MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

מאחורי השמות: שמות לבנות עם משמעות

שמות לבנות לא פעם נושאים בתוכם משמעות רבה. משמעות זו ניתנת על ידי ההורים, בעקבות אמונה, תרבות או עבור התינוקת לכשתיגדל. אספנו עבורכם 10 שמות לבנות עם משמעות, שיעניקו לכם השראה בבחירת השם לתינוקת החדשה.

יש הורים שלא מייחסים משמעות רבה לשם אותו הם בוחרים עבור ביתם. מבחינתם שם הוא צליל שמלווה ומהדהד עבור ביתם ואין לכם כל רצון וצורך להעמיס משמעויות משלהם על אדם אחר שרק הגיע לעולם.
לעומתם, הורים רבים מייחסים לשם המוענק לילדיהם משמעות רבה. משמעות יכולה להיות כזו של זיכרון - על שם אדם שנפטר, אולי על שם מקום אליו מתגעגעים. משמעות יכולה להיות מעיין צידה לדרך, כמו משימה אותה מייעדים ההורים עבור ביתם. משמעות גם יכולה להיות רצון של ההורים להאדיר את ביתם ולשוות לה מעמד מיוחד, שהרי היא הכי מיוחדת עבורם. 
על פי התנ"ך, לשמות נודעת משמעות רבה. כך למשל, שמה של שרי שונה לשרה כדי שתוכל להרות. כמו כן, הורים נוהגים להוסיף לשמות של ילדיהם שמות של אריכות ימים כמו חיה למשל.


משמעות השם אורי לבת

משמעות השם אורי לבת היא כפולה. מצד אחד: האור שלי, מה שמרמז על חיבור אינטימי של ההורה עם ביתו. מצד שני, השם אורי מכיל גם משמעות אחרת - הפיצי אור, זרחי, האירי. בתנ"ך מוזכר הפסוק: קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ וּכְבוֹד יְהוָה עָלַיִךְ זָרָח (מ"ג ישעיהו ס א)
השם אורי הוא בעל כוח ומייצג אנרגיה אלוהית, חזקה ובעלת עוצמה מיוחדת.

לשמות נוספים לבנות באות א'


משמעות השם רעות לבת

השם רעות הוא שם מיוחד במינו ומגיע מן השפה העברית, שם משמש כביטוי המתאר חברות אמת וקרבה חזקה. ערכי הרעות מעידים על מסירות, נאמנות, שותפות גורל, אהבה גדולה וחיבור עמוק בין קבוצה החותרת למטרה מסוימת. המילה רעות השתרשה מאוד בתרבות הישראלית ונועדה לתיאור מסירות הנפש של הלוחמים על בטחונה של המדינה. על כן, השם מכיל משמעותיות חזקות הנקשרות אל ההיסטוריה היהודית ואל ערכי חברות והתנהגות בחברה.


משמעות השם הילה לבת

השם הילה נגזר מן השפה העברית והמקרא והוא בעל משמעות ייחודית במינה, משום שהוא מתאר למעשה את המעגל שמסביב לאור, הנראה בעיניהם של המתבוננים. בתנ"ך מתוארת ההילה בהקשר למשה רבנו, "וַיַּרְא אַהֲרֹן וְכָל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶת-מֹשֶׁה, וְהִנֵּה קָרַן, עוֹר פָּנָיו", ספר שמות, פרק ל"ד, פסוק ל'. השם מביא עימו משמעויות בעלות עוצמה כמו הקרנת אור ותקווה לסובבים, טוב לב, נועם הליכות וטוהר מידות, ותחושות של פאר, הוד והדר.


משמעות השם נויה לבת

השם נויה לקוח מן השפה העברית ומתאר יופי, פאר, חן, אסתטיקה והדר. השם מתאים גם לבנים וגם לבנות, ומקורו הוא בשם ובמילה "נוי". הוספת האות "ה" למילה נוי, יוצרת את השם נויה, ומעניקה לו גם מימד של קדושה, משום שהאות "ה" היא אחת מאותיות שמו של אלוהים, וגם מעניקה לו מימד של שייכות היוצר את המשמעות – הנוי שלה. שם זה יכול להעיד על הקשר ועל החיבור בין הילדה להוריה ועל תכונות של נועם, טוהר, מידות טובות והתפעלות.


משמעות השם שילת לבת

השם שילת מופיע בתלמוד בשם האמורא רבי שמואל בר שילת, אשר היה מלמד תורה לילדים צעירים בסבלנות ובאהבה. מלבד זאת, מקובל להתייחס לשם שילת כאל ראשי התיבות של הפסוק "שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד" (תהילים ט"ז ח'), אשר מבטא את הקשר בין האדם לבוראו ואת המחויבות הכרוכה בו. בחירה בשם שילת מבטאת את הזיקה שחשים ההורים אל האל שבשמים ואל המסורת היהודית. מלבד זאת, הבחירה בשם שילת משקפת את שאיפת ההורים כי ביתם תלך בדרכם ותעניק את מלוא המשמעות לרובד הרוחני בחייה.


משמעות השם נילי לבת

נילי הוא שם מיוחד מאוד והוא לקוח מן השפה העברית ומן התרבות וההיסטוריה של עם ישראל. השם נילי הוא למעשה ראשי התיבות של פסוק בתנ"ך מספר שמואל א', פרק ט"ו, פסוק כ"ט, "נצַח יִשְׂרָאֵל, לֹא יְשַׁקֵּר". השם גם היה שמה של מחתרת יהודית שפעלה בישראל בתחילת המאה ה-20 ועל כן, השם מלמד על ערכים של ציוניות, חיבור למסורת ולעם היהודי, אומץ, גבורה, עוצמה, טוהר מידות ורדיפת צדק ועצמאות.

משמעות השם רותם לבת

השם רותם לקוח מן התנ"ך וכן מעולם הצומח ומתאר שיח פרא שמצוי בתנאי אקלים יבש, כמו מדבר. צבעו של הצמח הוא ירוק זית וכמעט ואין לו עלים , אך בתקופת האביב הוא מוציא תפרחת לבנה וסגולה. המיוחד בשיח זה הוא שיש לו יכולות התפרסות ואחיזה בקרקע, ועל כן נקרא רותם, משום שהוא נרתם לאדמה. השם נזכר בספר מלכים א' פרק י"ט, פסוק ד', "וְהוּא-הָלַךְ בַּמִּדְבָּר, דֶּרֶךְ יוֹם, וַיָּבֹא, וַיֵּשֶׁב תַּחַת רֹתֶם אחת (אֶחָד)". על כן, השם מבטא יצר הישרדות חזק, יכולת הסתגלות ומעיד על כוח, חוזק, יציבות וקרקע בטוחה.

משמעות השם אמבר לבת

השם אמבר באנגלית מייצג אבן יקרה הידועה משחר ההיסטוריה ומכונה בעברית ענבר. אבן חן זו נוצרת משרף עצים שהתאבן, ובעבר שימשה כאחד המרכיבים הדומיננטיים בהליך ייצורם של תכשיטים וחפצי נוי. כמו כן, נהוג היה להשתמש באבן חן זו כמקור אנרגטי וכמקור לחימום. צבע האבן הוא צהוב- כתום נוטה לזהב, ועל כן, המילה העברית ענבר משמשת גם לתיאור גוון צהוב - כתום הנוטה לגוון מוזהב. בחירה בשם אמבר כשם לתינוקת מבטא את שאיפת ההורים כי ביתם תגדל לבת אצילית ועדינה, בעלת עוצמות פנימיות, בעלת אנרגיות חיוביות ובעלת חום פנימי המקרין על סביבותיו.


משמעות השם אלמה לבת

משמעות השם אלמה בספרדית הינה "נשמה". שם זה נושא בחובו עומק נפשי, צורך במשמעות וזיקה לרוחניות. בחירה בשם זה מבטאת את הלך רוחם של ההורים, המעניקים משמעות לחלק הרוחני בחייהם ורואים בו ערך עליון ובעל חשיבות המנחה את דרכם בחייהם. בחירת שם זה לתינוקת חדשים משקפת את שאיפת ההורים כי התינוקת נושא, השם ,תהיה אף היא בעלת שאר רוח ועומק נפשי, בעלת זיקה לתחום הרוחני בחייה, נטולת שטחיות ורדידות מחשבתית, בעלת יכולת להצבת המטרות הנכונות ובעלת שאיפה לבחור תמיד בטוב.


משמעות השם נופר לבת

השם נופר מגיע מן השפה האנגלית ומשמש לתיאור שמו של צמח מים רב שנתי שגדל במים מתוקים. הצמח מאופיין במבנהו המיוחד ומראהו המרשים ועל כן, השם נופר מלמד על חיבור עם הטבע ויסודות החיים. כמו כן, בשפה המצרית העתיקה משמשת המילה נופר לתיאור של יופי והתפעלות ועל כן, מלמד השם על תכונות של אצילות, הדר, פאר וחן.