MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות מיוחדים לבנות

חלקנו מעדיפים עבור בנותינו שמות מוכרים, כאלו שמקורם בתנ"ך או שמות ישראליים ותיקים שכולם מכירים. שמות שנכתבו עליהם שירים, או כאלו שמזכירים לנו אנשים שהיו איתנו בכתה או בצבא. לעומתם, ישנם הורים המעדיפים להעניק לילדתם שם מיוחד ושונה. מיוחד כמעט כמוה.

חלקנו מעדיפים עבור בנותינו שמות מוכרים, כאלו שמקורם בתנ"ך או שמות ישראליים ותיקים שכולם מכירים. שמות שנכתבו עליהם שירים, או כאלו שמזכירים לנו אנשים שהיו איתנו בכתה או בצבא. הורים המעדיפים שלא לקרוא לבנותיהן בשמות מיוחדים, חוששים שהשם המיוחד עלול להיות מיוחד מדי...
לעומתם, ישנם הורים המעדיפים להעניק לילדתם שם מיוחד ושונה. מיוחד כמעט כמוה. שם מיוחד יכול להיות בעל משמעות להורים, או מילה מוכרת בשפה, שבדרך כלל לא מבטאת שם שניתן לאנשים, אלא שם של דבר מה או של מקום.

בדקנו עבורכם 10 שמות מיוחדים לבנות, כדי להעניק לכם השראה לקראת הלידה הקרובה:

סוף

השם סוף הוא שם מיוחד שלא שומעים הרבה לבנים ופחות מכך לבנות.
משמעות השם סוף, היא קנה, צמח הגדל בסמוך למקורות מים. בנוסף, יכול לסמל את ים סוף הנמצא בין מצרים למדבר סיני, שעל פי התנ"ך, חצו בני ישראל בצאתם ממצרים.

כחל

שם מדהים, תודו. אבל מה זה כחל אתם שואלים? מדובר בסוג של ציפור בעלת ראש בגוון כחול. קיימת גם משמעות נוספת לשם, והיא שם קדמוני לאבקה כחולה בה הנשים היו משתמשות לאיפור עיניים.

אסיה

השם אסיה עלה לכותרות לאחרונה, לאחר שמאיה ורטהיימר העניקה אותו לביתה. עם זאת, השם ותיק מאוד, אך לא נחשב נפוץ במיוחד.
מלבד העובדה שאסיה הוא שמה של היבשת הגדולה בעולם, ביוונית פירוש השם אסיה הוא זריחה. במיתולוגיה היוונית אסיה הייתה טיטאנית, אמם של אטלס, אפימתאוס, פרומתאוס ומנתאוס.

אוצר

מכירים ילדה בשם אוצר?
כל ילד הוא אוצר, אבל רק מעטים מעניקים את השם המיוחד הזה לילדתם. אוצר הוא דבר מה בעל ערך, דבר יקר שיש לשמור עליו, מטמון.

אהבה

מהי אהבה? רבים ניסו להגדיר את המושג החמקמק בשירים ובסיפורים. אהבה היא חיבה עזה, רגש משיכה, אהדה, רגש עמוק וחם אותו מרגישים כלפי מישהו או משהו. האהבה מוזכרת גם בסיפורי התנ"ך כביטוי לרגשות חיוביים עמוקים. הורים שבוחרים בשם זה מעוניינים לבטא את אהבתם העזה לביתם או את אהבתם העזה אחד כלפי השני, אשר יצרה את ילדתם - היא הביטוי של אהבתם.

אודם

אבן חן מאוד יקרה שצבעה הוא אדום. באנגלית רובי. אבן האודם, או בכתיב חסר אֹדֶם, מוזכרת בתנ"ך כאחת מאבני החשן "וַיַּעַשׂ אֶת-הַחֹשֶׁן מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב, כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד:.. וַיְמַלְאוּ-בוֹ--אַרְבָּעָה, טוּרֵי אָבֶן: טוּר, אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת--הַטּוּר, הָאֶחָד" (שמות ל''ט, ח'-י').

ריף

ריף הוא שונית שונית אלמוגים, רצף סלעים בתוך או מעל קו הים.
פירוש נוסף לשם ריף מגיע מתחום המוזיקה, ומציין רצף אקורדים רוטיניים או תבנית מלודיה, החוזרת על עצמה במהלך אותו השיר.

ריי

באנגלית קרן (קרן שמש, קרן אור) זהו שם בינלאומי המשותף לבנים ולבנות – יוניסקס.
ביפנית משמעות השם ריי היא קידה, בספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה זהו אחד משמותיו של אלוהים ומבטא את ראשי התיבות של "רחמיך יקדמוני יום"

דבש

סמל המתיקות, העושר והשפע. הדבש מוזכר בתנ"ך ככינוי לפרי התמר וכאחד מהשבחים של ארץ ישראל: אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ (שמות ל"ג, ג'). בחירה בשם דבש משקפת התייחסותם של ההורים אל ביתם כאל "המתוקה שבמתוקות" שהרי אין מתוק מדבש ואת שאיפתם שתגדל לפזר מתיקות וטוב סביבה.

שייה

אנחנו רגילים להתקל בשם שי, לבנים וגם לבנות, אולם השם שייה קצת פחות נפוץ ומוסיף ה' קטנה וחמודה שהופכת את השם שי לנשי יותר ומעניקה לו משמעות חדשה. השם יכול להכתב גם שיה או שי-יה ומבטא את צירוף המילים שי ו-יה. משמעותו היא מתנת אלוהים. השם שייה הוא גם בינלאומי וניתן להגותו בקלות גם למי שאינו ישראלי. השם מבטא את תחושות ההורים כמקבלי מתנה מאלוהים.

קראו כאן עוד על שמות לבנות >