MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לבנות באות מ'

יש אינספור שמות יפים לבנות, ולעיתים נגלה שהורים מעדיפים שמות לבנות שמתחילים באותיות ספציפיות. בין אם משום שהם מתחברים לאות או לצליל, או שהאות נוכחת גם בשמותיהם של בני משפחה אחרים. לאות מ' יש לא מעט שמות יפים לבנות להציע לכם

על פי הקבלה, האות מ' היא אחת מהאותיות המייצגות את יסודות הטבע הבסיסיים והחזקים ביותר – אויר, מים, אש. מדובר באותיות מעצימות עם "מנוע רוחני" גדול ביותר. נאמר שמי שמופיעה בשמו אות אחת או יותר מאותיות אלו (א,מ,ש) יהיה כזה השואף לעשייה רבה ותמיד ידאג להשיג את מטרותיו. באם אחת האותיות ניצבת בראש השם האדם יהיה גלוי לב ויאמר את כל אשר על ליבו.

אספנו עבורכם עשרה שמות יפים המתחילים כולם באות מ' כדי להעניק לכם השראה לקראת לידתה של התינוקת החדשה:

 

מיכל

מיכל הוא שם נפוץ ופופולארי מאוד לילדה וכמו שמות רבים, גם מקורו מהתנ"ך. השם מתאר את הדמות התנכית מיכל, בתו של שאול המלך. מיכל הייתה ביתו הצעירה וגם אשתו הראשונה של דוד המלך, שעזרה לו לברוח כאשר אביה רצה להרגו. "וַתֶּאֱהַב מִיכַל בַּת-שָׁאוּל, אֶת-דָּוִד; וַיַּגִּדוּ לְשָׁאוּל, וַיִּשַׁר הַדָּבָר בְּעֵינָיו", ספר שמואל א, פרק' י"ח, פסוק כ'. על כן השם מיכל נקשר אל ערכים של גבורה, אהבת אמת, שאפתנות, יוזמה, נחישות, תושייה ונאמנות.
קראו עוד על השם מיכל>


מאיה

המונח "מאיה" מבטא "מים" בשפה ההודית, בשפה הערבית ואף בשפה הארמית העתיקה. למים תכונות בולטות של חיוניות, זרימה תמידית, הבאת חיים לעולם, טבעיות וברכה. על פי המסורת היהודית, התורה נמשלה למים, שכן היא בסיס החיים הרוחניים בעולם. השם מאיה מבטא חיוניות, תנועה ואקטיביות, אנרגיות חיוביות, ברכה שופעת, חשיבות וטבעיות. בחירה בשם מאיה משקפת את רגשות ההורים הנרגשים החשים כי הולדת ביתם משפיעה ברכה וטוב על המשפחה כולה ומבטאת את שאיפתם כי ביתם תהיה בעלת אישיות הדומה בתכונותיה לתכונות המים: זורמת, חיונית, חיננית, שופעת, יצירתית ובעלת כישרונות ברוכים. בנוסף, השם מאיה הוא גם שם בינלאומי ולכן מתאים להורים המעוניינים ששמה של ביתם יהיה נוח להגיה ומוכר גם בארצות אחרות.
קראו עוד על השם מאיה>


מאי

השם מאי מגיע מן השפה הלטינית ומשמש לתיאור אחד מחודשי השנה הלועזית - חודש מאי. למעשה השם נלקח משמה של האלה הרומית מאיה, שהיא אלת הפריון והאביב, ולכן הוא שם פופולארי גם בשפה העברית. בשפות שונות פירושו של השם מאיה, הוא מים ועל כן, השם מאי, מלבד ייחודו ומקוריותו, מסמל את מחזוריות החיים הנצחית, פלא הבריאה ופוריות מבורכת.
קראו עוד על השם מאי >

מיכאלה

השם מיכאלה מהווה את הגרסה הנשית של השם מיכאל. השם מיכאל הינו שם בעל משמעות עמוקה שכן הוא מייצג את המלאך מיכאל. "וְאֵין אֶחָד מִתְחַזֵּק עִמִּי… כִּי אִם מִיכָאֵל שַׂרְכֶם" (דניאל י', כ"א). מעבר לכך, השם מיכאל מופיע כשמן של שתי דמויות גבריות בתנ"ך. הראשון - מיכאל אבי סתור משבט אשר. "לְמַטֵּה אָשֵׁר, סְתוּר בֶּן-מִיכָאֵל" (במדבר י"ג, י"ג). הדמות השנייה היא מיכאל בן בעשיה המוזכר בספר דברי הימים: "בֶּן-מִיכָאֵל בֶּן-בַּעֲשֵׂיָה, בֶּן-מַלְכִּיָּה" (דברי הימים ו', כ"ה). בחירה בשם מיכאלה מתאימה ביותר להורים המעוניינים להנציח בשם ביתם את זכרו של מיכאל. מיכאלה הוא גם שם בינלאומי ולכן מתאים להורים המעוניינים ששמה של ביתם יהיה נוח להגיה ומוכר גם בארצות אחרות.
קראו עוד על השם מיכאלה>


מיקה

השם מיקה נגזר משמה של קבוצת מינרלים בשם מיקה (Mica) המכונה בעברית גם בשם "נציץ". קבוצת מינרלים זו משתייכת לקבוצת המינרלים הפילוסיליקטיים (בעלי מבנה בצורת לוחיות) המתייחדים בתכונת הנצנוץ שלהם. השם מיקה נושא בחובו משמעויות של נצנוץ, ברק, אור, יוקרה וייחודיות. בחירה בשם זה מבטאת את תחושת ההורים כי התינוקת החדשה שנולדה להם היא אוצר יקר מפז, אשר נוסך בחייהם ניצוץ של אור, שמחה ואושר. מעבר לכך, הבחירה בשם זה משקפת את שאיפת ההורים כי ביתם תהיה בעלת אופי ייחודי, בעלת קסם אישי, נוצצת ובעלת ברק, מצליחה וכשרונית.

קראו עוד על השם מיקה >


משי

משי הוא שם מקורי ומיוחד המגיע מן התנ"ך והמקרא ומשמש לתיאור סוג של אריג מסוים המתאפיין בעדינות ויוקרה. המשי נוצר מפקעות הגולם של זחל טוואי המשי, וידוע באיכותו ובעמידותו לאורך זמן וגם במראהו המבריק והיפה. השם נזכר בתנ"ך בספר יחזקאל, פרק ט"ז, פסוק י', "וָאַלְבִּישֵׁךְ רִקְמָה, וָאֶנְעֲלֵךְ תָּחַשׁ; וָאֶחְבְּשֵׁךְ בַּשֵּׁשׁ, וַאֲכַסֵּךְ מֶשִׁי". על כן, שם זה מתייחס אל ערכים של קשר להיסטוריה ותרבות היהודית ומעלות של עדינות, איכות, יופי, יוקרה, ייחודיות, אצילות, נימוס ונועם הליכות.
קראו עוד על השם משי >


מירית

מירית הוא שם המגיע מן השפה העברית ומקורו בשם מרים, שמגיע מן התנ"ך ומתאר את מרים הנביאה, אחותו של משה רבנו. מרים מוזכרת בתנ"ך במספר אירועים מרכזיים, בניהם הצלת משה רבנו והשמתו ביאור וחגיגה בתופים ובמחולות לאחר קריעת ים סוף, "וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן, אֶת-הַתֹּף בְּיָדָהּ; וַתֵּצֶאןָ כָל-הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ, בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת" ספר שמות, פרק ט"ו, פסוק כ'. השם מירית הוא שם חיבה לשם מרים ושניהם מתייחסים לערכים כמו תושייה, צדק, חוכמה, נאמנות, אומץ, חוזק וקדושה.
קראו עוד על השם מירית >


מילי

השם מילי עשוי לשמש ככינוי חיבה מקוצר לשם אמילי. בשפה העברית, השם מילי מבוסס על צירוף המילים "מי" ו "לי". השם מילי מבטא חריצות מרובה, יצירתיות, אקטיביות ואמביציה. במסכת אבות מופיע הביטוי "אם אין אני לי מי לי", כאשר צירוף המלים "מי לי" מבטא את משמעויות החריצות והעשייה הטמונות בשם מילי. בחירה בשם זה מבטאת את שאיפת ההורים כי ביתם תהיה אמביציונרית, פעלתנית, חרוצה ויזמית.
קראו עוד על השם מילי >


מוריאל

השם מוריאל מורכב מצירוף המילים "מורי" ו-"אל". שם זה מבטא זיקה עמוקה לאלוהים ומהווה הצהרה לבחירה בדרך שהתווה האל. מעבר לכך, הבחירה בשם מוריאל מבטאת את רגשי ההודיה העמוקים של הורי התינוקת כלפי האל ומשקפת את תפילתם כי ביתם תלך בדרך הוריה ותבחר בחייה בדרך האל. מעבר לפירוש הדתי, השם הינו שם נפוץ מאוד בשפה הצרפתית כך שיתאים גם להורים להם חשוב ששם ביתם יהיה בינלאומי.
קראו עוד על שם מוריאל >


מיה

בהיבט הדתי, השם מיה מורכב מצירוף המילים "מ" ו"יה" - מאת השם. שם זה מבטא קשר לאלוהים ומבטא את אמונת ההורים כי כל המתרחש בחייהם, כולל לידת הבת, הוא על פי רצון האל. גם בלשון התנ"ך המילים "מאת השם" מבטאות הכרה בידו של האל בחיינו אישיים. בנוסף, השם מיה הינו שם בינלאומי המבוטא כ-MIA.
בחירה בשם מיה לתינוקת חדשה מאפשרת להורים להביע את אמונתם באל ולהנציח בשמה של הבת את רגשי ההודאה הגואים שהם חשים ובוא בעת לתת לה שם שיהיה מוכר בכל מקום בעולם.
קראו עוד על השם מיה >