MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-12 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

בטיחות בבית לקראת זחילה והליכה

אם עד עתה לא הספקתם להעלות אל המדפים העליונים את כל החפצים השבירים המועדים לפורענות, הרי שעתה הגיע הזמן לכך. תינוקכם בן תשעת החודשים משכלל במהירות את יכולותיו המוטוריות.

תינוקכם מגלה עתה כמה נהדר להיות עצמאי ונייד מוטורית. הוא עדיין תינוק אך אינו היצור חסר האונים בן החודשיים ששכב על גבו והיה תלוי בכם לחלוטין.

תינוקות בגיל תשעה חודשים יודעים ברובם כבר לשבת, לזחול, לעמוד, ויש שיודעים כבר ללכת מסביב לשולחן ולהתקדם בהליכה איטית סביבו. הזריזים אף מתחילים את צעדיהם הראשונים ! ולכן, כדאי מאוד להיות מוכנים וערוכים בטיחותית לקראת יכולות אלו.

חפצים שבירים, קטנים ורעילים שעד עתה היו מחוץ לטווח הגעתו – להעלים: לאחסן בארון או במדף גבוה בו אין סיכוי כי הקטנצ'יק יגיע אליהם.

חפצים כבדים ומסיביים כגון טלוויזיה, מערכת, ריהוט דקורטיבי וכד' – יש לחסום את גישת התינוק אליהם או לפחות לקבעם בצורה בטיחותית. יש למנוע צל של סיכוי של הגעת התינוק העומד אליהם. תינוקות נוטים לא רק לגעת אלא גם למשוך ולהזיז חפצים. תופתעו לגלות כי יש להם כוח רב לעשות זאת. כדאי מאוד לתת את הדעת על כך ולא להיות מופתעים.

כיסאות ומפות שולחן – אלה עלולים לסכן את התינוק שלומד לעמוד ולהיעזר בהם לצורך יצירת שיווי משקל. ארגנו מחדש הבית, בהתאם.

פינות חדות = סכנת נפשות – חשוב להקפיד לרפדן. התינוק הלומד לעבור מזחילה למצב עמידה ייפול פעמים רבות ויש לוודא שלא "יחטוף" מהפינות.

ארונות, דלתות, אסלות – ודאו כי הם נעולים/ות או שדלת החדר המוליכה אליהם נעולה. תתפלאו כמה יצירתי ומשוכלל יכול להיות תינוק בן תשעה חודשים.

תנור חם במטבח – שימו לעצמכם כלל ברזל לא להשתמש בו בשעה שהתינוק מסתובב. הוא עתה עלול לגעת במשטח החם. (גם התנורים המשוכללים מתלהטים בצורה זו או אחרת בשעת הפעלה !).

כלל המפתח המסכם לעניין: ארגנו ותכננו את הבית בצורה בטיחותית. מעתה התינוק שלכם רואה את העולם מגובה שונה, גבוה יותר, ויש להיערך בהתאם.

יחד עם זאת, חשוב שתעודדו את התינוק לעצמאות, לזחילה, להתקדמות ולאתגרים שעליו לעמוד בהם...

העולם הוא מקום מעניין, אך תחמו את גבולותיו עבור תינוקכם הסקרן.

ובכל מקרה,  לעולם אל תשאירו את תינוקכם לבד ! היעזרו בלול, בעת הצורך.