MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות וינטג': שמות של פעם שנשארו אהובים

אתם מחפשים שם שורשי ותנ”כי אבל גם עדכני? מסתבר שישנם שמות שנשארו רלוונטיים ואהובים כבר יותר מ- 70 שנה. רשימת שמות שתמיד אוהבים

כל מי שנכנס בשנים האחרונות לגן מבחין בתופעה מעניינת, שמות ישראלים ושמות יוניסקס מככבים בגן. נעם, יובל, תומר ועומר, שהיו פעם שמות של בנים, הפכו בשני העשורים האחרונים גם לשמות של בנות. איך זה היה בשנים הראשונות להקמת המדינה ואיזה שינוי עברו שמות הילדים מראשית המדינה ועד היום ובעיקר אילו שמות נשארו אהובים כל השנים הללו?

בשנת 1948, כשדוד בן גוריון הכריז על הקמת המדינה יצאו לרחוב ילדים ולרובם שמות מסורתיים, לא תמצאו שם את נעם הבת ואפילו לא את נעם הבן. השמות הנפוצים בשנות ה 50 למדינה היו- משה, אברהם, יוסף, יעקב ויצחק לבנים ורחל, שרה, אסתר, חנה ומרים בנות. אבל תתפלאו כמה מהשמות האהובים משנת 1948 עדיין נפוצים ואהובים גם היום. מיכאל למשל או מיכל תמיד נמצאו ברשימות השמות האהובים.

עד שנת 1979 ניתן לראות יותר שמות תנכיים ברשימה משמות אחרים. בשנת 1979 חל מפנה ושמות ישראלים קצרים יותר וחדשים נכנסו לרשימה והפכו לרוב בה. אם אתם מחפשים התחבר לישראליות של פעם ועדיין לבחור שם עדכני הנה כמה רעיונות ושמות אהובים בכל הזמנים:

השמות הכי נפוצים בשנות ה 50

משה – מדובר בשם הכי נפוץ בישראל. הוא מככב ברשימה של 50 השמות הנפוצים יותר מ 70 שנים! מתוכן הוא היה השם הנפוץ ביותר, כלומר מקום ראשון ברשימה יותר מ 19 שנים. השם משה עדיין מככב ברשימות השמות הנפוצים. יש ערים בישראל שהוא עדיין השם הנפוץ ביותר. אז אם אתם מתחברים לשם הוא כנראה השורשי והישראלי ביותר מבין השמות.

שמות שהיו אהובים בהקמת המדינה ועדיין נמצאים ברשימת השמות הנפוצים הם: אברהם, יוסף, יעקב ויצחק. אם אתם מחפשים שמות ישראלים יותר וקלילים תוכלו למצוא לא מעט שמות ישראלים אהובים כבר שנים:

אורי: משנת 1948 השם אורי נמצא ברשימת 50 השמות האהובים. הוא ממשיך להיות שם אהב גם בשנים האחרונות.
יאיר: גם יאיר הוא שם אהוב משנת 1948 ונשאר ברשימת השמות האהובים שנים.
מיכאל- מיכאל הוא שם אהוב עוד מהקמת המדינה. הוא נמצא שנים ברשימת השמות הנפוצים ואהובים. אם אתם מתחברים לשם הוא יכול להיות בחירה מעניינת לשם ישראלי ויהודי שורשי שמוזכר בתנ"ך.

אילו שמות לבנות ממשיכים להיות אהובים כבר 70 שנה?

חלק משמות הבנות שהיו בשנות הקמת המדינה דווקא נשארו רלוונטיים ואפילו עשו קאמבק בשנים האחרונות. אמנם אנחנו רואים פחות שושנה ורחל אבל תמר או רות ונעמי הם בהחלט שמות שנמצאים גם היום ברשימת השמות המועדפים והאהובים על הורים .

תמר – החל משנת 1948 אנחנו יכולים לראות את השם תמר ברשימת השמות האהובים. עד היום השם מככב ברשימה והוא כנראה מהשמות שהזמן לא משפיע עליו והוא רלוונטי תמיד.

רות – גם רות נמצאת ברשימת השמות האהובים החל משנת 1948. בשנת 1948 השם הגיע למקום השביעי. גם היום השם נמצא ברשימה ולמעשה הוא נמצא בה יותר מ 40 שנים.

מיכל – החל משנת 1948 ניתן לראות את השם מיכל ברשימת  50 השמות האהובים. בשנים 1969-1971, 1973 ו-1974 מיכל נמצאת במקום הראשון, חלק טוענים שהשיר למה צחקה מיכל השפיע על בחירת השם וחלק טוענים שמלחמת יום כיפור העלתה את השם שוב בדרוג (מיכל ראשי תיבות של מלחמת יום כיפור לזכר). מה שבטוח שמשנת 1948 ועד היום תוכלו למצוא בגנים ילדות העונות לשם מיכל והוא כנראה שם שיישאר כאן עוד הרבה זמן.

עלמה – בעשור האחרון השם עלמה נמצא ברשימת 50 השמות הנפוצים בישראל. מדובר בשם שחוזר להיות נפוץ, אחרי שמספר עשורים הוא נחשב למיושן

בחירת שם היא כנראה משימה קשה, אבל מסתבר שאפשר לפעמים לחזור לשמות של דור הסבתות והסבים שלנו ולקבל השראה טובה.