MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

דייסות ייעודיות לתינוקות

כפית קטנה, תזונה גדולה!
בשנת חייו הראשונה התינוק גדל ומתפתח בקצב מהיר וייחודי. השילוב של גדילה מהירה, צרכים תזונתיים גדולים ונפח קיבה קטן מדגיש את חשיבות התזונה לגדילה ולהתפתחות תקינה. 

טבלת התפתחות

כשמבינים את הפער בין הקיבולת הקטנה של התינוק מחד ובין הצרכים המוגברים מאידך, מבינים עד כמה חשוב שכל כפית שהתינוק מכניס לפיו תהיה של מזון בעל ערך תזונתי גבוה המספק לתינוק אנרגיה ורכיבי תזונה נוספים החיוניים להתפתחותו.

קיבולת קטנה  צרכים תזונתיים גדולים
רבים אינם יודעים עד כמה דייסה ייעודית לתינוקות יכולה להשתלב בתפריט היומי של התינוק מגיל חצי שנה וכדאי לתת לה מקום של כבוד:
דייסות ייעודיות לתינוקות מחויבות בתקינה מאד מחמירה למזון תינוקות ועומדת בדרישות איכות קפדניות. בנוסף, הן:

  • מכילות פתיתי דגן במרקם המותאם במיוחד לתינוקות 
  • הרכבן התזונתי הותאם במיוחד: הן מועשרות בויטמינים ובמינרלים חשובים כמו ברזל וסידן
  • ללא תוספת סוכר לבן 

כיצד נשלב דייסה בתפריט התינוק?

דייסה מתאימה לשילוב בתפריט התינוק כחלק מתפריט המוצקים אליו הוא עובר, נחשף ולומד להכיר ולגלות, וכן מהווה דרך לגוון את תפריטו היומי של התינוק.

  • כאשר מתחילים להכיר לתינוק מזונות משלימים, הדייסה מהווה דרך נהדרת לחשיפה ראשונית לדגנים מכיוון שמכינים אותה על בסיס חלב האם או תרכובת המזון לתינוק (תמ"ל) שהתינוק מכיר, מה שמקל על התקבלותה, היא יכולה גם לשמש תוספת למחית פירות או ירקות או לשילוב במתכונים שונים וכך להעשיר את המנה.
  • את הדייסה מומלץ לתת בכפית, כארוחה של ממש כמו שאר המזונות, כיוון שההאכלה בכפית חשובה לצרכים התפתחותיים כגון רכישת מיומנויות אכילת מוצקים 
  • ארוחת דייסה יכולה להשתלב כארוחת מוצקים שלישית בתפריט התינוק בנוסף למנת הפירות והירקות הנהוגות בד"כ הרכיב החלבי (חלב אם/תמ"ל) תורם חלבון איכותי החשוב לגדילה ולהתפתחות ומשלים את הדגנים לכדי ארוחה מלאה ומאוזנת עם ויטמינים ומינרלים, המותאמת לתינוקות.  

הידעת? בנוסף למרקם ולדרישות האיכות הקפדניות, דייסת דגנים לתינוקות מועשרת בויטמינים ומינרלים ומספקת לפחות 25% מצריכת הברזל* היומית המומלצת לתינוקות.

*במנה של 180 מ"ל תמ"ל+4 כפות דייסה לפי הוראות ההכנה :

טבלת ערכים תזונתיים דייסת מטרנה

* נתונים לקוחים מנוהל תזונה: לאכול ולגדול
הנחיות למעונות מגיל 3 חודשים עד 3 שנים ולמעונות רב תכליתיים עד גיל 5 שנים
 

דוגמא לתפריט המתאים לגיל 9 חודשים: 

דוגמה לתפריט
לסיכום, לא בכדי התבסס הדיקלום הידוע: סבתא בישלה דייסה ולמי לא נשאר? לדייסה יתרונות רבים במיוחד כשהיא מותאמת ומיועדת במיוחד לתינוקות. 
בתיאבון!