MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות בינלאומיים לבנים

רוצים שם ישראלי, אולי אפילו מהמקורות, אבל שיתאים לארץ, לרוח התקופה וגם לעולם הגדול? הנה אוסף שמות בינלאומיים לבנים אבל גם הכי ישראליים שאתם חייבים להכיר. 

בישראל של היום, עוד ועוד הורים בוחרים לילדיהם בשמות שאינם עבריים. אם בעבר שמות לבנים כמו יונתן, איתי, בועז היו בראש סדר העדיפויות, ההורים של היום בוחרים בשמות שמקורם בשפות אחרות (בעיקר אנגלית), כמו טום, לני, ריף, דילן ועוד. השמות הנפוצים ביותר הם עדיין השמות העבריים, אולם השמות הבינלאומיים לבנים הופכים אופנתיים ונפוצים יותר מאי פעם. 

ליאון

מקור השם ליאון הוא במילה האנגלית LION שמשמעותה היא אריה. בגרמנית, לעומת זאת, ליאון הוא חזק, אמיץ ורב כוח. בהתאם לכך, לשם ליאון קונוטציה בין לאומית בולטת והוא מתאים ביותר להורים המחפשים אחר שם בעל צליל בין לאומי. מעבר לכך, השם ליאון כולל בתוכו את תכונותיו של האריה - מלך החיות ומסמל כוח פיזי ונפשי, אומץ, גבורה, אצילות ושררה. בחירה בשם שם ליאון מתאימה להורים המעוניינים להעניק לבנם שם שיבטא את שאיפתם כי הבן  יהיה בעל אופי יציב ומוצק, בעל עוצמות נפשיות בולטות, חזק פזית, אמיץ, אציל ומרשים.
קראו עוד על משמעות השם ליאון

אילי

השם אילי נגזר משמו של נהר "אילי" הסיני אשר זורם ממערב שינג'יאנג שבצפון מערב סין לכיוון קזחסטן ונשפך אל ימת בלחש. באזור שפך הנהר אל ימת בלחש הוא יוצר דלתה מרשימה ואזור ביצה רחב ידיים. השם אילי מסמל זיקה לעולם הגדול ולמזרח הרחוק באופן ספציפי, לצד פסטורליה, קשר הדוק לטבע, שלווה, זרימה והרמוניה. הבחירה בשם אילי מתאימה להורים המעוניינים להעניק לבנם / לביתם שם בין לאומי שהינו בעל זיקה עמוקה לטבע. כמו כן, השם אילי מתאים במיוחד להורים אשר נכבשו בקסמם של נופי המזרח הרחוק ומחפשים שם שיביע זאת באופן מקורי. בחירה בשם אילי מעידה על נטייה של הורי התינוק / התינוקת להשכלה רחבה ולידע עולם ועל שאיפתם כי הבן / הבת יהיו בעלי אופי שלוו, הרמוני, רגוע וזורם.
קראו עוד על משמעות השם אילי

טימור

טימור הוא אי הממוקם בצדו הדרומי של הארכיפלג המלאי. מזרח האי הינו מדינה עצמאית ואילו מערבו שייך לאינדונזיה. השפות המדוברות במזרח טימור הן פורטוגזית וטטום. במערבו, לעומת זאת, השפה הרשמית היא אינדונזית. הזיקה לאי הקסום נוסכת בשם טימור תכונות אופייניות של שלווה, הרמוניה, אהבת מרחבים, זרימה וקסם. במקביל, השם טימור מייצג קשר לעולם הגדול ואופקים רחבים. בחירה בשם טימור מתאימה להורים המעוניינים להעניק לבנם / לביתם שם בעל זיקה עמוקה לטבע, לים ולמרחבים, אשר מייצג נופים רחוקים וקסומים שאינם מוכרים לכל או נדושים.
קראו עוד על משמעות השם טימור

ליאם

השם ליאם מגיע מן השפה האירית ומשמש לתיאור אדם בעל תכונות של לחימה, חוסן ועוצמה. בישראל השם נהיה פופולארי מאוד, כיוון שהוא בעל צליל ייחודי ומקורי וכן בגלל שהוא מכיל את המילה "לי" שמסמלת שייכות, חיבור ואינטימיות. על כן, מלמד השם על קשר למשפחה, לסביבה ולחברה ועל מעלות של מעורבות חברתית, שאפתנות, גדולה, חוכמה, צדק, כישרון והצלחה.
קראו עוד על משמעות השם ליאם

מרון

השם מרון מייצג בלטינית גוון של צבע חום. היות וכך, השם מרון מייצג בין לאומיות וקשר לעולם הגדול, לצד זיקה לעולם הצבעים ולאומנות. השם מרון מתאים להורים חובבי אומנות המעוניינים להעניק לבנם / לביתם שם אשר ינציח את נטייתם האומנותית ואת אהבתם לצבע. כמו כן, השם מרון מתאים להורים המעוניינים להעניק לבן / לבת הרכים שם שהינו בעל זיקה בין לאומית ומקובל גם מעבר לגבולות ישראל. בהקשר זה, הבחירה בשם מרון משקפת את השכלתם הרחבה של ההורים ואת שאיפתם כי בנם / ביתם יהיו בעלי אופקים רחבים וידע עולם נרחב. כמובן שיחד עם אלו, ישנה גם משמעות ישראלית מאוד לשם מרון, או מירון - על שם הר מירון.
שפיסגתו היא הגבוהה בפסגות הרי הארץ.
קראו עוד על משמעות השם מרון

דין

השם דין נגזר מהשם האנגלי DEAN ועל כן, הינו בעל קונוטציה בין לאומית מודגשת ובעל משמעות של סמכות. (DEAN באנגלית = דיקן). במקביל, למונח דין משמעות רבה בשפה העברית, בה משמעותו היא חוק ומשפט. השם דין מבטא שאיפה לדין ולצדק ומתאים ביותר להורים הדוגלים בעקרונות של שיוויון וצדק חברתי. במקביל, השם דין מבטא זיקה למסורת ישראל ולחוקי הארץ ומתאים ביותר להורים המעוניינים להנציח בשם בנם את אמונתם באל ואת הכבוד הרב שהם רוחשים לתורת ישראל מחד ולחוקיה של המדינה מאידך. מעבר לכך, הבחירה בשם דין מבטאת את שאיפת ההורים כי בנם יחלוק עם הוריו עקרונות זהים לכשיגדלו.
קראו עןד על משמעות השם דין

אליאן

בשפה הספרדית, השם אליאן מייצג אור, שמש וזוהר. קונוטציית האור בשם אליאן נוסכת בנושאי השם זיקה לשמחה, חיות, ערנות, אופטימיות ואנרגיות חיוביות. במקביל, משמעות האור בשם זה מפחיתה את הסיכוי לתכונות שליליות כמו ביקורת, צרות עין, קמצנות ותכונות נוספות המסמלות את צד החושך שבאדם. בבחירת השם אליאן, רבים הסיכויים כי התינוק / התינוקת שיישאו את השם יגדלו להיות אנושיים, חמים ונעימים לזולתם, טיפוסים בעלי אופי עוצמתי המקרין חיבה על הסביבה, אנשים בעלי יכולת נתינה, המפרגנים באלות לזולתם, מחמיאים בנדיבות, ואינם מתקשים למצוא את הטוב שבכל אחד.
קראו עוד על משמעות השם אליאן

אדי

השם אדי, הוא למעשה קיצור של השם האנגלי אדווארד, שמשמעו: המגן העשיר. השם אדווארד היה שם מקובל לאצילים ולמלכים בריטיים. באנגלית עתיקה משמעות השם היא שפע, עושר או אושר. השם מבטא שאיפה לרב תרבותיות 


לני

מקור השם לבנים הוא בשפה הגרמנית: קיצור של השם ליאונרד. ומשמעותו אריה גדול או אמיץ. מדובר בשם יוניסקס הניתן גם לבנות, ומקורו מהשם הלנה. בעברית, יש המעניקים לשם את הפירוש כראשי תיבות: לי נתן ה'. השם מבטא שאיפה לרב תרבותיות ושאיפה להתחבר עם המרחב הבינלאומי.

ריי

באנגלית קרן (קרן שמש, קרן אור) זהו שם בינלאומי המשותף לבנים ולבנות – יוניסקס.
ביפנית משמעות השם ריי היא קידה, בספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה זהו אחד משמותיו של אלוהים ומבטא את ראשי התיבות של "רחמיך יקדמוני יום".