Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
שתפו את Article
X

תזונה בתקופה זו

 

תזונה בתקופה מורכבת זו- 5 מאכלים להרגעת הנפש
לחץ, חדשות בלתי פוסקות והחובה להישאר בבית, שינו לנו את השגרה וגרמו למפלס הלחץ לטפס למעלה. לפני שאתם מחפשים עוד פעילות ואוכלים עוד פרוסת עוגה, בואו להבין מה יכול להרגיע אותנו ואת הקטנטנים
 

התקופה האחרונה יצרה קושי לא קטן, בבתים רבים. אם בשגרה רובנו יוצאים לעבודה והקטנטנים מגיעים למשפחתון או למטפלת, עכשיו רובנו בבית. החשיפה לחדשות ובעיקר חוסר הוודאות מה יהיה, מוסיפים לתחושה של לחץ וקושי.

מסתבר שלתזונה שלנו יש משמעות גם בהרגעה. אוכל ידוע כמנחם ומרגיע אבל למזונות מסוימים ולהרגלי התזונה שלנו יש משמעות גדולה על תחושת הרוגע.

לפני שאתם מכינים את הארוחה הבאה, כדי לשאול את עצמנו איך אכלנו לפני הסגר ומה היה סדר היום שלנו. נסו לייצר שגרה תזונתית של ארוחות קבועות ואוכל דומה למה שאנחנו רגילים. זה בעיקר משמעותי לקטנטנים שרגילים לבקבוק שלהם בשעה קבועה. אל תדחו את הארוחות ודאגו לאכול בשעות קבועת. גם לשינה יש משמעות להורדת לחץ וסטרס, שמרו על שעות שינה גם שלכם וגם של הילדים.

במהלך ימים רגילים ולחוצים רוב המשפחות לא יושבות לאכול ביחד. בימים אלו יש לנו הזדמנות לשבת ביחד ליד השולחן ולאכול ארוחות משפחתיות נעימות. אפשר לשלב גם את הקטנטנים סביב לשולחן עם כיסא אוכל מיוחד. לפעוטות שכבר טועמים מזון – זה זמן לחשוף בהדרגה לעוד מזונות ולכאלה שאוכלים – תוכלו לתת יותר פירות וירקות ואוכל מזין.

בחירת המזונות משפיעה כאמור על מצב הרוח. מחקרים מראים שחוסר בוויטמין B12 לדוגמה יכול ליצור עייפות ותחושת דכדוך. הקפדה על תזונה נכונה ובריאה תשפיע על התחושות שלכם.

מזונות שיעזרו להוריד את הסטרס

תה צמחים

הסבתות תמיד ממליצות לשתות תה ואכן יש לשתיית תה חמים משהו מרגיע. תה קמומיל ידוע כמשרה שינה, מרגיע, מפחית סימני חרדה, כך שכדאי שתשלבו תה בתפריט שלכם לפני השינה או סתם במהלך היום, כנראה שתוכלו היות רגועים יותר.

לתינוקות עד גיל שנה לא מומלץ לתת תה מכל הסוגים כדי למנוע הפרעה בספיגת הברזל.

דגנים מלאים וקטניות כמקור לפחמימות מזינות

התזונה הים תיכונית מאפיינת אותנו כחלק ממדינות אגן הים התיכון, נחשבת כיום בהתבסס על מחקרים רבים כמגנה מפני מחלות רבות (כמו מחלות לב, יל"ד, סכרת ). תזונה זו עשירה בדגנים (רצוי מלאים) כמו חיטה, כוסמין, שיפון, שיבולת שועל, אורז, קינואה, טף וקטניות כמו שעועית, מסוגים שונים, אפונה, חומוס, פול ועדשים המספקים אנרגיה ופחמימות מורכבות, חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים וכן נוגדי חמצון – כל אלה טובים למערכת החיסון שלנו ולכן המלצתנו היא לשלבם באופן קבוע.

פירות כקינוח לארוחה או כנשנוש בריא בין הארוחות

פירות הם מהמזונות הראשונים המומלצים לתינוקות עם תחילת הטעימות, ולא בכדי! הם מספקים ויטמינים כמו ויטמין C ומינרלים וכן סיבים תזונתיים וחשובים לביסוס הרגלי אכילה בריאים להמשך החיים. הקפידו על שילוב פירות מכל הצבעים, בין אם זה במחית לקטנטנים, כמזון אצבעות לתינוקות קצת יותר גדולים סביב גיל 8-9 חודשים וכפרי שלם לילדים גדולים יותר ולנו המבוגרים. במיוחד בעת הזו שאנו נמצאים ביחד כל בני המשפחה בבית הקפידו להגיש 2-3 מנות פרי כתחליף לקינוח מתוק לארוחה, הכינו קערת פירות חתוכים והניחו במרכז המטבח או פינת האוכל ותופתעו לגלות שהילדים יחסלו אותם בלי שתבקשו.

ירקות מכל הצבעים

בדומה לפירות גם ירקות הם בבסיסה של תזונה ים תיכונית בריאה הם מספקים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. הצבעים השונים שלהם מעידים על אותם חומרים פעילים שמחזקים לנו את מערכת החיסון כמו ליקופן שנותן את הצבע האדום, בטא קרוטן מופיע בירקות הכתומים וכלורופיל בירקות הירוקים. לכן כבר החל משלב הטעימות הקפידו לשלב ירקות שונים  ואפשרו לתינוק זמן ומרחב להתרגל לטעם החדש, גם אם זה דורש ניסיונות חוזרים ונשנים. אל תתייאשו ואל תמהרו להסיק ש"הוא לא אוהב ירקות".

שמנים

שמנים חשובים מאד כי הם מספקים חומצות שומן חיוניות, השמן המומלץ ביותר הוא שמן זית שהוא עוד מאפיין דומיננטי של התזונה הים תיכוני. כמו כן, אבוקדו וטחינה הם שמנים בריאים שכדאי לשלב בתזונה גם של הקטנים וגם של המבוגרים.

קראו עוד

למה כדאי לכם להצטרף למועדון מטרנה?

תוכן רלוונטי
חפש

עדיין לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

נסו את מנוע השאלות החכם שלנו. תמיד יש לנו משהו בשבילכם