MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שמות לתינוקות לעונת החורף: מדריך בחירת שם לתינוקות חורף

טוענים שבישראל אין באמת חורף, אבל אם התאריך הלידה המשוער שלכם צפוי להיות בחורף בואו לקבל רעיונות לשמות חורפיים לתינוקות.

החורף הישראלי רטוב וגשום, אבל קשה לקרוא לו חורף אמיתי. שלג הוא מאורע מיוחד וסופות או סערות גם הן נדירות. ועדיין אם אתם הורים לתינוקות קטנטנים שנולדו בעונת החורף אתם מתמודדים עם שאלות כמו איך להלביש את הקטנטנים ואיך לחמם את הבית, או איך מבקרים את סבתא לטיול עם קטנטנים כשבחוץ גשם וכמובן עם שאלת השאלות איך לקרוא לבייבי והאם לחבר את השם לעונת השנה או לחגים חורפיים.

אוהבי חורף ייהנו מהקרירות ואולי גם ירצו לקשר בין שם הבייבי לחורף. אספנו רעיונות מעניינים לשמות לעונת החורף.

שמות לעונת החורף: מים ושמיים

חורף הוא כמובן עונת המשקעים, הגשם, המטריות והשלוליות. אז סביר שלא תקראו לילדה שלולית אבל קשת או ברק, מטר וסער הם שמות חורפיים ואהובים. שמות שקשורים למים באופן כללי, גם אם הם לא מתייחסים לגשם, מקובלים בחורף- שמות של מים וים כמו אגם, אלמוג, טל, מיטל, פלג, יובל, רביב מתאימים לשמות חורפיים.

שמות בהשראת חגי החורף

חגי ישראל מהווים השראה גדולה לשמות ולבחירת שמות. בחורף אנחנו חוגגים את חנוכה ואת חג הנטיעות והטבע -טו בשבט.  אם אתם מתכננים ללדת באחד החגים ניתן להיעזר בהם כמאגר שמות לתינוק או לתינוקת שייולדו

שמות בהשראת חנוכה

 החג האהוב ביותר בעונת החורף, המהווה השראה גדולה לשמות, הוא חנוכה. חנוכה נחוג בדצמבר, אחד החודשים הגשומים בשנה, אבל החג עצמו מלא באור. בעבר קראו לתינוקות ניסים, על שם חג הניסים או מתתיהו, יהונתן ויהודה אבל היום השמות קלילים יותר ומקשרים לאור ולשמחה של החג. שמות המתקשרים לאור הם ליאור, נגה, תאיר, אורפז, אוראל, יאיר וכמובן אורי שמככב בראש רשימות השמות האהובים לבנים ולבנות. אם התחברתם לחנוכה שמות של אור יתאימו לכם.

שמות של גבורה ונסים

חנוכה מהווה השראה לשמות של חוזק וגבורה ולכן תמצאו ילדים עם שמות כמו איתן, עוז, צור, אדיר או נמרוד שנולדו בחנוכה.

שמות המסמלים נס-  שמות הקשורים לנס ולניסים קשורים גם הם לחג החנוכה. נסיה, נס-לי, פלא והודיה הם שמות מחוברים לחנוכה ממקום של הנס.

טו בשבט: מאגר שמות מהטבע

ט"ו בשבט הוא חג חורפי נוסף שמעורר השראה בשמות לתינוקות. נטיעות עצים ופרחים יכולים להוות השראה מעניינת לשמות. אילן הוא השם הברור והמוכר וסביר להניח שאם נולדתם בשנות ה-80 בטו בשבט קראו לכם אילן או אילנית, היום מקובל יותר להתייחס לשמות של פרחים המתחברים לחג. נכון ששושנה או נורית הם שמות פחות מקובלים בשנת 2023 אבל ניתן להתחבר לשמות מעודכנים יותר כמו גפן או לילי, דקל, שקד, אורן, יער, אמיר עוד.

שם נוסף שמככב בחג הנטיעות הוא שקד. השם שקד הגיע בשנת 2002 למקום 22 ברשימת השמות הנפוצים ומשנת 1997 ועד שנת 2017 נמצא ב 50 השמות האהובים ביותר.

שמות של בנות לפי עצים וצמחים:

דפנה
אלה
אגוז
דקלה
הדר
יסמין
צאלה
רותם
רימון
שקמה
סיגל
לילי
תמר
לשמות נוספים לבנות - לחצו כאן
 

שמות של בנים לפי שמות עצים וצמחים:

אלון
אורן
דקל
שקד
אגוז
רותם
דולב
ארז
אמנון
הבחירה בשם היא בדרך כלל לא פשוטה ומקווים שתוכלו להיעזר ברעיונות כאן. כך או כך חשוב שהשם שתבחרו יתאים לכם ויהיה אהוב עליכם. בחירה נעימה