MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לבנים באות א'

בין אם אתם מעדיפים שמות מהתנ"ך או דווקא שמות בינלאומיים לבנים, אולי שמות לבנים מהטבע או שמות שעם השנים קיבלו משמעות יוניסקס, לאות א' יש לא מעט שמות יפים לבנים להציע לכם.
 

על פי הקבלה, האות א' היא אחת מהאותיות שהן אמות היסוד – אויר, מים, אש. מדובר באותיות מעצימות עם "מנוע רוחני" גדול ביותר. נאמר שמי שמופיעה בשמו אות אחת או יותר מאותיות אלו (א,מ,ש) יהיה כזה השואף לעשייה רבה ותמיד ידאג להשיג את מטרותיו. באם אחת האותיות ניצבת בראש השם האדם יהיה גלוי לב ויאמר את כל אשר על ליבו.
לפי הנומרולוגיה, אדם ששמו מתחיל באות א' הוא אדם בעל חשיבה מקורית ועצמאית‮. לא שגרתי, עצמאי ואוהב לחשוב בשביל עצמו, ‬אוהב ללמוד ו‬נמשך לתחומי עניין יוצאי דופן‮, אדם עם חשיבה מעמיקה ומופשטת שיש ביכולתו להעמיק ולהמציא.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
אספנו עבורכם עשרה שמות יפים המתחילים כולם באות א' כדי שתקבלו השראה לקראת הלידה של התינוק שלכם:

אייל

השם אייל יכול להיכתב גם בשם איל, הוא שם של בעל החיים, הנקרא גם צבי, אשר מסמל עוצמה, בשל גודלו המכובד וקרניו הגדולות והמרשימות. האייל הוא בעל חיים המוזכר פעמים רבות בתנ"ך בהקשרים של מקרים שונים, בהם מיוחסות לבעל החיים תכונות הקשורות לכוח ולחוזק. בספר ויקרא, פרק ה, פסוק י"ח, מוזכר האייל כחיה המובאת מהצאן - "והֵבִיא אַיִל תָּמִים מִן-הַצֹּאן", ובספר תהילים מסמל האייל אצילות וגבורה - "נֶחְשַׁבְתִּי, עִם-יוֹרְדֵי בוֹר; הָיִיתִי, כְּגֶבֶר אֵין-אֱיָל", פרק פ"ח פסוק ה.
קראו עוד על משמעות השם אייל

איתי

מקורו של השם איתי הוא בתנ"ך והוא מייצג שתי דמויות תנ"כיות, אשר היו נאמנות לדוד המלך ומייצגות ערכים של אומץ, נאמנות, שאפתנות וכוח. הראשון הוא איתי הגיתי, שדבק באמונתו לדויד המלך, והלך אחריו גם שהדבר סיכן את חייו, כפי שנאמר בספר שמואל ב', פרק ט"ו, פסוק כ"ב, "וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל-אִתַּי, לֵךְ וַעֲבֹר; וַיַּעֲבֹר אִתַּי הַגִּתִּי, וְכָל-אֲנָשָׁיו, וְכָל-הַטַּף, אֲשֶׁר אִתּוֹ", על כן דוד המלך העניק לו את הזכות לפקד על חלק נכבד מצבאו. הדמות השנייה היא איתי בן ריבי, הנזכר גם הוא בספר שמואל ב', פרק ב', פסוקים כ"ג- כ"ט, "אִתַּי בֶּן־רִיבַי מִגִּבְעַת בְּנֵי בִנְיָמִן".
קראו עוד על משמעות השם איתי

אלמוג

השם אלמוג מכיל משמעויות רבות ומקורו בשפה העברית. הוא לקוח גם מעולם החי, שם מסמל בעל חיים ימי, וגם מעולם הצומח, בו הוא נקרא בשמו של עץ בעל סגולות רפואיות מיוחדות. השם מורכב משתי מילים – המילה "אל" המתייחסת לאלוהים, אך יכולה להתפרש גם כפעולה המבקשת "לא לעשות", ומהמילה "מוג", שמתארת אדם חששן ופחדן. לכן, השילוב בין השניים מסמל למעשה חוסר פחד, עוצמה, אומץ וכוח.
קראו עוד על משמעות השם אלמוג

ארבל

ארבל הוא שמו של הר גבוה הממוקם בסמיכות לכינרת. אחד מחכמי המשנה הידועים שמקורו בהר הארבל היה ניתאי הארבלי שדבריו נכללים בפרקי אבות: "נתאי הארבלי אומר: הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע ואל תתיאש מן הפורענות" ( מסכת אבות א', ז'). השם ארבל מבטא זיקה עמוקה לארץ ישראל ולטבע בכלל ומתאים ביותר להורים המחפשים שם המזוהה באופן מודגש עם ארץ ישראל ועם ספר התנ"ך. מעבר לכך, השם ארבל מתאים להורים השואפים כי בנם ילך בדרכו של ניתאי הארבלי ויקפיד על יצירת קשרי חברה עם דמויות חיוביות בלבד שיתרמו לו מכל הבחינות.
קראו עוד על משמעות השם ארבל

ארי

ארי הוא כינוי מקוצר לאריה, אשר מופיע גם בתנ"ך: "אָמַר עָצֵל אֲרִי בַחוּץ בְּתוֹךְ רְחֹבוֹת אֵרָצֵחַ" (משלי, כ"ב, י"ג). תכונותיו של האריה, מלך החיות, משפיעות גם על השם ארי. בעקבות כך, השם ארי מסמל מלכות, הדר, עוצמה, כוח, נכבדות וחשיבות. בהתאם לכך, בחירה בשם ארי משקפת את זיקת ההורים לעולם החי ומבטאת את שאיפתם כי בנם הרך יישא באישיותו את תכונותיו הייחודיות של הארי ויהיה בעל עוצמה פנימית, חינני ומלא בהדר, בעל נטייה למובילות ולמנהיגות ובעל נכבדות מודגשת.
קראו עוד על משמעות השם ארי

ארד

השם ארד מופיע כשם גברי בתנ"ך. דמות המוזכרת בשם זה הוא אחד מבני בנימין: "וּבְנֵי בִּנְיָמִין בֶּלַע וָבֶכֶר וְאַשְׁבֵּל גֵּרָא וְנַעֲמָן אֵחִי וָרֹאשׁ מֻפִּים וְחֻפִּים וָאָרְדְּ" בראשית מ"ו כ"א. כמו כן, השם ארד משמש כשם נרדף לברונזה - סגסוגת המורכבת מעופרת ומנחושת אשר מתאפיינת בצבעי חום - אדום ומשמשת לייצור של כלי מתכת. בהתאם לכך, השם ארד מייצג זיקה לתנ"ך ולשבטי ישראל. ברבדים העמוקים יותר, בשם ארד תכונות של עוצמה, חוזק וכוח. הבחירה בשם ארד משקפת זיקה של ההורים לתנ"ך אות שאיפתם כי בנם / ביתם יהיו בעלי אופי יצוק וחזק כארד - ברונזה.
קראו עוד על משמעות השם ארד

אלון

אלון הוא עץ הכולל עשרות מינים ששלושה מתוכם נפוצים בישראל. אלון מסמל כוח, יציבות וחוסן וחלק מסוגיו הם נשירים בעונת החורף וצומחים שוב בעונת הקיץ. תכונותיו הבולטות של עץ האלון מוזכרות בתנ"ך. הנביא עמוס (ב', ט') מתאר את עץ האלון כסמל לחוסן: "וְאָנֹכִי הִשְׁמַדְתִּי אֶת הָאֱמֹרִי מִפְּנֵיהֶם אֲשֶׁר כְּגֹבַהּ אֲרָזִים גָּבְהוֹ וְחָסֹן הוּא כָּאַלּוֹנִים". הנביא ישעיה מתייחס לתכונת הנשירות של האלון כדימוי למצבה של שארית הפליטה של עם ישראל: "וְשָׁבָה וְהָיְתָה לְבָעֵר כָּאֵלָה וְכָאַלּוֹן אֲשֶׁר בְּשַׁלֶּכֶת מַצֶּבֶת בָּם זֶרַע קֹדֶשׁ מַצַּבְתָּהּ" (ישעיהו ו, י"ג). בחירה בשם אלון מבטאת את שאיפת ההורים לגאולת העם ואת תקוותם כי בנם יהיה בעל אופי חסון ויציב.
קראו עוד על משמעות השם אלון

אילן

השם אילן נגזר מעולם הצומח והוא כינוי לעץ רחב מידות. האילן הוא עץ רב שנתי, בעל גזע חזק ורחב, שממנו צומחים הענפים העבים וצמרתו מלאה בעלים, המשווים מראה של שיח. העץ מסמל את עוצמתו של הטבע, ולכן נהוג לייחס אליו במקורות ובספרות, תכונות של יציבות, עמידות, חוזק וצמיחה. הענקת שם זה מבשרת עתיד פורח, מקורי ומתחדש, המשקף חיים יציבים ומעניינים כאחד.
קראו עוד על משמעות השם אילן

אדם

השם אדם, מיוחס לאדם הראשון שנברא בשבעת ימי הבריאה, ומייצג מבחינה מילולית ייצור אנוש שהוא בן אדם זכר. השם מוזכר לראשונה בספר בראשית ב', פסוק ז': "וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה". משמעות השם אדם, היא למעשה נגזרת מהמילה אדמה, שהיא מקור בריאתו של אדם. אדם היה בן זוגה של חווה, האישה הראשונה, והשם למעשה מייצג תחושה של התחלה וראשוניות, המובילה לפריחה, ניסוי ותעייה, והובלת תהליכים, אשר מונעים מרצון חופשי ומקוריות. שם זה הוא בינלאומי בגלל המשמעות העצומה והמיוחדת שלו, ובכך מסמל חיבור עם יתר הבריות והתרבויות.
קראו עוד על משמעות השם אדם

אבנר

אבנר הוא שם גברי תנכ"י. דמות בולטת בשם זה המוזכרת בתנ"ך הוא אבנר בן נר - שר צבא שאול הידוע כדמות אמיצה, נחושה, תקיפה ונאמנה. "וְכִרְאוֹת שָׁאוּל אֶת דָּוִד יֹצֵא לִקְרַאת הַפְּלִשְׁתִּי אָמַר אֶל אַבְנֵר שַׂר הַצָּבָא בֶּן מִי זֶה הַנַּעַר אַבְנֵר..." (שמואל א', י"ז, נ"ה). הבחירה בשם אבנר משקפת את שאיפת ההורים כי בנם הרך יהיה בעל אופי מוצק, כריזמטי, בעל כושר מנהיגות, אמיץ, חזק, נחוש ובטוח בדרכו. מעבר לכך, השם אבנר מורכב מצירוף המילים "אב" ו "נר" ומתאים להורים אשר מעוניינים להנציח את זכרו של אחד מסבי התינוק כאשר שם התינוק משמש כנר נצחי לעילוי נשמתו.
קראו עוד על משמעות השם אבנר

מחפשים עוד השראה לשמות? חזרה לעמוד שמות לבנים