MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

כיצד לבחור עגלת תינוק

כיצד לבחור עגלת לתינוקך תוך התחשבות בנוחות, בריאות ושימושיות.

קיימים בשוק סוגים שונים של עגלות תינוק, לצרכים שונים: העגלות הדו תכליתיות (עגלות משולבות), המשמשות בתחילה כמנשא לסל קל או "לאמבטיה"  -  כאשר התינוק רק נולד ומומלץ להשכיבו, כאשר גופו ישר ואינו נוטה בזוית. עגלות תינוק אלו מגיעות לרוב, עם מספר חלקים, כאשר בכל שלב ושלב ניתן להרכיב על גוף העגלה את הכסא המתאים, עפ"י גיל ומשקל התינוק. עגלות תינוק אלו, הן הפרקטיות ביותר  ויוכלו  לשמש אתכן לאורך זמן, עד הגיע הילד לגיל שנתיים ואף יותר.

עגלת תינוק משולבת,  קיימות בשוק במבחר רב של דגמים, מהחברות המובילות בענף זה . מחיריהן נאים בין מאות שקלים לאלפים , תלוי בחברה, בפונקציות של העגלה, מספר האביזרים הנלווים לה,הדגם וכו'. בעגלות תינוק אלו, קיימת האופציה לרכוש סל-קל תואם, המתקבע לגוף העגלה, המאפשר שליפה קלה וניתן להניחו גם במכונית (לפעמים מגיע הסל-קל עם יחידת קיבוע גם לרכב) או על הרצפה. יחידת "האמבטיה" (המשמש למספר חודשים בודדים), והכסא הרגיל, אותו ניתן להשכיב בזויות שונות כאשר התינוק גדל. לרוב, ניתן לרכוש לעגלת תינוק זו, אביזרים נוספים, כגון, תיק תואם, ניילון המגן על התינוק מפני גשם ורוחות, יחידת נשיאה על גלגלים, נוספת, המתחברת לעגלה ומאפשרת "סחיבת" ילד גדול יותר, ועוד. כל האביזרים הללו מתומחרים בנפרד ומחירם עשוי להגיע למאות שקלים. 

להורים ספורטאים, שלא יוותרו על ריצת הבוקר בפארק, ייצרו במיוחד עגלת תינוק בעלת 3 גלגלים, מעין ראש חץ, עם עבירות גבוהה, עגלת תינוק ספורטיבית, שתכין את הרך הנולד הישר לטריאתלון. עגלות תינוק אילו, פחות פרקטיות, קיפולן מסורבל יותר והן תופסות יותר שטח גם במצב מקופל.

לאמהות אשר ילדו תאומים או שני ילדים בסמיכות, קיימות בשוק, מבחר עגלות תינוק מחוברות. אופציה נוספת, בעיקר עבור ילדים שאינם בני אותו גיל אך נולדו בסמיכות, או כאשר לא ניתן להכניס עגלת תאומים למקומות צרים, כגון מעלית וכד',היא עגלת "הרכבת", בה יושבים התינוקות או הפעוטות אחד אחרי השני.

בל נשכח כי להבדיל מכל העגלות החדשניות והמשוכללות הללו, קיימת האופציה של "העגלול", שהוא למעשה, לול עץ, הנע על ארבעה גלגלים, בו יכול הילד לשכב, לשבת , לעמוד ולשחק בחופשיות. מחירו מאות שקלים ומכיוון שאינו פופולארי בערים, קצת קשה להשיגו. טיפ: שווה לחפשו באתרי יד שנייה.

בכל מקרה, חשוב לבדוק, לשאול, להתעניין בין חברות ולקבל טיפים בטרם קנית עגלת תינוק. בראש ובראשונה לבדוק שהיא נוחה, קלה ומתאימה לצרכייך. קיימות בשוק עגלות תינוקות העשויות מטיטניום, חומר חזק ,איכותי מאד ו"במשקל נוצה" ,אך מחירן של עגלות תינוק אלו, בהתאם. גם בעגלות האחרות, יש לבדוק את החומרים מהן מורכבות, המחברים, איכות הפלסטיק ובכל מקרה, הקפידו ושימו לב, כי כל עגלת תינוק שתבחרנה תישא תקן של מכון התקנים הישראלי. כמו כן בדקו מי היבואן, שכן פעמים רבות, נשברים חלקים וחשוב שתהיה כתובת לפנות אליה במקרה של צורך בתיקון העגלה או קניית חלקי חילוף.