MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

התינוק שלכם פולט?

שאלות נפוצות על התופעה השכיחה ודרכי התמודדות.
 

רב התינוקות פולטים לפחות פעם ביום, אבל כשהתינוק פולט בתכיפות הורים רבים מתחילים לדאוג: האם הוא מקבל מספיק אוכל, האם זה מפריע לו והאם פליטות מרובות ישליכו על קצב הגדילה שלו. אם אתם חשים הזדהות ורוצים לדעת כיצד להבחין אם התופעה תקינה או לא ומה ניתן לעשות, הנה כתבה שתעניין אתכם.

מהי תופעת הפליטות ועד כמה היא שכיחה?

תינוקות רבים פולטים מיד לאחר הארוחה או אף עד כשעתיים לאחריה וזוהי תופעה פיזיולוגית נורמלית שכמעט כל הורה שני מדווח עליה. הפליטות מתרחשות בעיקר עקב חוסר בשלות תפקודי של הסוגר הממוקם בין הקיבה לושט, המאפשר למזון הנוזלי שהתינוק אוכל (חלב אם או תחליף חלב - תמ"ל), לעלות חזרה במעלה הושט אל הפה. לפחות 20% מהתינוקות פולטים למעלה מפעמיים ביום במשך 3 שבועות ברצף ואף יותר מכך ועדיין גדלים ומתפתחים באופן תקין.

לחצו כאן כדי לגלות עוד אודות מטרנה A.R עם הרכב ייחודי לתינוקות פולטים

עד איזה גיל תינוקות פולטים?

תופעת הפליטות רווחת אצל תינוקות אפילו עד גיל שנה. במרבית המקרים, הפליטות חולפות מאליהן כשהתינוק בן 6-12 חודשים כאשר הוא כבר אוכל  מזון מוצק  בנוסף לחלב אם או תמ״ל ומחזיק עצמו באופן יציב.

איך יודעים אם הכל תקין?

כל עוד התינוק בריא בדרך כלל, עולה במשקל באופן תקין ומתפתח כמו שצריך - אין סיבה לדאגה. מדובר בתופעה מטרידה, אך לא מזיקה או מסוכנת.

יחד עם זאת,  כדאי להתייעץ עם רופא הילדים ולהבין האם יש צורך בשינוי התנהגותי או תזונתי על מנת להקל.

האם יש דרך להקל ולמתן את התופעה?

לשמחתכם, בהחלט כן!

ראשית, באשר לאופן ההאכלה: רצוי להאכיל את התינוק במנות קטנות, בקצב שאינו מהיר מדי, כשראשו מוגבה ולא בשכיבה . בסיום הארוחה כדאי להשאירו זקוף ולא למהר להשכיבו . בנוסף, יש להגביה מעט את מזרן המיטה וכמובן להקפיד על סביבה נקייה מעישון.

שנית, באשר לתזונה: אם התינוק שלכם יונק - המשיכו כך. במקרה שהתינוק ניזון מתמ"ל מומלץ להיוועץ עם רופא בנושא מעבר לתמ"ל מסוג AR המיועד לפליטות. תמ"ל אלו מכילים את כל הרכיבים הנחוצים לגדילה והתפתחות, ובנוסף מאופיינים במרקם סמיך יותר אשר מסייע למזון להישאר זמן רב יותר בקיבה.


להזמנת קופון מטרנה A.R >>