MyFeed Personalized Content
12-6 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

רחצת תינוק גדול

איך רוחצים תינוק גדול כשהאמבטיה כבר קטנה למידותיו?

זהירות: בדיוק כמו ב"רחצה באמבטיית תינוקות", גם כאשר אתם מחליטים לעבור לרחצה באמבטיה "של גדולים", חשוב מאוד להקפיד על כללי הבטיחות והזהירות: אל תעזבו אותו לבד, אפילו לא לשנייה אחת, הקפידו על טמפרטורת מים וחדר חמימה, אל תמלאו את האמבטיה יותר מדי ובדקו את חום גופו של התינוק לפני ואחרי הרחצה.

מתי להתחיל: ברגע שהתינוק שלך רוכש שליטה בראשו, בדרך כלל בגיל שלושה או ארבעה חודשים, אפשר להתחיל לשקול מעבר מרחצה באמבטיית תינוקות. קחו בחשבון שתינוקות רבים מתחילים להתרחץ באמבטיה של מבוגרים רק בגיל חצי שנה, ושאין כל סיבה למהר.
מומלץ לבצע מעבר הדרגתי: בשלב הראשון הניחו את אמבטיית התינוקות בתוך אמבטיית המבוגרים, ותנו לתינוק להתרגל לסביבה החדשה שבה הוא מתקלח. 

נכנסים לאמבטיה: הרחצה עצמה דומה למדי לרחצה עד היום, בהבדל אחד משמעותי: הפעם היא מתרחשת במקום הרבה יותר גדול. לכן חשוב מאוד להקפיד להושיב אותו על רפידת גומי מיוחדת שמונעת החלקה, באם התינוק כבר מסוגל לשבת בכוחות עצמו ניתן להושיבו במושב מיוחד לאמבטיה.  את האמבטיה עצמה מלאו לפני שאתם מכניסים אליה את התינוק. בדקו את טמפרטורת המים באמצעות מרפק היד, ורק אז הכניסו אליה את תינוקך. שימו לב שאתם שומרים על גובה מים נמוך מאוד. בגיל זה התינוק שובב ומנסה לעמוד ולזוז, ואין למלא אמבט מלא (לא יותר מגובה המותן שלו בישיבה).

תינוקות גדולים נהנים הרבה יותר מרחצה באמבטיה, כדי להעשיר את החוויה, הביאו לו ברווזונים או סירות צפות שהוא יוכל לשחק איתם, ותוכלו גם להשתעשע במשחקי התזת מים. תוכלו להביא לאמבטיה גם פריטים ביתיים שונים כמו כוסות, קערות וכפיות, ולהדגים לו אילו פריטים מסוגלים להחזיק מים ואילו לא, וכיצד מוזגים לתוכם מים ובוחשים אותם. יש סיכוי טוב שבדרך זו, הרחצה תהפוך לחוויה משותפת מהנה לכם ותינוקך.