MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

איך חווית הילדות שלנו משפיעה עלינו כהורים

הורים רבים נשבעים לעצמם שהם יהיו הורים "אחרים". מתוך מצוקות ילדות שחוו, דרכי גידול בהן הם גודלו והעיקו עליהם, הם מחליטים שאת ילדם הם יגדלו "אחרת". ובכן, יש הורים שאכן עומדים בכך ומשנים בצורה קיצונית את אופן גידול ילדיהם, מכיוון שחוו חוויה שלילית הזכורה להם גם בתור מבוגרים. מנגד, יש הורים שלבסוף מגיעים למסקנה שהיה היגיון מסוים בדרך בה גודלו, והם מוצאים עצמם בסופו של דבר חוזרים על אותה הדרך מתוך הכרת נכונותה.
 

כולנו ודאי מכירים את שירו של אהוד מנור, "ילדותי השנייה". אהוד מנור היטיב להעביר בשורות הקצרות של השיר הנהדר הזה את חוויותיו כאב לבתו החדשה בדגש על תחושת הילדות השנייה שהוא חש בעת גידולה.

אנו כאנשים מבוגרים שוכחים בקלות חוויות ילדות. כמה נהנינו, כמה היינו משוחררים וחופשיים, עמוסי חוויות של מגע, סקרנות ותעוזה. והנה, כאשר אנו הופכים הורים ניתנת לנו הזדמנות פז שנייה לחוות שוב את הכול דרך ילדנו. ושוב אנו מבקרים במעון הילדים, בגן, בבית ספר, במגרש המשחקים. מתחפשים, מתפלשים בארגז החול. החוויה הראשונית שלנו בתור ילד קטן חוזרת. אך עתה אנו נפגשים עם הסביבה בתור הורה, וזהו מצב חדש ומוזר בפעם הראשונה.

כיצד מגיבים הורים לדבר ?

הורים רבים נשבעים לעצמם שהם יהיו הורים "אחרים". מתוך מצוקות ילדות שחוו, דרכי גידול בהן הם גודלו והעיקו עליהם, הם מחליטים שאת ילדם הם יגדלו "אחרת". ובכן, יש הורים שאכן עומדים בכך ומשנים בצורה קיצונית את אופן גידול ילדיהם, מכיוון שחוו חוויה שלילית הזכורה להם גם בתור מבוגרים. מנגד, יש הורים שלבסוף מגיעים למסקנה שהיה היגיון מסוים בדרך בה גודלו, והם מוצאים עצמם בסופו של דבר חוזרים על אותה הדרך מתוך הכרת נכונותה.

הורים אינם מושלמים לעולם. לפיכך לא ניתן להעביר ביקורת על הורינו. יתירה מכך, אנו בתור הורים, לא פטורים משגיאות גם כן. לפיכך, כדאי תמיד לקחת את פרויקט גידול הילדים ביראת כבוד ובחשש: לא ניתן להימנע מטעויות. עם זאת, כדאי ללמוד מהן. לא כדאי להגיב בקיצוניות לשגיאות שהורינו עשו בשעת גידולנו. אם לנו היה אסור להישאר ערים עד מאוחר, היה בזה היגיון. לא כדאי לתת לילד שלנו להישאר עד 23:00 בסלון מכיוון שהדבר מפצה על חסר שלנו, בעת שהיינו ילדים.

הילדות השנייה היא בעיקר חוויות טובות. הילדות של ילדנו היא דרך נהדרת להיפטר מעול השנים שלנו. הילדות היא דרך מצוינת לחוות ולהרגיש את העולם: את המראות, הריחות, הטעמים, הטיולים, לימוד השפה. יחד עם הילד אפשר שוב לחזור לסיפורי ילדות מוכרים ומתוקים, לשירי ילדות ובקיצור – לעולם הילדות. וכל זאת, בלי להיראות מוזר ו"מתיילד", שהרי יש לך ילד בבית...

מעוניינת במידע נוסף על שבוע 33 להריון ? ניתן לקבל פרטים נוספים על שבועות ההריון השונים במאמרי האתר.