MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-12 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

צעצועים וחפצים - מגיל 6 חודשים

צעצועים וחפצים שונים- מגיל 6 חודשים
 

בגיל חצי שנה התינוק שלך כבר יודע לתפוס חפצים, וסביר להניח שהוא יכניס אותם לפיו, כדי "לבדוק" אותם. את לא חייבת לתת לתינוק שלך רק צעצועים לתינוקות – גם כפית יכולה לסקרן אותו מאוד. בכל מקרה שאת הופכת חפץ ביתי לצעצוע לתינוק, בדקי רק שהוא בטיחותי – שהתינוק לא יוכל לבלוע אותו (קנה המידה הוא קופסת פילם), שאין לו פינות חדות, שהוא לא נוטה להתפרק ושהוא קל.

התינוק שלך גם יוכל ללמוד הרבה באמצעות שימוש בחוש המישוש שלו. תוכלי לתת לו צעצועים רכים וקשיחים, בעלי משקל ומרקם שונים. הוא ייהנה במיוחד לשחק בהם כאשר הוא יושב בחיקך ליד השולחן. כך את מספקת לו תמיכה לישיבה נוחה, ושתי ידיו חופשיות לחקור את העולם באמצעות משחק.

משחקים פשוטים יכולים ללמד את תינוקך אמיתות מופשטות מורכבות. למשל, משחק ה"קוקו": במשחק זה את מסתירה את פנייך בשמיכה ושואלת: "איפה אמא?". את מסירה את השמיכה וקוראת "קוקו!". תינוקות אוהבים מאוד את המשחק והוא מלמד אותם למעשה את חוקי הפיזיקה הבסיסיים: דברים ממשיכים להתקיים גם כשלא רואים אותם.

תינוקות נהנים מאוד גם מצעצועים המאפשרים להם להפיק צלילים, כמו למשל רעשן או כדור שבתוכו פעמון. צעצועים לתינוקות מסוג זה גורמים לתינוק להבין שההתרחשות נגרמה כתוצאה מפעולתו שלו, ומעודדים אותו לחזור על פעולה זו. כך למד התינוק על סיבה ותוצאה, והדבר מחזק את הקשר שבין היד לעין.