MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לבנות באות א'

בין אם אתם מעדיפים שמות מהתנ"ך או דווקא שמות מיוחדים לבנות, אולי שמות שהם יוניסקס או שמות בעלי משמעות עמוקה, לאות א' יש לא מעט שמות יפים לבנות להציע לכם.

על פי הקבלה, האות א' היא אחת מהאותיות שהן אמות היסוד – אויר, מים, אש. מדובר באותיות מעצימות עם "מנוע רוחני" גדול ביותר. נאמר שמי שמופיעה בשמו אות אחת או יותר מאותיות אלו (א,מ,ש) יהיה כזה השואף לעשייה רבה ותמיד ידאג להשיג את מטרותיו. באם אחת האותיות ניצבת בראש השם האדם יהיה גלוי לב ויאמר את כל אשר על ליבו.
לפי הנומרולוגיה, אדם ששמו מתחיל באות א' הוא אדם בעל חשיבה מקורית ועצמאית. לא שגרתי, עצמאי ואוהב לחשוב בשביל עצמו, אוהב ללמוד ונמשך לתחומי עניין יוצאי דופן, אדם עם חשיבה מעמיקה ומופשטת שיש ביכולתו להעמיק ולהמציא.

אספנו עבורכם עשרה שמות יפים המתחילים כולם באות א' כדי שתקבלו השראה לקראת הלידה של התינוקת:

 

אלמה
משמעות השם אלמה בספרדית הינה "נשמה". שם זה נושא בחובו עומק נפשי, צורך במשמעות וזיקה לרוחניות. בחירה בשם זה מבטאת את הלך רוחם של ההורים, המעניקים משמעות לחלק הרוחני בחייהם ורואים בו ערך עליון ובעל חשיבות המנחה את דרכם בחייהם. בחירת שם זה לתינוקת חדשים משקפת את שאיפת ההורים כי התינוקת נושא, השם ,תהיה אף היא בעלת שאר רוח ועומק נפשי, בעלת זיקה לתחום הרוחני בחייה, נטולת שטחיות ורדידות מחשבתית, בעלת יכולת להצבת המטרות הנכונות ובעלת שאיפה לבחור תמיד בטוב.

קראו עוד על השם אלמה

אמילי
השם אמילי הוא שם פופולארי מאוד ברחבי העולם משום שמקורו מגיע מן השפה הלטינית. משמעות השם הוא לבצע פעולה של התחרות, ועל כן מיוחס השם אל תכונות כמו שאפתנות, חתירה למצוינות, כושר מנהיגות אצילות ושימוש כדוגמא ומופת לסביבה ולקהילה. כמו כן, השם מתייחס אל מעלות של כוח, עוצמה, נחישות, יוזמה, חוזק ודומיננטיות.

קראו עוד על הם אמילי

אמבר

השם אמבר באנגלית מייצג אבן יקרה הידועה משחר ההיסטוריה ומכונה בעברית ענבר. אבן חן זו נוצרת משרף עצים שהתאבן, ובעבר שימשה כאחד המרכיבים הדומיננטיים בהליך ייצורם של תכשיטים וחפצי נוי. כמו כן, נהוג היה להשתמש באבן חן זו כמקור אנרגטי וכמקור לחימום. צבע האבן הוא צהוב- כתום נוטה לזהב, ועל כן, המילה העברית ענבר משמשת גם לתיאור גוון צהוב - כתום הנוטה לגוון מוזהב. בחירה בשם אמבר כשם לתינוקת מבטא את שאיפת ההורים כי ביתם תגדל לבת אצילית ועדינה, בעלת עוצמות פנימיות, בעלת אנרגיות חיוביות ובעלת חום פנימי המקרין על סביבותיו.

קראו עוד על השם אמבר

אלונה
השם אלונה מגיע מן השפה העברית והוא למעשה הטיה של השם אלון לצורת נקבה. השם אלון מתייחס לעץ, אשר מיניו נפוצים בארץ ישראל והוא נחשב לעץ גדול מימדים, שמשמש לעבודות בנייה וליצירת פריטים שונים עבור האדם. על כן, השם אלונה מעיד על פרודוקטיביות, מוסר עבודה ומידה גבוהה של פעלתנות ויצירה, וכן אהבת האדמה והרמוניה בין הסביבה אל הטבע. כמו כן, עץ האלון מתאפיין במידותיו הגדולות והמרשימות, ולכן יכול להעיד על תכונות כמו עוצמה, כוח, ביטחון ואצילות.
קראו עוד על השם אלונה

 

אביגיל
השם אביגיל מוזכר בתנ"ך ומשמש כתיאור לדמות התנכית אביגיל אשת דוד המלך, אך בנוסף, לשם משמעות מילולית בעלת עוצמה רבה. אביגיל הייתה דמות תנכית מרכזית ונודעה בשם יופייה הרב ובזכות יושרה, חוכמתה וצדיקותה, כפי שמסופר בספר שמואל א', פרק כ"ה, פסוק ג', "וְשֵׁם הָאִישׁ נָבָל, וְשֵׁם אִשְׁתּוֹ אֲבִגָיִל; וְהָאִשָּׁה טוֹבַת-שֶׂכֶל וִיפַת תֹּאַר". כמו כן, משמעותו המילולית של השם מתייחסת אל שילוב המילים "אבי" ו – "גיל", כלומר, אבי או משפחתי או בוראי, הוא מקור לשמחה גדולה.

קראו עוד על השם אביגיל

אמה
השם אמה מבטא בשפה הגרמנית שלמות, אוניברסליות ואינסופיות. בחירה בשם אמה כשם לתינוקת חדשה משקפת אמביציה, שאיפה לשלמות, זיקה לרוחניות ושאיפת לעולם הרמוני ונטול מלחמות. כינוי תינוקת בשם אמה מבטא את שאיפת ההורים כי ביתם תגדל לבת אמביציונרית, שעדיה לגדולות, הדורשת מעצמה את המיטב וחותרת להתקדמות בכל תחום בחייה. במקביל, שם זה משקף את שאיפת ההורים לבת בעלת אופי מעמיק שאיננה רדודה ומעניקה משמעות לרבדים הנפשיים - רוחניים במהלך בחייה.

קראו עוד על השם אמה

אלה
אלה הוא שם הלקוח מן התנ"ך ומן השפה העברית ומשמש לתיאור של סוג עץ, אשר זניו נפוצים בישראל, כפי שמתואר בספר יהושע, פרק ד', פסוק י"ג "תַּחַת אַלּוֹן וְלִבְנֶה וְאֵלָה, כִּי טוֹב צִלָּהּ". עץ האלה מאופיין בתפרחת עשירה ועבה ועל כן, ידוע כמחסה מפני השמש בכך שמעניק מרחב גדול של צל. השם נקשר למשמעויות של ביטחון, הגנה, מחסה ובית, בצל הטבע הפראי ומיוחס אל הקשר של האדם עם האדמה ועם סביבתו.
קראו עוד אל השם אלה

אודיה
השם אודיה מורכב מהמילים "אודה" ו "יה". שם זה מבטא תחושת הודיה עמוקה לבורא העולם, כפי שמוזכר גם בלשון התנ"ך בספר התהילים: "פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה י-ה". (תהילים, קי"ח, י"ט). בחירה בשם אודיה משקפת את עומק רגשות ההודיה שחשים ההורים כלפי בורא העולם עם הולדת הבת החדשה שהעניק להם. כמו כן, בחירה בשם זה מבטאת את תקוותם ותפילתם של ההורים כי ביתם תדע תמיד להכיר בטובות ובחסדים מאת האל ולהודות עליהם.

קראו עוד על השם אודיה

אדוה
השם אדוה לקוח מן השפה העברית ומשמש לתיאור תופעת טבע של תנודות מים קטנות, אשר נוצרות במקווי מים כמו ים או אגם. לתופעה זו מוענק יחס מיוחד בתרבות, והביטוי "אדות הגלים" משמש לתאר יופי נצחי וקסום, אשר מעיד על פלא הבריאה והטבע. השם מיוחס אל תכונות כמו עדינות, ענווה, חמלה, יראת שמיים והענקת כבוד אל הסביבה האנושית והטבעית גם יחד.
קראו עוד על השם אדוה

אלית
השם אֵלִית נגזר מהמילה "אל" והוא נושא בחובו קונוטציה מודגשת של זיקה לרוחניות, אמונה, שאיפה לעומק נפשי ותפילה לברכת האל אשר תלווה את חיי התינוקת נושאת השם. השם אָלִית נגזר משמו של עשב מרעה המשתייך למשפחת הדגניים ומתאפיין בגבעולים עדינים. בחירה בשם זה מבטאת זיקה לטבע, שאיפה לעולם פסטורלי והרמוני ותקווה כי התינוקת נושאת השם תגדל לבעלת אופי שלוו ורגוע, עדינה ואצילית, בעלת שליטה עצמית, חלקה ונטולת זיופים, מחוברת לטבע ולערכי השמירה עליו, בעלת יכולת נתינה לסובב ובעלת שאיפה להיטיב עם זולתה. קראו עוד על השם אלית

רעיונות נוספים לשמות לבנות, מחכים לכם כאן.