MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

השמות הכי מקוריים לתינוקות: מלייק ועד פייסבוק

מה עדיף להיות,  השירה השלישית בכיתה או הלייק היחידה בעולם? הכל על שמות נדירים  שפגשנו בארץ ובעולם.

כל לידת תינוק מלווה בהתלבטויות גדולות סביב בחירת שמו של הבייבי החדש. אם בעבר היה נהוג לבחור שם תנ"כי מסורתי או לקרוא לבייבי הקטן על שם סבא או סבתא, היום המנהג פחות מקובל וחיפוש אחרי שם בעל משמעות וייחודיות גדל.

נכון רוב ההורים עדיין מחפשים שמות מוכרים לבנות או לבנים ומקסימום קוראים בשמות בינלאומיים או שמות יוניסקס, אבל יש גם כאלה שמחפשים ייחוד ושם שונה.

יש גבול לכל שם – מה קורה שהשם מקורי מדי ועלול לגרום לנזק מתמשך לילד?

בשנת 2011 הועלתה הצעת חוק שדרשה שהמדינה תפקח על שמות שהורים נותנים לילדיהם. ההצעה נשארה בגדר הצעה ולא עברה בכנסת. ההצעה עלתה בעקבות תלונות שהגיעו לכנסת וחשש ששמות מוזרים, או סתם שמות ישנים שמוענקים לתינוקות, יגרמו לילדים להיות דחויים או לעבור התעללות. אמנם לא הייתה כוונה לכפות את דעת המדינה על ההורים, אלא להאיר להם לגבי משמעות שמות מיוחדים מדי לילדים, אבל כאמור ההצעה נפלה ולכל הורה יש אפשרות לקרוא לילדו בכל שם שיחפוץ, גם אם הוא נשמע לחלקנו ייחודי מדי. כדאי לדעת שיש מדינות בעולם בהם כן ישנה הגבלה על בחירת שמות לתינוקות.

בארץ זכורה לכולם הילדה לייק, אחות לדבש ולפאי. נשאר לנו לקוות שהפייסבוק יישאר תמיד כדי שלשם תהייה משמעות. לייק לא לבד בעולם... יש ילדות שנקראו פייסבוק ויש אפילו האשתג וגם ילד אחד שנקרא @ ממש כך. השמות האלה פתאום הופכים את הבחירה של  גווינת' פאלטרו שבחרה לקרוא לבתה אפל או מספר תינוקות בארה"ב שנקראים צ'יז.

גם לוציפר או שטן (באנגלית) הוא שם מוכר, אם כי מאד נדיר. לא ברור למה הורים בוחרים לקרוא לילד שלהם לוציפר, אבל כמו שכבר הבנו ברוב המדינות יש להורים בחירה מלאה בבחירת השם.

אילו שמות מקוריים נוספים לתינוקות ניתן למצוא?

מסתבר ששם מקורי או שם מיוחד הוא עניין של גאוגרפיה או תקופה. בעבר השם זרובבל היה מקובל ואילו בשנת 2020 לא תמצאו אף ילד עם שם כזה בגן השכונתי. גם רוב השושנה, הלאה והשרה החליפו את מקומם לטובת ליאה, שירה, מיה או עומר הבת.

בכל תקופה יש שמות אחרים נפוצים ומקובלים אבל מספיק גיבור תרבות או היסטוריה אחד, לטוב ולרע והשם מקבל משמעות שונה. אדולף הוא דוגמה לשם שאולי היה מוכר ואהוב במזרח אירופה אבל כאן נשמע פחות מקובל ולמעשה מעט מאד אנשים יגדלו כיום עם השם אדולף.

שמות מוזרים ומקוריים בעולם:

אנחנו בטוחים שיש שמות מיוחדים בכל רחבי העולם אבל כמה קל לבדוק את ילדי הסלב, שסובלים גם ככה מעודף תשומת לב, ולפעמים גם משמות מעוררי תשומת לב מיוחדת יותר.

קים קרדישיאן וקניה ווסט בחרו שם בהחלט מאתגר לבתם הבכורה – שמה בארה"ב הוא נורת' ווסט, כלומר צפון מערב. הבת השנייה נקראת בשם מעניין לא פחות סיינט ווסט

השף ג'יימי אוליבר בחר לבנותיו את השמות פטל בלוסום ריינבו (פריחת עלי כותרת קשת בענן), פופי האני (פרג דבש) ודייזי בו (מרגנית בו).

המוזיקאי בוב גלדוף קרא בנותיו פיקסי (פיה), פיצ'ז (אפרסקים) וטייגר לילי (חבצלת הנמר, מתוך הספר פיטר פן).

נטלי פורטמן קראה לביתה בשם א (אלף), כלומר האות הראשונה באותיות ה א-ב. לעומתה סשה ברון כהן קרא לביתן השנייה אלולה, בהחלט שם מיוחד.

שמות מיוחדים של ילדי סלב בארץ

אם בעולם בוחרים שמות מיוחדים לילדי הסלבס, הרי שזה לא יפסח גם על הסלבס בארץ, שהחליטו גם הם להיות מקוריים. לצד שירה ומיה תמצאו את בר רפאלי שבחרה לבנותיה את השמות ליב ואל. רמי קלינשטיין הפתיע בתינוק השלישי ששמו בישראל מילוא מילן, אח לתיאו ולאומה. נטלי דדון בחרה את השם ריף, המתהדר גם בדף אינסטגרם משלו ואקי אבני בחר את השם המיוחד לביתו- גרייס פיי ובן אל תבורי קרא לבנו הבכור תו פרינס.