MyFeed Personalized Content
12-6 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

משחקים וגירויים לתינוקות בגיל 9 חודשים

אז במה נשחק איתו? הפעוט השובב שלכם מחפש כל הזמן עוד ועוד אתגרים. הנה כמה רעיונות נהדרים למשחקים פשוטים ומהנים עבורו

מגדל טבעות פלסטיק – הצעצוע שאינו מאכזב לעולם. קנו לו אחד כזה. החישוקים הצבעוניים ימשכו את עיניו. הוא ירצה לגעת, להפוך, ומיד גם יבין כי יש להוציא אותם אחד -אחד מן העמוד. בשלב מאוחר יותר יהיה מסוגל להשחילם בחזרה ובשלב מתקדם גם ידע לסדרם לפי גודלם, ולנקוב בשמם והרי לכם צעצוע רב תכליתי, זול ומאתגר.

חיות קופצות – התינוק ייהנה משלל החיות והצבעים. ינסה לגעת וללחוץ ויגלה את הקשר סיבה-תוצאה שבין לחיצה לבין הופעת הדמות.

מגדל חביות – ניתן לבנות ביחד מגדל. התינוק ייהנה מאוד לפרקו . בשלב מאוחר יותר הוא ילמד לבנות לבדו. ניתן גם להחביא חבית בתוך חבית ולשחק משחקי "קוקו" שמתאימים מאוד לגיל זה.

קוביות, כוסות פלסטיק – יתאימו מאוד לאותה המטרה.

משחקי "קוקו" –שמיכה ביתית תעשה את העבודה: הניפי אותה והסתתרי מאחוריה ושאלי "איפה אמא?". התינוק יהיה סקרן להיכן נעלמת ויבקש לחזור על התגלית המרעישה עוד ועוד... כך, הלכה למעשה, הוא יבין את עיקרון "קביעות האובייקט".

ספרים – מומלצים ספרי הפעלה המערבים מגע עם חומרים שונים. טקסט מחורז יהיה נהדר. בכל ספר אשר תבחרו ייהנה התינוק מבחינת התמונות ומהקראת ה"סיפור" – שמיעת קול ההורה, האינטונציה והדפדוף בדפי הספר. אלה יעניינו אותו ויעשירו את עולמו. כמו כן, הקשר שאתם יוצרים עם התינוק בפעילות משותפת זו משמעותי ביותר.
בשלב זה כדאי להשקיע בספרים מקרטון, בד עבה או מפלסטיק, מכיוון שהתינוק עדיין בגיל בו הוא חווה את העולם דרך פיו. לכן אין טעם להשתמש בספר ש"חבל" שייהרס.

זכרו, זהו גיל בו לומד התינוק ללא הרף דרך התנסות. ככל שתחשפו אותו ליותר גירויים כך יגדל הלימוד. התינוק מתחיל להבין כי קיימת בעולם חוקיות וירבה בלחיצות על כפתורי המשחקים שבבית, על מנת להצליח לגרום לבובה לקפוץ או על מנת שהכדור יתגלגל. סקרנותו הטבעית תוליך אותו בבטחה ללימוד. תיהנו מכל יום.