MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לבנים מהטבע

מרגישים מחוברים לטבע ורוצים לבטא את אהבתכם ולהעביר אותה גם לבייבי שאמור להיוולד? כאן תוכלו למצוא רעיונות לשמות לבנים בהשראת הטבע.

לביא

השם לביא מגיע מהתנ"ך ומשמעותו גור אריה, כפי שמסופר בספר איוב, פרק ד', פסוק י"א, "לַיִשׁ, אֹבֵד מִבְּלִי-טָרֶף; וּבְנֵי לָבִיא, יִתְפָּרָדוּ". לשם לביא מילים נרדפות כמו כפיר או ליש, והוא מסמל המשך שושלת וחלק מחולייה משפחתית חזקה. לביא מתייחס לגור אריה צעיר בשנותיו אך בעל חוזק ונחישות והוא סמל לכוח, אומץ לב, גבורה ושאפתנות. כמו כן, נקבת האריה הבוגרת נקראת לביאה, ולכן השם לביא, בהקשר זה, מסמל קשר אל האם ואל תכונותיה הבוגרות והמגוננות.
קראו עוד על משמעות השם לביא

נגב

השם נגב הוא שם יחסית ייחודי ולא נפוץ, המגיע מהתנ"ך ומהעולם הגיאוגרפי, ומשמש לתיאור האזור הדרומי והמדברי בארץ ישראל. בתנ"ך הנגב מכונה "ארץ הנגב" כפי שמצוין בספר שופטים, פרק א', פסוק ט"ו, "וַתֹּאמֶר לוֹ הָבָה-לִּי בְרָכָה, כִּי אֶרֶץ הַנֶּגֶב נְתַתָּנִי, וְנָתַתָּה לִי, גֻּלֹּת מָיִם". השם נגב, מייצג חיבור לאדמה, למסורת ולשורשים, חלוציות, סימן לברכה ולשפע, דבקות באמונה, בעוצמת הבריאה ובפלא הקיים בטבע.
קראו עוד על משמעות השם נגב

פלג

השם פלג לקוח מעולם הטבע ומתאר בשפה העברית ערוץ נחל, חלק מזרם מים או יובל. כמו כן, בתנ"ך השם פלג מתאר דמות תנכית, פלג בן עבר, שלפי המקרא היה חי 239 שנה, "וּלְעֵבֶר יֻלַּד, שְׁנֵי בָנִים: שֵׁם הָאֶחָד פֶּלֶג, כִּי בְיָמָיו נִפְלְגָה הָאָרֶץ, וְשֵׁם אָחִיו, יָקְטָן", ספר בראשית, פרק י', פסוק כ"ה. עפ"י פסוק זה, מוסבר כי הדמות נקראה פלג משום שהיה חי בימים בהם התפלגה הארץ, אך המילה פלג בשפה העברית, יכולה להעיד גם על ימים מרובים ועל גיל מופלג. על כן, השם מנבא אריכות ימים, שפע ופריון.
קראו עוד על משמעות השם פלג

גבע

השם גבע מתייחס בשפה העברית כתיאור למרום הררי כמו תלולית, הר מורם או גבעה באזור הררי. השם נזכר בתנ"ך בספר מלכים א', פרק ט"ו, פסוק כ"ב, כשמן של שתי ערים מרכזיות בשטחם של שבט בנימין ושבט יהודה, "וַיִּבֶן בָּם הַמֶּלֶךְ אָסָא אֶת גֶּבַע בִּנְיָמִן וְאֶת הַמִּצְפָּה". על כן שהשם גבע מסמל רצון להגיע מעלה ומאופיין בתכונות כמו שאפתנות, הסתכלות קדימה, תקווה ופעלתנות.
קראו עוד על משמעות השם גבע

ראם

ראם הוא בעל חיים המתאפיין בקרניים הדורות. גם בתנ"ך מוזכרות קרני הראם כבעלות עוצמה: "בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו בָּהֶם עַמִּים יְנַגַּח" (דברים ל"ג, י"ז). הראם משתייך לקבוצת בעלי החיים הכשרים למאכל בהתאם למסורת היהודית, ובדרך כלל, נחשב לבעל יכולת התמודדות מעולה גם בתנאי מדבר קשים. בהתאם לכך, השם ראם מתאים להורים המעוניינים להעניק לבנם שם בעל זיקה לעולם החי ולטבע, המייצג הדר, עוצמה ואצילות וכושר התמודדות מעולה עם מהמורות החיים. הבחירה בשם ראם מבטאת את שאיפת ההורים כי בנם יהיה אציל, בעל הדר פנימי, מרשים, עוצמתי ובעל נוכחות אשר יהיה בעל זיקה לעולם החי ויתמודדוהיטב עם אתגרים מורכבים בחייו.
קראו עוד על משמעות השם ראם

שניר

השם שניר מגיע מן התנ"ך ומשמש כשמו של הנחל הארוך ביותר, שמגיע מן הר החרמון אל נהר הירדן, הידוע גם בשם נחל הבניאס. כמו כן, השם שניר הוא גם אחד משמותיו התנכיים של הר החרמון ועל כן מייצג פוריות, פריון, חיבור לטבע פראי ונצחי ומסמל נשגבות, עליוניות ועוצמה. השם שניר נזכר בספר דברים, פרק ג', פסוק ט', "צִידֹנִים יִקְרְאוּ לְחֶרְמוֹן, שִׂרְיֹן; וְהָאֱמֹרִי, יִקְרְאוּ-לוֹ שְׂנִיר".
קראו עוד על משמעות השם שניר

סלע

השם סלע לקוח מעולם הגיאולוגיה ומהתנ"ך, שם מתאר חלק אדמה מוצקה, מחצב טבעי, או אבן גדולה, כפי שמפורט בספר ירמיהו, פרק כ"ג, פסוק כ"ט, "הֲלוֹא כֹה דְבָרִי כָּאֵשׁ, נְאֻם-יְהוָה; וּכְפַטִּישׁ, יְפֹצֵץ סָלַע". פירוש השם בתרבות ובשפה העברית מעיד על תכונות שמאפיינות חוזק וכוח, כמו מנהיגות, כריזמטיות, יציבות, ביטחון ושאפתנות. כמו כן, הסלע מעיד על חיבור לאדמה, על מוסר עבודה גבוהה ועל אהבה לטבע ולסביבה.
קראו עוד על משמעות השם סלע

תומר

השם תומר לקוח מן התנ"ך ומן עולם הצומח בשפה העברית ומתאר שם של עץ המניב את פרי התמר. וְהִיא יוֹשֶׁבֶת תַּחַת-תֹּמֶר דְּבוֹרָה, בֵּין הָרָמָה וּבֵין בֵּית-אֵל בְּהַר אֶפְרָיִם", ספר שופטים, פרק ד', פסוק ה. לעץ זה משמעויות הנקשרות אל המסורת והתרבות היהודית, בכך שעליו משמשים כסכך לסוכה במהלך חג השבועות וחלק מענפיו משמשים כלולב - שהוא אחד מארבעת המינים.
קראו עוד על משמעות השם תומר

אלמוג

השם אלמוג מכיל משמעויות רבות ומקורו בשפה העברית. הוא לקוח גם מעולם החי, שם מסמל בעל חיים ימי, וגם מעולם הצומח, בו הוא נקרא בשמו של עץ בעל סגולות רפואיות מיוחדות. השם מורכב משתי מילים – המילה "אל" המתייחסת לאלוהים, אך יכולה להתפרש גם כפעולה המבקשת "לא לעשות", ומהמילה "מוג", שמתארת אדם חששן ופחדן. לכן, השילוב בין השניים מסמל למעשה חוסר פחד, עוצמה, אומץ וכוח.
קראו עוד על משמעות השם אלמוג

גיא

השם גיא לקוח מהתחום הגיאוגרפי, והוא משמש כתיאור למעבר בין הרים, עמק, ואדי, ערוץ נחל או בקעה. השם לקוח מהתנ"ך ונזכר בסיפורים רבים, בתפילות ובמזמורים, "כָּל-גֶּיא, יִנָּשֵׂא, וְכָל-הַר וְגִבְעָה, יִשְׁפָּלוּ". ספר ישעיהו, פרק מ', פסוק ד'. גם בתרבות ובספרות המילה גיא מיוחסת לפלא טבעי, אשר ניחן ביופי וברוגע מצד אחד, ובחזות פראית ומעניינת מצידו השני, לכן שם זה מסמל חיבור למקורות ואהבה לטבע ולחופש.
קראו עוד על משמעות השם גיא

נטע

נֶטע הוא שתיל עץ רך וחדש המסמל פריחה, ראשוניות, רכות ולבלוב חינני. נָטע הוא פועל הנטיעה המייצג עמל, חריצות, זיקה עמוקה לאדמה ולסביבה ויכולת להפריח ולהצמיח. פועל זה אף מופיע בלשון המקרא במשמעות דומה: "יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יְהוָה אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע" (תהילים ק"ד, ט"ז). הבחירה בשם נֶטע מתאימה ביותר להורים המחפשים אחר שם שיבטא את התרגשותם למול השתיל הרך והצעיר שנוסף למשפחתם, המסמל בעיניהם ראשיתה של דרך חדשה, פריחה ולבלוב באילן המשפחתי ותקווה לעתיד נפלא. הבחירה בשם נָטע מתאימה להורים המחפשים שם שיבטא את זיקתם לעבודות האדמה וישקף את שאיפתם כי בנם / ביתם יהיו חרוצים, בעלי נכונות לעמול ולהשקיע בכל תחום בחייהם, שאפתנים ותכליתיים.
קראו עוד על משמעות השם נטע 

מחפשים עוד שמות לבנים? קבלו עוד השראה כאן