MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

רחצה `ללא אמבטיה`

מתי נהוג לרחוץ את התינוק? כל כמה זמן ומה זה בדיוק אומר רחצה ללא אמבטיה?

כל כמה זמן לרחוץ את התינוק: מומלץ לרחוץ את התינוק מדי יום. אולם תינוקות קטנים אינם מתלכלכים בנקל, ובמידה והתינוק שלך לא אוהב כל כך את שעת המקלחת – אפשר לוותר על רחצה יומית, ולהסתפק, בלב שלם, בשלוש אמבטיות בשבוע. בימים בהם את לא רוחצת אותו, אפשר לבצע בו ניקוי יסודי באמצעות 'רחצה ללא אמבטיה' (ראי פירוט בהמשך).

מתי לרחוץ את התינוק: שעת הרחצה האידיאלית למרבית התינוקות היא בערב לפני השינה, ותוכלי לצפות שלאחר האמבטיה ובתום ארוחה קלה הוא יירדם ביתר קלות. חשוב ששעת הרחצה לא תהיה שעה עמוסה, ושתוכלי להקדיש את כל כולך לארגון המקלחת , מאחר והרחצה היא פעולה שעלולה להכעיס את העולל הקטן, בייחוד בראשית הדרך. לכן חשוב שתהיי קשובה לאינסטינקטים האימהיים שלך, ותבחרי את השעה הנוחה, הרגועה והמתאימה לך ביותר ביום, גם אם היא בצהריים.

רחצה 'ללא אמבטיה' -  לאילו פריטים תזדקקי: קערה של מים חמים, מגבת קטנה או מטליות רחצה, מגבת גדולה, חיתול בד או חד פעמי, בגדים ללבישה אחרי הרחצה, אלכוהול לניקוי הטבור (ליילוד צעיר), משחה להגנת הישבן, מגבונים לחים, צמר גפן לניקוי העיניים והאוזניים ומים רתוחים בטמפרטורה פושרת.

היכן זה מתבצע: 'רחצה ללא אמבטיה' צריכה להתבצע במקום שנוח לך, כמו משטח החתלה. חשוב שהחדר שבו את רוחצת את התינוק יהיה מחומם דיו, כדי שהתינוק לא יתקרר.

מתחילים בעבודה: לאחר שהפשטת את התינוק מבגדיו, עטפי אותו במגבת, משום שתינוקות קטנים אינם אוהבים בדרך כלל להישאר ערומים. טלי את הצמר גפן שהכנת מבעוד מועד, טבלי אותו במעט מים חמימים שנמצאים בקערה, ונגבי בעדינות את פניו, את אוזניו ואת צווארו. לניקוי עיניו השתמשי בשתי פיסות צמר גפן שונות (אחת לכל עין) ובמים שהרתחת קודם לכן, וצריכים להיות כעת בטמפרטורה פושרת.

בטן-גב: לאחר שייבשת ברכות את פניו ואת צווארו, עברי אל החזה שלו ואל זרועותיו, ונקי אותם באמצעות מטלית הרחצה שהכנת. מים יכולים להספיק כאן, ואין צורך להשתמש בסבון תינוקות – אלא אם הוא מלוכלך במיוחד או מזיע. לאחר מכן הפכי אותו ורחצי את גבו. בגב בייחוד אפשר להסתפק במים בלבד. שימי לב שאת מנקה את כל הקפלים לאורך גופו ומייבשת אותם היטב לאחר מכן, אחרת עלולה להופיע במקום אדמומיות.

טבור ומפשעה: אם מדובר ביילוד צעיר, הספיגי מעט אלכוהול בצמר גפן, ונקי בעדינות את איזור הטבור שלו. לאחר מכן עברי לטפל באיזור המפשעה שלו. נקי את האיזור בעדינות באמצעות מטלית רחצה ספוגה במעט מים חמימים או באמצעות מגבונים לחים. לאחר מכן מרחי על ישבנו משחת הגנה.

מסיימים את המלאכה: לאחר שייבשת את גופו של התינוק, שימי לו חיתול נקי. לאחר מכן תוכלי להלביש אותו בבגדים נקיים.