ועל כן השילוב בין הפרטי לאוניברסאלי הוא מרשים וחיובי. מקור השם הוא בתנ"ך ומתייחס אל הדמות התנכית "אורי בן חור", כפי שמתואר בספר דברי הימים א', פרק ב', פסוק כ', "וְחוּר הוֹלִיד אֶת-אוּרִי, וְאוּרִי הוֹלִיד אֶת-בְּצַלְאֵל". 
עם השנים השם הפך להיות בשימוש גם עבור בנות. במקרה של השם אורי, משמעות השם לבת היא כפולה. מצד אחד: האור שלי, מה שמרמז על חיבור אינטימי של ההורה עם ביתו. מצד שני, השם אורי מכיל גם משמעות אחרת בלשון ציווי - הפיצי אור, זרחי, האירי. בתנ"ך מוזכר הפסוק: קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ וּכְבוֹד יְהוָה עָלַיִךְ זָרָח (מ"ג ישעיהו ס א)
השם אורי הוא בעל כוח ומייצג אנרגיה אלוהית, חזקה ובעלת עוצמה מיוחדת.

קראו עוד על משמעות השם אורי

נטע

נֶטע הוא שתיל עץ רך וחדש המסמל פריחה, ראשוניות, רכות ולבלוב חינני. נָטע הוא פועל הנטיעה המייצג עמל, חריצות, זיקה עמוקה לאדמה ולסביבה ויכולת להפריח ולהצמיח. פועל זה אף מופיע בלשון המקרא במשמעות דומה: "יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יְהוָה אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע" (תהילים ק"ד, ט"ז). הבחירה בשם נֶטע מתאימה ביותר להורים המחפשים אחר שם שיבטא את התרגשותם למול השתיל הרך והצעיר שנוסף למשפחתם, המסמל בעיניהם ראשיתה של דרך חדשה, פריחה ולבלוב באילן המשפחתי ותקווה לעתיד נפלא. הבחירה בשם נָטע מתאימה להורים המחפשים שם שיבטא את זיקתם לעבודות האדמה וישקף את שאיפתם כי בנם / ביתם יהיו חרוצים, בעלי נכונות לעמול ולהשקיע בכל תחום בחייהם, שאפתנים ותכליתיים. 

קראו עוד על משמעות השם נטע 

אלי

השם אלי הוא, במקורו הישראלי, כינוי מקוצר לשמות אליהו ואליעזר. הקשר ההדוק בין שם מקוצר זה לשמו של אליהו הנביא נוסכת בשם אלי תכונות של רוממות, קדושה, מנהיגות, אמונה בבורא העולם וזיקה לניסים ולנפלאות. במקביל, שמו של אליעזר, עבד אברהם, אשר נשלח לחרן לחפש אישה ליצחק נוסך בשם אלי תכונות של נאמנות ויכולת קבלת מרות. הבחירה בשם אלי כקיצור לשם אליהו מתאימה להורים השואפים כי בנם יהיה בעל אישיות מרוממת ובעל יכולת מנהיגות שיראה בחייו רק ניסים והצלחה. 
עם השנים, השם אלי הפך שגור גם לבנות, וזאת משום שנפוץ בעיקר בארה"ב. לכן, כיום השם אלי מקבל משמעות נוספת, לא כקיצור, אלא כשם בניחוח בינלאומי לבנות. 

קראו עוד על משמעות השם אלי 

דרור

השם דרור מגיע מהתנ"ך ומתפקד כמילה נרדפת או כינוי לחירות ולחופש, כפי שנאמר בספר ויקרא, פרק כ"ה, פסוק י',"וְקִדַּשְׁתֶּם, אֵת שְׁנַת הַחֲמִשִּׁים שָׁנָה, וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ, לְכָל-יֹשְׁבֶיהָ". השם דרור מסמל גם את סיומו של פרק או תקופה, מלאי אתגרים ומכשולים, שבסופם מגיעה הגאולה המיוחלת, שמתווה דרך חדשה, ולכן נהוג לייחס לשם זה תכונות של תקווה, אופטימיות, חופשיות ושחרור. גם בעולם החי מופיע השם דרור, ומשמש ככינוי לציפור שיר קטנה. 

קראו עוד על משמעות השם דרור

הֲלֵל

הֲלל, שיר ושבח. אחת התפילות היותר חגיגיות בסידור התפילה היהודי היא תפילת ההלל הנאמרת בראשי חודשים ובמועדים ומבוססת על ששת מזמורי התהילים קי"ג - קי"ח. 
בחירה בשם הִלֵּל מתאימה להורים המעוניינים כי בנם או ביתם בדרכיו של הלל הזקן. 
בנוסף, השם הֲלֵל מתאים להורים המעוניינים להביע רגשי הלל והודאה לבורא העולם על הולדת הבן  או הבת.

קראו עוד על משמעות השם הלל

יהב

הפירוש העברי לשם יהב, אשר מופיע גם בלשון בתנ"ך, הוא סיכוי ותקווה. במשמעות העמוקה יותר, המילה יהב מסמלת אמונה וחיבור לבורא עולם. הפסוק מספר התהילים: "הַשְׁלֵךְ עַל אדוני יְהָבְךָ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ" (תהילים נ"ה, כ"ג) מהווה סמל לדרכו בחיים של היהודי המאמין, אשר משליך את יהבו ותקוותו על ריבון העולמים ובוטח בו כי הוא יספק לו את כל צרכיו. בשפה הארמית, משמעות המילה "יהב" נגזרת מנתינה, בדומה לפועל הב = תן בשפה העברית. בשל המשמעות האוניברסלית של המילה, השם ניתן עם השנים גם לבנות ולא רק לבנים. בחירה בשם יהב משקפת אמונה של ההורים בבורא עולם ומבטאת את תקוותם כי בנם / ביתם החדשים יתוו את דרכם בחיים בהתאם לאמונת הוריהם.

קראו עוד על משמעות השם יהב

מיכאל

השם מיכאל מיוחס אל מספר דמויות תנכיות, שהמשמעותית מביניהם הוא המלאך מיכאל, אחד מארבעת המלאכים המוזכרים בתפילת "שמע ישראל"- "בשם ה' אלוקי ישראל: מימיני מיכאל, משמאלי גבריאל, מלפני אוריאל, מאחורי רפאל ועל ראשי שכינת אל". מיכאל המלאך היה מכונה "שר ישראל" כעדות לחשיבותו בפני אלוהים ובפני העם, כפי שמסופר בספר דניאל, פרק י', פסוק כ"א,  "הָרָשׁוּם בִּכְתָב אֱמֶת וְאֵין אֶחָד מִתְחַזֵּק עִמִּי עַל אֵלֶּה כִּי אִם מִיכָאֵל שַׂרְכֶם". פירושו המילולי של השם הוא למעשה – "מי – כאל", והכוונה היא להלל את האל, שאין כמותו. 
"הם אומרים שמיכאל זה שם של בן, אז הם קוראים לי מיכאלה" (אתי אנקרי) 
בשנים האחרונות השם מיכאל עבר גם לגזרת הבנות. אם אין מתייחסים לדמות הגברית הנושאת את השם, אלא לפרשנות השניה שלו, שמהללת את האל – מי כאל – מי אמר שלא ניתן להעניק אותה כשם גם לבת?

קראו עוד על משמעות השם מיכאל

ניב

השם ניב הוא שם המגיע מהתנ"ך ומשמש לתיאור דרך או סגנון דיבור, שפה, צירוף מילים או שימוש לשוני. הוא מופיע בתנ"ך הוא מתואר בספר ישעיהו, פרק נ"ז, פסוק י"ט, "בּוֹרֵא, נוב (נִיב) שְׂפָתָיִם; שָׁלוֹם שָׁלוֹם לָרָחוֹק וְלַקָּרוֹב, אָמַר יְהוָה וּרְפָאתִיו". כמו כן, השם ניב משמש כמילה בשפה העברית, לתיאור אחת מהשיניים בפה, שמאופיינת בצורה חדה או ארוכה. על כן השם מביע ראשוניות, אומץ, חלוציות, ומבשר על תכונות אופי תקשורתיות כמו נועם הליכות ואדיבות.

קראו עוד על משמעות השם ניב

סער

לשם סער פירושים רבים ומקורם מהתנ"ך ומהשפה העברית. פירושו המילולי של השם מתאר פעולה של התרגשות, התלהבות, ומזג לא שקט. כמו כן בתנ"ך סער מייצג מזג אוויר סוער, כמו סופה או רוח חזקה, כפי שנאמר בספר יונה, פרק א', פסוק ד', " וַיהוָה, הֵטִיל רוּחַ-גְּדוֹלָה אֶל-הַיָּם, וַיְהִי סַעַר-גָּדוֹל, בַּיָּם". מכאן, שהשם מתאר תכונות דינאמיות ויצירתיות ומדבר על חיבור לאדמה ולעוצמתו של הטבע. 

קראו עוד על משמעות השם סער