MyFeed Personalized Content
הריון ולידה
מאמר
הוספה למועדפים

בניחוח חו"ל: שמות בינלאומיים לבנות

רוצים שם ישראלי אולי אפילו מהמקורות, אבל שיתאים גם לארץ וגם לרוח התקופה ולעולם הגדול? אוסף שמות בינלאומיים לבנות אבל גם הכי ישראליים שאתם חייבים להכיר

בעשור האחרון יותר ויותר הורים מחפשים שמות לילדים שיתאימו גם למגורים בחו"ל. טרנד השמות עם ניחוח בינלאומי אולי מושפע גם מהאופציות להוציא דרכון אירופאי או מהעלייה של שנות ה 90 מברית המועצות, שהגיעה לארץ עם מבחר שמות אירופאי.
גם הסלבס המקומיים משפיעים על בחירת שמות לתינוקות ולילדים. אביב גפן קרא לבנו דילן, נינט בחרה את השם אמיליה ורוסלנה העדיפה את השם יאן. ילדיו הפחות מוכרים של צביקה פיק, האחים של דניאלה ושרונה המוכרות, הם ניל, בנלי ותים ובתה של עדי אשכנזי נקראת פולי. הטרנד שהתחיל עם סלבס, שבחרו שמות מיוחדים בניחות חו"ל, מחלחל לכולם.  

השמות הפופלאריים לתינוקות בארה"ב
אם אתם מחפשים שמות אמריקאים, כדאי לדעת שברשימה מככבים שמות לבנות כמו: אמה, אוליביה, סופיה, אווה ואיזבלה. השם אמה הפך לאחד הנפוצים בארה"ב בשנת 2002 כאשר רייצ'ל, הדמות ששיחקה ג'ניפר אניסטון בסדרה "חברים", קראה לבתה בשם "אמה". משערים שגם התפקיד של השחקנית אמה ווטסון בסרטי "הארי פוטר" חיזק את מעמדו של השם. כבר 14 שנה ש"אמה" הוא אחד משלושת השמות הפופולריים ביותר לבנות בארה"ב.

אם החלטתם ללכת על בחירה בשם לועזי ועדיין אתם רוצים לשמור על ישראליות וליהנות משני העולמות, אספנו עבורכם 5 שמות מוכרים ואהובים לבנות בכל מקום בעולם.

5 שמות לועזיים וישראלים שכדאי להכיר


אדל - מחפשים שם ישראלי או יהודי ועדיין להישאר בניחוח בינלאומי? מסתבר שאדל הוא בדיוק השם בשבילכם. מקור השם אדל הוא מהתנ"ך, ואדל היא בתו היחידה של הבעל שם טוב ובתו הבכורה של רבי נחמן מברסלב. ראשי התיבות של השם אדל – איש דת למו ומשמעותו הודו לאל. עם יחוס כזה לא פלא שאדל הא אחד השמות הנפוצים בישראל. בקרב הבנות היהודיות שנולדו בשנת 2018 אדל כיכבה במקום השמיני ברשימת השמות הנפוצים ביותר.


אריאל - אריאל, ולאו דווקא, בת הים הקטנה, הוא שם נפוץ בישראל. עד לפני כ 15 שנים הוא היה שם לבנים בלבד וכיום הוא שם יוניסקס אהוב. השם אריאל מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו-"אל", כלומר שם המאדיר את האל. אריאל הוא אחד המלאכים האחראי על ריפוי ועל התחלות חדשות. השם נפוץ גם באירופה ובארה"ב והפך לאחד האהובים גם בישראל.


אנה – אנה מהסרט פרוזן הפכה את השם לשם אהוב ומוכר. לפי המסורת הנוצרית, אנה הייתה גם סבתו של ישו, אמה של מריה הקדושה ולכן מדובר בשם נפוץ בעולם. מצד שני השם מבטא גם חיבור וקשר לשם חנה. אנה היא כאמור גיבורת תרבות שמשפיעה גם היא על בחירת השם- אנה למבוגרים בינינו מתחבר לאנה קרנינה ולצעירים לאנה מפרוזן. כך או כך מדובר בשם נפוץ לועזי ואהוב.


נטלי - נטלי הוא שם ישראלי וגם לועזי. למעשה בחירה בו מאפשרת ליהנות מכל העולמות. השם נטלי הוא ראשי תיבות של - נשמה טהורה לעולם ירדה, והשם מדגיש את השמחה שהתינוקת והלידה הביאה לעולם ולהורים. במקביל זהו שם לועזי- השם נטלי מקורו בלועזית, והוא קיצור לשם נטליה או ניטל הכינוי היהודי לחג המולד. כך שבחירה בשם מאפשרת שם שמתאים לכל מדינה. 


שרון – שרון הוא שם בינלאומי ובמקביל הוא שם הלקוח משיר השירים ומספר דברי הימים. השרון הוא גם חבל ארץ המחבר את בחירת השם לחקלאות והאדמה, שגשוג ופריחה. כמובן ששרון, הוא גם שם בינלאומי מוכר.