MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

"אחרי הכל את שיר": שירים שהשפיעו על בחירת שמות

מסיוון ועד רוני ומאיה- השירים הכי מפורסמים שהצליחו להשפיע על בחירת שמות בישראל

קשה להאמין כמה שירים משפיעים עלינו ועל בחירת השמות שאנחנו נותנים לילדים. שיר אהוב יכול לגרום להורים לבחור בהשראתו שם לתינוק שנולד. שימו לב כמה ילדות בשם מאיה שנקראו על שם השיר האהוב של שלום חנוך וכמה הורים שרו למאיות השונות את השיר לפני השינה.

מאיה היא לא היחידה גם "שיר לשירה", שזכה לכמה ביצועים, ביניהם אחד המרגשים של קורין אלעל, הפך לקלסיקה ולשיר אהוב ומעורר השראה להורים. יהונתן גפן כאבא צעיר כתב בפשטות שיר לשירה ביתו עם הבטחה לעולם חדש וטוב. את העולם הטוב אולי הוא לא הצליח לבנות לה אבל בהחלט השאיר לכולנו שיר מרגש. משנת 2000 ועד 2012 השם שירה כיכב כשם האהוב ביותר והנפוץ ביותר בקרב האוכלוסייה החילונית, ולשיר כנראה יש השפעה לא קטנה על כך.

"עולם חדש וטוב אני אתן לך.
כבר במבט כחול את מגלה,
כמה חשוב לראות פתאום חצי ירח
קורץ צהוב צהוב מתוך האפלה".

אהוד מנור הפזמונאי המוכשר כתב רבות על ילדותו אבל גם הקדיש לבנותיו שירים. גלי ביתו הבכורה זכתה לשיר מרגש ואהוב על שמה. השיר זכה בפסטיבל הילדים בשנת 1971, בשנים שהפסטיבל היה הפקה צנועה הרבה יותר ובאמת כללה ילדים שרים.

"בואי גלי,
בואי גלי לי,
מאין הצחוק המתוק?
בואי גלי,
בואי גלי לי,
גם אני עוד רוצה לצחוק".


גם ליבי האחות הקטנה של גלי וביתו השנייה של אהוד מנור זכתה לשיר – "אחותי הקטנה". מדובר על אחד משירי הילדים האהובים ביותר בשנות ה 80 . אמנם גלי וליבי לא נמצאים בראש רשימת השמות הנפוצים בשנים האלה אבל בהחלט ניתן לראות בשנים הללו עלייה במספר ההורים שקראו לילדים ליבי וגלי, שמות שהיו פחות נפוצים באותה תקופה.

סיוון - אחד מעשרת השמות הנפוצים ביותר לבנות בשנות ה 80

יגאל בשן הזמר האהוב שנפטר לפני שנה, השאיר לנו שני שירי אהבה מקסימים לנשים ואיתם שמות שהפכו לנכס. שיר אחד נכתב למיקה אישתו שנישאה לו וחיה איתו עד יום מותו- "מיקה, מיקה, מי כמוך, מי כמוך איתי", שר בשן והפך את השם לשם אהוב. וכמובן סיוון. אנחנו בטוחים שרוב הבחורות העונות לשם סיוון לא רק מכירות את השיר גם יודו שהן נקראו סיוון בהשראת השיר. השיר סיוון נכתב על ידי שמוליק צ'יזיק שקרא לשיר "סיוון", כיוון שהשם סיוון היה בעל צליל דומה לסוזן, הגרסה הראשונה של השיר שהייתה באנגלית. השיר יצא לאור בשנת 1981, ונכלל באלבום "סיוון" של יגאל בשן ולהקת ברוש.

בין השנים 1980 ל- 1990 העשור בו השיר כיכב, השם סיוון היה אחד מעשרת השמות הנפוצים לבנות.

אלה- שם של ילדה או מדינה

דפנה ארמוני שרה את השיר המוכר "אלה" שהפך ללהיט. לימים התברר שלעומת שירים אחרים שהזכירו נשים או ילדות כאן הכוונה הייתה בכלל לשיר על המדינה. זה שיר שמדבר על המדינה ועל היחסים שלה עם הגבר המבוגר יותר, בעל הניסיון - ארצות הברית. כששלום חנוך כתב את השיר הוא כתב בכותרת ישראלה ולא אלה. מעניין ששנים אחרי כמעט כל מי ששומע את השיר עדיין שומע שיר על אהבה ומערכת יחסים.

שירים על שמות לבנים מפורסמים

לא רק שירי בנות מעוררי השראה להורים, יש גם כמה שירי בנים, אם כי פחות משירי הבנות המוכרים. אחד השירים הוא שירו של שימי תבורי לבנו אלירן. מאז שנים עברו, אלירן תבורי הפך לסלב בזכות עצמו אבל השיר נשאר שיר אהוב ומוכר.

"אלירן איתי בתוך ביתי,
אלירן שלי, בנישמתי הוא בא אלי,
אל תוך חיי
אני נושא בשתי ידי את אלירן שלי".

גם הזמר משה בקר, הקדיש שיר לבנו הבכור. את השיר המקסים על גיא, שנקרא כמובן גיא, אותו כתבה נעמי שמר.

"גיא, אתה ואני ודי.
אני ואתה על כל המיטה הזוגית,
זו שעה חגיגית,
גיא תינוק תנ"כי בחיי".

יונתן שפירא הטייס מוכר לכם? אם השם נשמע מוכר אז כנראה שמעתם את איה כורם שרה לאהוב המיתולוגי האמיתי שלה שיר- "כי אמא לא הכירה את יונתן שפירא" ששבר לאיה את הלב.

גם איתי ש"לא מתעסק ברגשות יותר מדי" האקס של קרן פלס זכה לשיר מוכר והפך את השם איתי לאהוב עוד יותר. לא ברור אם בזכות השיר או שהשיר רק חיזק את המעמד של השם איתי כנפוץ ביותר החל משנת 2000 ועד 2013

רוצים להיזכר בעוד שירים: הנה רשימה חלקית של שירים עם שמות


אלה – דפנה ארמוני

גיא – משה בקר

אלירן- שימי תבורי

שיר לשירה- יונתן גפן
שלום חנוך – מאיה
יוסי בנאי – רינה
אריק אינשטיין – אחינועם לא יודעת
אירק איינשטיין- הגר
יזהר אשדות – נעה של הים
אביב גפן – אילנה
אריאל הורוביץ – איה
אריאל הורוביץ – רנה
נועם קניאל – גלי
אתי אנקרי – מיכאל
אייל גולן- ליאם
אטרף – ענבל
יגאל בשן – סיוון
סמיר שוקרי – רונה
גזוז – רוני
אריק איינשטיין- אבישג
צביקה פיק – אני אוהב אותך לאה