MyFeed Personalized Content
הריון ולידה
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לילדי הסתיו

הגשם הראשון וחגי תשרי יכולים להוות השראה שמות לילדי סתיו. כל מה שצריך זה להסתכל החוצה לטבע או להיזכר בחגים ולגלות מאגר שמות גדול.

רגע לפני שהקיץ מסתיים והחורף מגיע לכאן עם גשמים וקור, אפשר ליהנות מעונה אחת בה מזג האוויר נעים וכולל הרבה פחות לחות. רוב הימים בסתיו נעימים ומאפשרים לא לחמם את הבית מהקור אבל גם לא לקרר או למזג. למעשה הגעתם לעונה מושלמת. אם אתם אמורים ללדת בסתיו עם הרוח הקלילה וחגי תשרי המסמלים התחדשות, אולי תקבלו מתקופה השראה לבחירת שמות לבייבי.

שמות בהשראת סתיו

עונת המעבר בין הקיץ לחורף נמשכת כאן כ 3 חודשים והיא מאופיינת במזג האוויר הפכפך ולא קבוע. יום אחד תוכלו לצאת מהבית עם חולצה קצרה ולהגיע לים וביום שלאחר מכן ירד גשם. אם מחפשים השראה בסתיו אפשר לחשוב על כמה שמות ובראשם- סתיו – שם שמתאים לבנות וכמובן לבנים. גם מטר, טל, טליה, טלי, יורה ועוד.

שמות בהשראת חודשים:

עונת הסתיו מתחילה בחודש בתשרי ומסתיימת בכסלו, אם ילדתם בכסלו לפי לוח השנה העברי, תוכלו לקרוא תינוק על שם החודש.

ישנו מנהג לפיו לכל חודש יש אבני חן הקשורה לחודש וענידת האבן או שימוש בה עוזרת להעניק מזל ובריאות מדובר במנהג עתיק וכבר באירופה נהגו לענוד אבני חן על פי חודש הלידה החל מהמאה ה- 15 ולצורפים היו רשימות שונות של אבני חן על פי החודשים. אם אתם מחוברים לנושא תוכלו לבחור בשמות ספיר, אופאל וטופז שהן האבנים של ספטמבר, אוקטובר ונובמבר בהתאמה.

שמות בהשראת פרחי הסתיו

הטבע תמיד מהווה השראה מעניינת וצבעונית לשמות לתינוקות. אפשר פשוט לצאת החוצה, להסתכל על השדות הקרובים אליכם ולהתחבר לצמחים. החצב הוא אולי הצמח המחובר ביותר לסתיו ויכול להיבחר כשם מעט פחות נפוץ לתינוק. גם חבצלת, סתוונית, איריס, ורד, אמנון ותמר, הם פרחים הצומחים בתקופת הסתיו.  

שמות בהשראת חגי תשרי

ראש השנה וסוכות הם חגים שחוגגים בסתיו. הם מסמלים התחדשות ושמחה ועמוסים במנהגים שונים ומאכלים שמהווים השראה. תמר, רימון, צוף, דבש. ראש השנה וחגי תשרי מהווים זמן לחשבון נפש ומחשבות על האור שתכניס השנה הקרובה. לכן שמות הקשורים לאור מקובלים גם הם- מאור, נאור, אוריה, וכמובן אור וזוהר.

סוכות ושמחת תורה

חג סוכות שנמשך שבוע ואחריו שמחת תורה, בה מתחילים לקרוא את התורה בפרק בראשית, מהווה מאגר שמות לכל הילדים שנולדו בחג. בהשראת סוכות ניתן לקרוא לילדים שלומית, הדס, ערבה, הדר (בהקשר לארבעת המינים ולאתרוג שהוא פרי הדר), וכמובן גם חגית. כיוון שמקשטים את הסוכה בתמרים ורימונים גם תמר, דקל, דקלה ורימון הם שמות הקשורים לסוכות.  

גם שמות הקשרים לשמחה והארה מתחברים לחג- כמו גיל, רינה, אושר, רון, רן, אור, זוהר, יאיר, יזהר, ליאור, מאור.

קריאת פרשת בראשית בשמחת תורה מאפשרת בחירת שמות מהפרשה עצמה. אדם, נוח, יובל, נעמה, עדה, חווה, שהם, חנוך, תובל ועוד. למעשה מדובר בפרשה עמוסת שמות והסברים שיכולים לעזור לכם לבחור ולהתחבר.

חג האסיף

חג הסוכות הוא גם חג האסיף, בו נערך אסיף התבואה, כלומר זה החג בו אוספים את היבול אחרי קצירתו. איסוף התוצרת החקלאית מתרחש לפני הגשמים הראשונים והוא חגיגה חקלאית. בתקופה הזאת בעבר החקלאים נהגו לצאת לשדות ולישון בסוכות שם. חג האסיף מאפשר גם הוא היכרות עם שמות מתאימים כמו -: אסף, אסיף, בר או דגן.