MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

בחירת שם לילד

בזמן שבוע 39 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת על סוגיית בחירת שם לרך הנולד כהכנה ללידה. למידע ופרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר מטרנה.

הכנה ללידה – בחירת שם לילד

סוגיית בחירת השם לילד היא עניין מעניין ומגוון ביותר. יש זוגות ביניהם יש הסכמה מראש איך לקרוא ליילוד, מייד עם היוודע ההיריון, ויש זוגות המתווכחים על השם שבועות לאחר הולדת התינוק. ישנם זוגות המעדיפים להנציח את יקירם שנפטר על ידי הענקת שמו לתינוק ויש שנמנעים מכך, ומעניקים שם לתינוקם על שם קרוב שעדיין חי.

נושא בחירת השם לילד טעון מבחינה רגשית, והוא בעל משמעויות מרחיקות לכת לגבי ההורים ולגבי הילד עצמו, לכל ימי חייו. מכאן החשיבות הרבה אשר מייחסים לבחירה.

שם חייב להיות בעל מטען חיובי להורים, שכן אם לשם קונוטציה שלילית אין סיכוי שההורה יבחר בו עבור ילדו.

לעיתים נושאים ילדים מטען כבד בדמות שמם, כל ימי חייהם. מדובר בגחמה או בטרנד שההורים אמצו בזמנו, ולכן הילד סוחב עימו שם בלתי רגיל בעליל, שלא לומר מוזר. נכון, להיות מקורי הוא דבר חיובי, אך לעיתים למקוריות עלול להיות מחיר אותו ישלם הילד.

כיום לא ניתן להבדיל בין שם המאפיין בנים לבין שם אופייני לבנות – הכול מקובל. אם אתם עדיין מבקשים שם זכרי מובהק תצטרכו להתאמץ ולחפש כזה, היות ששמות כמו עמית, הראל, או יובל אומצו כבר מזמן לטובת הבנות...

בחירת שם ליילוד מהווה גם סוגיה בעולם היהדות, בעולם הגימטריה, בעולם הנומרולוגיה ובעוד תחומים רבים.

אכן, לכל איש יש שם, והשם שתבחרו עבור ילדכם ייצג אותו כל ימי חייו ויספר את סיפורו. יש האומרים כי השם משפיע על מהות האדם. לכן, אין פלא כי סוגיית בחירת השם לתינוק היא סוגיה מורכבת וטעונה שהורים מתחבטים בה רבות.