MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

אבני דרך בהתפתחות- חודשים ראשונים

הכירו את ה"טרימסטר הרביעי" שלב "עוברי" מחוץ לרחם – או בשפת היומיום, תינוקכם עדיין מתרגל לגופו ולעולם שסביב

גיל חודש הוא גיל מעניין: מצד אחד, כבר התרגלתם לתינוק הקטן שתופס כל חלקה בבית, מצד שני הוא עדיין מרגיש לכם כמו עובר מחוץ לרחם. הסיבה לך היא  שהוא עדיין נמצא ב"טרימסטר הרביעי" שלב "עוברי" מחוץ לרחם – או בשפת היומיום, הוא עדיין מתרגל לגופו ולעולם שסביבו.

תנועות ידיו עדיין לא מתואמות, והתנועות העיקריות שנצפות בחזרתיות הן הבאת הידיים לטווח העיניים והפה.

ראיית התינוק מתמקדת כרגע עד מרחק של כ- 20 ס"מ מפניו וייתכן שתשימו לב לפזילה שנובעת מהתמקדות בחפצים שנמצאים קרוב כל-כך. מבטו ינדוד לכיוונים שונים והוא יבהה הרבה זמן בנקודה מסוימת. נדידת המבט והפזילה בגיל זה הן שכיחות ונורמליות, והן מסתדרות בהמשך, כשהתינוק יתפתח וראייתו תשתפר.

הוא מבחין בניגודי צבעים חזקים (צבעי שחור, לבן ואדום)

שרירי הצוואר שלו עדיין אינם מסוגלים להחזיק את כובד ראשו לכן ללא תמיכה, ראשו יצנח לאחור. בחודשים הראשונים חשוב לתמוך בצווארו בכל הרמה, זו גם הסיבה שחשוב להשכיבו על בטנו בשעות העירות. כשהתינוק נמצא על הבטן הוא מאמן את  שריריו ומחזק את חגורת הכתפיים.
בגיל זה שריר הצוואר עדיין חלשים והוא ינסה להרים את ראשו  ולעתים קרובות הוא יניע את ראשו מצד לצד, מהצד הורים רבים מתארים זאת כמו גירוד האף במזרן, זו בעצם פעולה חשובה המלמדת אותו לאמוד את המרחק בינו לבין המזרן, את המרקם ואת העוצמה הדרושה על מנת להרים את הראש לגובה מסוים. אם תינוקכם אינו אוהב במיוחד לשכב על בטנו, הניחו מולו  צעצוע צבעוני שימשוך את תשומת ליבו.

לאחר שהיה עטוף ברחם אימו וכיאה ליצור חברתי, התינוק מעדיף תחושות רכות ומחבקות, ומעדיף להיות מעורסל בחיק ידיהם המחבקות של הוריו, מאשר לשכב כשאיבריו פרושים לצדדים.

התינוק מזהה את קולה של אמו (ואפילו את ריח החלב שלה) ומתחיל להגיב לצלילים מוכרים מסוימים ולמוזיקה, והוא מעדיף מראה פנים אנושיות על פני צורות אחרות לכן, קרבו את פניכם אליו ודברו אליו בנעימות, תשמחו לגלות שהוא מגיב אליכם בהבעות פניו